Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: گزارشی که اخیراً وزارت امور خارجه به مجلس ارائه داده، پر از توهم بوده و تاریخ را تحریف کرده است.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی امروز (چهارشنبه ۶ مرداد) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی با انتقاد از تناقض در گزارش برجامی وزارت امور خارجه، گفت: اخیراً وزارت خارجه گزارشی درباره برجام به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه کرده که دارای ایرادات اساسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان کرد: قرار بود که این گزارش هر ۶ ماه در صحن علنی مجلس قرائت شود، اما این اتفاق نیفتاد. از سوی دیگر، گزارشی که اخیراً به مجلس ارائه شده، پر از توهم بوده و تاریخ را تحریف کرده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: وزیر امور خارجه در این گزارش مطالب متناقضی را مطرح کرده به گونه‌ای که یکجا گفته «تحریم‌های مالی و بیمه‌ای لغو شده» و در جای دیگر اعلام کرده که «این تحریم‌ها هنوز برداشته نشده و باقی مانده است». همچنین وزیر امور خارجه در یکجا مطرح کرده که «ما هواپیما خریداری کردیم» و در جای دیگر عنوان کرده که «هواپیما نخریدیم».

سلیمی اظهار داشت: به هر صورت گزارش برجامی وزارت امور خارجه بسیار عجیب بود و لازم بود که وزیر امور خارجه حداقل یک بار این گزارش را مطالعه می‌کرد.

وی گفت: جالب است که همین گزارش ظریف نشان می‌دهد نکاتی که روحانی در مورد قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران مطرح کرده، خلاف بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حجت الاسلام سلیمی هیئت رئیسه مجلس مجلس شورای اسلامی وزارت امور خارجه وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۲۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند

پنج واحد از ارتش رژیم صهیونیستی به علت حوادث قبل از جنگ غزه، از سوی آمریکل ناقض حقوق بشر شناخته شدند.

به گزارش میزان، طبق گزارش تایمز اسرائیل و بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا پنج واحد از ارتش اسرائیل مسئول «نقض فاحش حقوق بشر» در حوادث بیرون از غزه شناخته شدند.

بر این اساس حوادثی که وزارت خارجه آمریکا به آن اشاره دارد مربوط به کرانه باختری و قبل از تحمیل جنگ رژیم صهیونیستی در غزه است.

ودانت پاتل، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این راستا مدعی شده است که چهار واحد از آن‌ها تخلفات را جبران کردند درحالیکه اسرائیل در رابطه با واحد پنجم اطلاعات اضافی ارائه کرده و گفتگو‌ها در اینباره ادامه دارد.

گفتنی است این اظهار نظر درحالی است که آمریکا تصمیم به خودداری از تحریم واحد پنجم به نام نتسح یهودا گرفته است.  

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • موگویی: وزارت خارجه هنوز اسناد پهلوی اول و دوم را آزاد نکرده است/ باقری‌کنی: ورود به پژوهش درباره امنیت ملی جسارت می‌خواهد
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • گام اول فصلنامه «ماجرا»، پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب است
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد