Web Analytics Made Easy - Statcounter

از ۶ گروه آزمایشی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰، زنان در 5 گروه آزمایشی "علوم انسانی"، "علوم پایه"، "کشاورزی و منابع طبیعی" و "هنر" و "دامپزشکی" بیشترین شرکت کنندگان بودند و مردان فقط در گروه "فنی و مهندسی" با کسب ۷۳ درصد بیشترین متقاضی را داشتند.

به گزارش ایسنا، آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ از صبح امروز چهارشنبه ششم مرداد آغاز شد و به مدت سه روز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فرآیند برگزاری این آزمون ۶۰۰ هزار و ۳۱۹ داوطلب در ۶ گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی شرکت کردند.

در گروه علوم انسانی مجموعا ۴۰۸ هزار و ۷۲۲ کارت ورود به جلسه صادر شده است که ۲۳۴ هزار و ۹۶۰ نفر آن "زن" و مابقی "مرد" هستند. براین اساس، زنان با آمار ۵۷ درصدی بیشترین داوطلبان این گروه محسوب می شوند.

در گروه آزمایشی علوم پایه ۳۵ هزار و ۴۴۳ دواطلب شرکت کردند که ۲۴ هزار و ۸۳ داوطلب "زن" و  بقیه "مردان" هستند. در این گروه نیز زنان با ۶۸ درصد بیشترین داوطلبان هستند.

در گروه آزمایشی فنی و مهندسی ۱۲۵ هزار و ۸۱۶ داوطلب شرکت داشتند که ۹۱ هزار و ۶۴۴ نفر از این داوطلبان مرد هستند یعنی مردان با ۷۳ درصد بیشترین داوطلبان و متاقضیان ر شته های فنی و مهندسی در کشور محسوب می شوند.

در گروه آزمایشی کشاورزی و منابع طبیعی ۱۴ هزار و ۶۷۲ داوطلب شرکت داشتند که ۷۸۷۵ نفر آنها زن هستند. زنان با ۵۴ درصد حضور، بیشترین داوطلبان این گروه هستند.

در گروه آزمایشی هنر نیز از بین ۴۶ هزار و ۸۵۶ داوطلب ، زنان با ۶۴ درصد حضور، یعنی ۳۰ هزار و ۱۵۹ داوطلب بیشترین متقاضی محسوب می شوند.

و در نهایت در گروه دامپزشکی ۲۵۴۵ متاقضی ورود به دانشگاه ها در آزمون شرکت می کنند که ۱۶۳۳ نفر آنها یعنی ۶۴ درصد این داوطلبان زنان هستند.

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد دهه اول شهریور ماه اعلام شده و اسامی معرفی شدگان چند برابر رشته های خاص دهه دوم شهریور ماه و در نهایت نتایج نهایی اواخر مهر ماه بر روی خروجی سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ بیشترین داوطلبان گروه آزمایشی فنی و مهندسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۱۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۳ هزار داوطلب کنکور در مهاباد آغاز شد

بهروز خضری رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد مهاباد گفت: از مجموع داوطلبان ۶۴ درصد زن و ۳۶ درصد مرد هستند که در ۵ گروه هنر، علوم ریاضی، علوم‌انسانی، علوم‌تجربی و زبان‌های خارجه و طی ۲ روز با هم رقابت می‌کنند.

وی ادامه داد: گروه آزمایشی علوم‌انسانی و ریاضی صبح امروز پنجشنبه، گروه آزمایشی هنر و زبان عصر همین روز و داوطلبان گروه علوم‌تجربی هم روز جمعه به رقابت خواهند پرداخت.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه داوطلبان کنکورسراسری می‌توانند از نمره ۲ آزمون پارسال نیز برای انتخاب رشته استفاده کنند و این نتایج برای انتخاب رشته امسال معتبر بوده، شرایط آرامش‌بخشی برای داوطلب فراهم شده است.

وی تاکید کرد: در ورودی حوزه‌های امتحانی راس ساعت ۷:۳۰ (هفت و نیم صبح) بسته خواهد شد، لذا متقاضیان لازم است قبل از بسته‌شدن در‌های ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند.

تعداد داوطلبان در نوبت اول یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۱۵۲ نفر و در آزمون نوبت دوم بیش از ۹۵۰ هزار نفر است.

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۵۰ هزار نفر دانش‌آموز است که در قالب ۳۳۰ مدرسه شهری و روستایی دولتی و غیردولتی در حال تحصیل هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • رقابت ۲۵ هزار و ۷۰۰ داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور شنبه اعلام می‌شود
  • آغاز ماراتن کنکور داوطلبان رشته علوم تجربی در قم
  • روز دوم نوبت اول کنکور ۱۴۰۳/ تفاوت جالب میان داوطلبان زن و مرد؛ این رشته کمترین داوطلب را دارد
  • آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در رشته علوم تجربی
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد
  • رقابت بیش از ۳ هزار داوطلب کنکور در مهاباد آغاز شد
  • آغاز رقابت ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب در استان اصفهان
  • نوبت اول آزمون سراسری آغاز شد/رقابت ۲۶ هزار داوطلب در کردستان
  • آغاز رقابت بیش از ۱۵ هزار داوطلب کنکور درخراسان‌شمالی