Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، کسب مقام ششم تیمی و قرار نگرفتن در بین‌ برترین‌های بخش انفرادی پایانی بر رویای شاگردان پیمان فخری بود رویایی که مسوولان فدراسیون و کادرفنی پیش از اعزام تیم آن را در بوق و کرنا کرده و حتی به مردم ایران قول ۲ روز مهیج در توکیو داده بودند. وعده هایی که نه تنها محقق نشد بلکه بررسی عملکرد شمشیربازان اعزامی نشان از آن دارد که بهترین تعریف برای تعریف دستاورد این تیم واژه «تقریبا هیچ» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه از تقریبا هیچ برای عملکرد سابر ایران در توکیو استفاده می شود اغراق نیست بلکه واقعیتی است که آمار به خوبی ان را روایت می کند. بررسی آماری عملکرد سابریست‌ها نشان از آن دارد که در بخش انفرادی با وجود شروع خوب ملی‌پوشان رویاهای ایران با شمشیر «آرون ژیلاگی» مجار ذبح شد و علی پاکدامن و مجتبی عابدینی کاپیتان تیم در برابر این نابغه سابر حرفی برای گفتن نداشتند.

عابدینی که خود را یکی از مهمترین ستون های شمشیربازی در ایران قلمداد می کند و با عملکرد خوب خود در  المپیک ریو نگاه ها را به سمت این رشته در ایران سوق داد در این دوره از رقابت‌ها فروغ گذشته را نداشت بلکه تبدیل به یک سابریست معمولی شده بود که در برابر بزرگان جهان به راحتی امتیاز از دست می داد. عابدینی هر چند در بخش انفرادی یک پیروزی را در برابر گوردون کانادایی کسب کرد اما در برابر ژیلاگی به راحتی باخت. 

شاید بسیاری از ورزش دوستان ایران و کسانی که پیگیر رقابت‌های سابر هستند به خوبی می‌دانند که رقابت عابدینی با نابغه مجار یک واقعیت بود که ممکن است در هر مرحله‌ای رخ دهد لذا کاپیتان تیم برای گذر از این سابریست باید برنامه لازم را داشته باشد اما رقابت عابدینی با ژیلاگی نشان داد که آنالیز دقیقی از وی صورت نگرفته بود. 

دارنده عنوان چهارم بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو در بخش تیمی نیز عملکرد مناسبی نداشت و تنها ۱۲ امتیاز را برای ایران به ارمغان آورد. وی در راند نخست برابر رقیب باخت و در دو راند دیگر مساوی کرد تا ایران برای صعود حسرت یک تک امتیاز داشته باشد.

یکی از مشکلاتی که پیش روی سابریست های ایران در توکیو وجود داشت انتظار کسب مدال بود که به بار روانی تبدیل شد و حریفی چغر برای شاگردان فخری به شمار می‌رفت.  این انتظار نه از سوی کارشناسان بلکه از سوی مسوولان فدراسیون و کادر فنی به وجود آمد. فدراسیون با توجه بیش از حد به این رشته موجب نارضایتی هایی شدند که نمونه آن در چند ماه گذشته در بخش فلوره و اِپه به خوبی دیده می‌شود. صحبت های علی یعقوبیان پس از استعفا از کادر فنی تیم اپه نمونه بارز این اعتراض‌ها است. 

یکی دیگر از دلایل ناکامی سابریست‌ها در المپیک توکیو، نگاه خاص فدراسیون و سابریست‌ها به سایر رشته‌ها بود که موجب ایجاد یک اعتماد به نفس کاذب شد. این نگاه حتی بعد از باخت و کسب عنوان ششم در بین ۹ تیم تمام شدنی نبود و فض‌الله باقرزاده رییس فدراسیون در واکنش به این نتایج اعلام کرد: آنچه انتظار داشتیم برآورده نشد. 

البته رییس فدراسیون اشاره ای به انتظارات خود نکرد بلکه به دنبال انتقال این پیام به مخاطب بود که تیم در ۲ بخش انفرادی و تیمی برای کسب مدال گام به توکیو گذاشته بود.

تمرکز فدراسیون بر روی موفقیت سابر در بازی‌های المپیک توکیو و ایجاد هیاهو برای موفقیت آنان در کسب سهمیه موجب شده بود تا شمشیر ایرانیان در حالی برای عبور از حریف بُرندگی لازم را نداشته باشد و حضور یک نماینده در مرحله یک‌چهارم نهایی و قرار گرفتن در جایگاه ششم تنها دستاور آن است. ایران در بخش تیمی تنها یک پیروزی را کسب کرد.

برچسب‌ها توکیو شمشیر بازی سید رضا صالحی امیری مجتبی عابدینی پیمان فخری پروندهٔ خبری بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توکیو شمشیر بازی سید رضا صالحی امیری توکیو شمشیر بازی سید رضا صالحی امیری مجتبی عابدینی پیمان فخری بخش انفرادی سابریست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۱۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش گوشی‌های اپل تقریباً در تمام بازارها کاهش یافت

طبق آخرین گزارش درآمد شرکت آمریکایی اپل، فروش گوشی‌های آیفون تقریبا در تمام بازارهای جهان کاهش یافته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بی‌بی‌سی، طبق آخرین گزارش درآمد شرکت آمریکایی اپل، فروش گوشی‌های آیفون تقریبا در تمام بازارهای جهان کاهش یافته است.

این غول فناوری اعلام کرد که تقاضای کلی برای گوشی‌های هوشمند آیفون در سه ماه اول سال جاری میلادی بیش از 10 درصد کاهش یافته و فروش در هر منطقه جغرافیایی به جز اروپا شاهد افت بوده است.

اپل همچنین اعلام کرد که به طور کلی، درآمد کل این شرکت با 4 درصد کاهش به 90.8 میلیارد دلار (72.5 میلیارد پوند) رسیده است که بزرگترین کاهش در بیش از یک سال گذشته است.

سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چیناپل مجبور به حذف اپلیکیشن‌های محبوب در چین شداپل جایگاه جهانی خود را به رقیب آسیایی واگذار کرد

با این وجود، نتایج آن‌طور که انتظار می‌رفت بد نبود و قیمت سهام اپل در معاملات پس از ساعات کاری در نیویورک افزایش یافت.

اپل در ادامه تأکید کرد که این ارقام به دلیل اختلالات عرضه مرتبط با شیوع کرونا به دست آمده است، اختلالاتی که منجر به فروش قوی و غیرمعمول در مدت مشابه سال گذشته شد.

اپل با اشاره به محصولات آینده این شرکت و سرمایه گذاری در هوش مصنوعی (AI) متعهد شد که فروش در ماه های آینده به سمت رشد بازگردد.

بر اساس این گزارش، فروش آیفون در بازار مهم و بزرگ خود یعنی چین 8 درصد کاهش یافت.

تیم کوک، مدیرعامل اپل نیز طی اظهاراتی تلاش کرد تا به سرمایه گذاران در مورد وضعیت تجارت این شرکت در دومین اقتصاد بزرگ جهان اطمینان دهد و اشاره کرد که فروش آیفون در چین شاهد افزایش بوده است.

وی گفت: من دیدگاه خوبی نسبت به چین در دراز مدت دارم.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که رقابت اپل در بازار چین با رقبای محلی مانند هواوی تشدید شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگاهی به سنجه‌های ارزیابی عملکرد دستگاه‌های سیاست‌گذار در حوزه زنان و خانواده
  • شمشیربازی جایزه بزرگ سئول| پایان کار سابریست‌ها با نهمی پاکدامن
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس
  • آمدوشدهای غیرمنتظره دیپلماتیک/ نگاهی به سفر ناگهانی نچیروان بارزانی و هیئت بلندمرتبه همراهش به ایران
  • (ویدئو) نماینده مجلس: تلویزیون میدان فرهنگ و هنر را تقریبا واگذار کرده است
  • دولت عشق آمد و من دولت پاینده شدم/ نگاهی به فیلم مست عشق
  • (ویدئو) واکنش جالب یک «تنبل» بعد از دیدن بچه گمشده‌اش
  • فروش گوشی‌های اپل تقریباً در تمام بازارها کاهش یافت
  • حضور فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو