Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@07:08:44 GMT

۱۶۵ داوطلب کرونایی در کنکور ارشد شرکت کردند

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۱۷۹۹

۱۶۵ داوطلب کرونایی در کنکور ارشد شرکت کردند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص تعداد داوطلبان آزمون ارشد ۱۴۰۰ اظهار کرد: تعداد داوطلبان در اولین روز از برگزاری آزمون ارشد حدود ۷۲ هزار نفر در رشته‌های اغلب شناور، یعنی ۳۴ رشته امتحانی بوده است.

او افزود: آزمون ارشد در ۱۷۹ شهر برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس خود اظهاری که داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد در سایت سازمان سنجش انجام داده‌اند، ۱۶۵ داوطلب کرونایی در کل کشور امتحان می‌دهند که حدود ۳۱ داوطلب از آن‌ها برای شهر تهران است. برخی از شرکت کننده‌های کرونایی هم به علت اینکه در رشته‌های شناور هستند، در روزهای بعد در آزمون شرکت خواهند کرد.

زرین‌آمیزی تصریح کرد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت بهداشت، محل برگزاری آزمون داوطلبان کرونایی کارشناسی ارشد در بیمارستان تعیین شده وزارت بهداشت و به صورت مجزا برگزار خواهد شد، همچنین داوطلبانی که بعد از اعلام تاریخ خود اظهاری سازمان سنجش به کرونا مبتلا شده بودند هم می‌توانستند در سامانه ماسک وزارت بهداشت تست مثبت کرونای خود را اعلام کنند.

سخنگوی سازمان سنجش ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده محل برگزاری داوطلبان مبتلا به کرونا هم به صورت مجزا در بیمارستان‌های وزارت بهداشت برگزار خواهد شد.

او درباره اعلام نتایج آزمون ارشد گفت: نتایج اولیه آزمون ارشد در دهه اول شهریور اعلام می‌شود و اوایل مرداد نتایج آزمون‌های عملی و مصاحبه و شرایط خاص هستند را اعلام می‌کنیم. تلاشمان بر این است که اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد را در اواخر مهرداشته باشیم اما با توجه به دیرکرد، اعلام نتایج رشته‌های خاص، هفته اول آبان اعلام خواهد شد.

زرین‌آمیزی بیان کرد: آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می‌شوند علاوه بر مشاهده کارنامه، ضرورت دارد بر اساس برنامه زمانی که در دهه اول شهریور اعلام می‌شود، نسبت به مشاهده و دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ اقدام و پس از مطالعه دقیق آن نسبت به انتخاب حداکثر ۱۰۰ کد رشته محل از میان کد رشته امتحانی مجاز و یا دوره‌های مجاز به انتخاب رشته و نسبت به ثبت کد رشته‌های محل‌های انتخابی به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته اینترنتی اقدام کنند.

سخنگوی سازمان سنجش گفت: تعداد داوطلبان ارشد حدود ۴۷ هزار نفر نسبت به آزمون سال ۱۳۹۹ کاهش یافته است.

کد خبر 617314 برچسب‌ها آزمون کارشناسی ارشد کنکور

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آزمون کارشناسی ارشد کنکور آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سازمان سنجش انتخاب رشته آزمون ارشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۱۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲۵ نفر از داوطلبان متقلب کنکور/ حدود ۱۲ درصد داوطلبان غایب بودند

عبدالرسول پورعباس در خصوص میزان سلامت و امنیت برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ اظهار کرد: این آزمون علی‌رغم پیچیدگی‌هایی که داشت و فشاری که از جانب فضای تبلیغاتی شبکه‌های متقلب به سازمان سنجش وارد می‌شد، خوشبختانه در نهایت سلامت برگزار شد و ما یکی از بی‌نظیرترین و سالم‌ترین آزمون‌های خود را برگزار کردیم.

بیشتر بخوانید: ۸۸ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند

وی در ادامه از تقلب ۲۵ داوطلب نوبت اول ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: تمامی این ۲۵ افراد متقلب بازداشت و به پلیس امنیت کشور تحویل داده شدند و در مراحل انجام بازجویی هستند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: در برگزاری نوبت اول کنکور امسال تمامی دستگاه‌های امنیتی کشور با تمام قوا برای تامین امنیت آزمون پای کار آمدند و توانستیم امنیت، آرامش و سلامت آزمون را تامین کنیم.

پورعباس خاطرنشان کرد: ۲۵ نفر از افرادی که به عنوان داوطلب متقلب در جلسه آزمون بازداشت شدند از مناطق مختلف کشور اعم از تهران، غرب، شرق کشور بودند و این افراد در همان دقایق اول آزمون شناسایی و دستگیر شدند.

معاون وزیر علوم خاطرنشان کرد: نحوه تنظیم سوالات آزمون و شخصی سازی دفترچه‌های داوطلبان از دیگر عواملی بود که توانستیم کنکور بی‌نظیری را در امسال برگزار کنیم و خوشبختانه امسال نسبت به سوالات رضایت داشتند و سوالات امسال از تعادل خوبی برخوردار بود.

پورعباس در پایان با تاکید بر اینکه حدوداً ۱۲ درصد داوطلبان نوبت اول کنکور غایب بودند، گفت: معمولاً تعداد غایبین آزمون در گروه‌های مختلف حدود ۱۲ درصد تخمین زده می‌شود؛ اما اگر بخواهیم میانگین را در نظر بگیریم در آزمون نوبت اول نیز همان ۱۲ درصد داوطلبان غایب بودند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1229058 برچسب‌ها کنکور

دیگر خبرها

  • ۲۵ تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور کشف شد
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
  • ۸۸ هزار داوطلب دکتری انتخاب رشته کردند
  • دستگیری ۲۵ نفر از داوطلبان متقلب کنکور/ حدود ۱۲ درصد داوطلبان غایب بودند
  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد
  • دستگیری ۲۵ داوطلب کنکور | تحویل متقلبان به پلیس امنیت
  • انتخاب رشته بیش از ۸۸ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • ۸۸ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند
  • اطلاعیه جدید سازمان سنجش درباره آزمون مقطع دکتری ۱۴۰۳
  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان