Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@12:38:15 GMT

مشترکین گاز خانگی و تجاری در فارس بیمه حوادث شدند

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۱۸۲۴

مشترکین گاز خانگی و تجاری در فارس بیمه حوادث شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامعباس حسینی گفت: تمام مشترکین خانگی شهری، روستایی، سکونت گاهی عشایری و تجاری با پرداخت حق بیمه بر روی صورتحساب خود، در حوادث ناشی از مصرف گاز طبیعی بیمه شدند.

او افزود: بر اساس قانون بودجه کل کشور، از قبوض گاز مشترکین گاز خانگی شهری ماهیانه مبلغ ۲۰۰ تومان، روستایی ۱۰۰ تومان، تجاری شهری ۱,۰۰۰ تومان و تجاری روستایی ۵۰۰ تومان به عنوان حق بیمه اخذ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت گاز فارس ادامه داد: براساس قرارداد بین شرکت ملی گاز ایران و بیمه تجارت نو، همه مشترکین گاز طبیعی تحت پوشش بیمه خسارت‌های مالی و جانی (اعم از فوت، نقص عضو، از کار افتادگی کلی و جزئی هزینه‌های پزشکی) ناشی از گاز طبیعی (اعم از حوادث انفجار، آتش سوزی و مسمومیت) قرار گرفته‌اند.

حسینی با بیان این مطلب که بر اساس قرارداد بیمه در سال ۱۴۰۰ حداکثر تعهد پرداخت برای جبران هزینه‌ها و خسارت مالی به واحدهای مسکونی (مشترکین خانگی شهری و روستایی) در هر حادثه مبلغ پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خواهد بود، گفت: این مبلغ برای واحدهای تجاری پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، برای فوت هر نفر در هر حادثه مبلغ دو میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال و در موارد نقص عضو و از کار افتادگی و هزینه‌های پزشکی برای هر نفر مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تعیین شده که از سوی بیمه تجارت نو به عنوان غرامت پرداخت می‌شود.

او درباره شیوه استفاده از بیمه گاز مشترکین نیز خاطرنشان کرد: مشترکین گاز طبیعی می‌توانند در صورت بروز هرگونه حادثه با منشأ گاز شهری مراتب را به امداد ۱۹۴ یا نیروهای گازبان در روستاها اطلاع داده تا پس از انجام مقدمات قانونی از بیمه مصرف کنندگان گاز طبیعی بهره‌مند شوند شرکت گاز فارس هم موظف است ظرف ۱۵ روز کاری پس از کسب اطلاع از وقوع حادثه آن را به بیمه اعلام کند.

مدیرعامل شرکت گاز فارس، پرداخت هرگونه غرامت در حوادث مرتبط با گاز طبیعی را منوط به ارائه نظریه پزشکی قانونی و سازمان آتش‌نشانی اعلام کرد و افزود: بیمه تجارت نو موظف است حداکثر تا ۲۰ روز پس از دریافت مدارک مربوطه از اشخاص حادثه دیده نسبت به پرداخت غرامت اقدام کند.

حسینی با اعلام اینکه، ملاک محاسبه و پرداخت حق بیمه مشترکان صورتحساب‌های صادره گازبها است، یادآور شد: شرکت گاز استان فارس در حال حاضر به بیش از یک میلیون و ۵۸۱ هزار و ۲۴۰ مشترک در بخش‌های خانگی، صنعتی، تجاری و عمومی خدمات ارائه می‌دهد.

کد خبر 5267675

منبع: مهر

کلیدواژه: گاز بیمه ویروس کرونا عید غدیر خم واکسن کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه گرگان اردبیل خطبه های نماز جمعه ایلام واکسیناسیون شیوع کرونا عکس استانها خشکسالی مشترکین گاز میلیون ریال گاز طبیعی شرکت گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۱۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد

حجت الاسلام سید ابوالفضل امام رییس اداره اجرایی زکات یزد گفت: به منظور سهولت در پرداخت زکات، گزینه‌ای در دستگاه کارتخوان هوشمند نانوایی‌ها تعبیه شده که مردم می‌توانند با انتخاب هر یک از گزینه ها، نسبت به پرداخت مبلغ مورد نظر خود اقدام کنند.

وی افزود: مردم از پرداخت پول نقد به نانوایی خودداری و فقط و فقط از طریق کارتخوان اقدام کنند و پس از ثبت تراکنش با برنامه ریزی که توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) برای جامعه هدف انجام شده است، مددجویان می‌توانند از طریق کمیته امداد نسبت به تحویل نان از هر یک از واحد‌های نانوایی اقدام کنند.

رییس اداره اجرایی زکات یزد از جمع آوری زکات فطریه و کفاره به مبلغ هفت میلیاردتومان در سال جاری خبر دادو بیان داشت:از این مبلغ دو میلیارد تومان را مردم و خیران به طور مستقیم به حساب ایتام واریز کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • شکایت بازیکنان از دو باشگاه در کمیته تعیین وضعیت تایید شد
  • جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی
  • معمای «مثلث برمودا»
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • علم چگونه معمای «مثلث برمودا» را حل کرد؟
  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی