Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@08:48:09 GMT

مشترکین گاز در فارس بیمه شدند

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۱۳۱۴

مشترکین گاز در فارس بیمه شدند

ایسنا/فارس مدیرعامل شرکت گاز فارس گفت: تمام مشترکین گاز طبیعی بخش خانگی و تجاری در این استان، تحت پوشش بیمه حوادث قرار گرفتند.

غلامعباس حسینی چهارشنبه ۶ مرداد به خبرنگاران گفت: تمام مشترکین خانگی شهری، روستایی، سکونت گاهی عشایری و تجاری با پرداخت حق بیمه بر روی صورتحساب خود، در حوادث ناشی از مصرف گاز طبیعی بیمه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: بر اساس قانون بودجه کل کشور، از قبوض گاز مشترکین گاز خانگی شهری ماهیانه مبلغ ۲۰۰ تومان، روستایی ۱۰۰ تومان، تجاری شهری ۱۰۰۰ تومان و تجاری روستایی ۵۰۰ تومان به عنوان حق بیمه اخذ می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز فارس ادامه داد: براساس قرارداد بین شرکت ملی گاز ایران و بیمه تجارت نو، همه مشترکین گاز طبیعی تحت پوشش بیمه خسارت‌های مالی و جانی (اعم از فوت، نقص عضو، از کار افتادگی کلی و جزیی هزینه‌های پزشکی) ناشی از گاز طبیعی (اعم از حوادث انفجار، آتش سوزی و مسمومیت) قرار گرفته‌اند.

حسینی با بیان این مطلب که بر اساس قرارداد بیمه در سال ۱۴۰۰ حداکثر تعهد پرداخت برای جبران هزینه‌ها و خسارت مالی به واحدهای مسکونی(مشترکین خانگی شهری و روستایی) در هر حادثه مبلغ پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خواهد بود، گفت: این مبلغ برای واحدهای تجاری پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، برای فوت هر نفر در هر حادثه مبلغ دو میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال و در موارد نقص عضو و از کار افتادگی و هزینه‌های پزشکی برای هر نفر مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تعیین شده که از سوی بیمه تجارت نو به عنوان غرامت پرداخت می‌شود.

او درباره شیوه استفاده از بیمه گاز مشترکین نیز خاطرنشان کرد: مشترکین گاز طبیعی می‌توانند در صورت بروز هرگونه حادثه با منشا گاز شهری مراتب را به امداد ۱۹۴ یا نیروهای گازبان در روستاها اطلاع داده تا پس از انجام مقدمات قانونی از بیمه مصرف کنندگان گاز طبیعی بهره‌مند شوند. 
شرکت گاز فارس هم موظف است ظرف ۱۵ روز کاری پس از کسب اطلاع از وقوع حادثه آن را به بیمه اعلام کند.

مدیرعامل شرکت گاز فارس، پرداخت هرگونه غرامت در حوادث مرتبط با گاز طبیعی را منوط به ارائه نظریه پزشکی قانونی و سازمان آتش‌نشانی اعلام کرد و افزود: بیمه تجارت نو موظف است حداکثر تا ۲۰ روز پس از دریافت مدارک مربوطه از اشخاص حادثه دیده نسبت به پرداخت غرامت اقدام کند.

حسینی با اعلام اینکه، ملاک محاسبه و پرداخت حق بیمه مشترکان صورتحساب‌های صادره گازبها است، یادآور شد: شرکت گاز استان فارس در حال حاضر به بیش از یک میلیون و ۵۸۱ هزار و ۲۴۰  مشترک در بخش‌های خانگی، صنعتی، تجاری و عمومی خدمات ارائه می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شرکت گاز فارس حسینی بیمه تجارت نو شرکت ملی گاز ایران شرکت گاز فارس مشترکین گاز میلیون ریال گاز طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۱۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر محمدرضا رضایی گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر، بیمه شدگان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان به صورت سیستمی و متمرکز بدون پرداخت حق بیمه به صورت رایگان به مدت یکسال و تا پایان فروردین ۱۴۰۴ تمدید شد.

وی افزود: بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان برای تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارائه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را ظبق ضوابط و دستورالعمل این سازمان دریافت کنند.

رضایی ادامه داد: افرادی که جزء دهک‌های ۶ تا ۱۰ می‌باشند می‌توانند جهت برخورداری از بیمه و یا تمدید اعتبار بیمه خود با پرداخت حق بیمه مصوب مطابق تخفیفات اعلام شده بین ۵۰ تا ۸۰ درصد در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران به نشانی https://csp.ihio.gov.ir اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • پارک های جنگلی، اکوسیستمی ارزشمند اما بحرانی
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی
  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها