Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی به 20 مجموعه نیروی متخصص معرفی می کند، سه پروژه استانی در دستور کار دارد، در تعامل با سایر دانشگاه ها و دستگاه های استان حس اعتماد به نفس را در دانشجویان زنده کرده و اصلاح سرفصل های رشته های موجود را در برنامه اقدامات آتی خود قرار داده است، تمام توان خود را به کار گرفته است که حس امید به آینده را در بین دانشجویان خود ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد رستمی در تشریح مهم ترین دستاوردهای این مرکز گفت: جهاد دانشگاهی مظهر امیدآفرینی در جامعه است و مسیر فعالیت‌های خود را در جهت رفع نیازهای کشور با خود اتکایی و ایجاد امیدآفرینی در جامعه طی کرده است، مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم نیز در راستای همین هدف و همچنین ماهیت دانشگاه علمی و کاربردی از دو بخش علمی و کاربردی تمام توان خود را به کار گرفته است که حس امید به آینده را در بین دانشجویان خود ایجاد کند. امکان رسیدن به درآمد و شغل پایدار با تحصیل در این دانشگاه یکی از مهمترین دستاوردهای شاخص این مرکز است، این مهم با وارد شدن این مرکز به فعالیت‌های اجتماعی، بازارکار، ارتباط مستمر با صنعت مرتبط و .... به دست آمده است.

محمد رستمی افزود: هم اکنون این مرکز با حدود 20 مجموعه تفاهم نامه معرفی نیروی تکنسین و تخصصی امضا کرده است و 3 پروژه استانی را در دستور کار خود دارد که از ظرفیت اساتید و دانشجویان در این بخش‌ها استفاده می‌کند. البته برگزاری دوره‌های تکمیلی در قالب تک پودمان و تک درس نیز در راستای توانمندسازی دانشجویان برگزار می‌شود. 

رستمی ادامه داد: راه اندازی مرکز نوآوری در حوزه طراحی و بسته بندی هم از ظرفیت هایی است که این مرکز برای امیدآفرینی در بین دانشجویان خود ایجاد کرده است که دو هسته نوآور متشکل از دو تیم دانشجویی در دانشگاه علمی کاربردی هم اکنون در این مرکز مستقر هستند.

وی در خصوص میزان تعامل مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی با سایر نهادهای علمی و دستگاه‌های استان و میزان تاثیرگذاری این مرکز نیز گفت: مرکز علمی کاربردی به عنوان بخش دانشگاهی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، با الگو برداری از منش فرهنگ و مدیریت جهادی این نهاد انقلابی و تعامل با سایر دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌ها در استان و کشور، ارتباطات خود را به عنوان یک دانشگاه برقرار کرده است، در حال حاضر این نهاد با دانشگاه‌های قم، آزاد اسلامی، صدا و سیما و پردیس فارابی دانشگاه تهران دارای تفاهم نامه‌های همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی است که قرار است از ظرفیت‌های طرفین در جهت بهبود ظرفیت‌ها استفاده شود.

رستمی افزود: تعامل با سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها نیز در برنامه‌های این مرکز قرار گرفته است که نمونه آن همکاری در راه اندازی پویش قربان تا غدیر است که با همکاری شهرداری قم با استفاده از ظرفیت دانشجویی شکل گرفته است.

وی بیان کرد: یکی از تأثیرات مهم این همکاری‌ها به خصوص با بخش‌های غیردانشگاهی، ایجاد یک حس اطمینان به فضاهای دانشگاهی و دانشجویی در بین آن سازمان‌ها و بخش‌های غیردانشگاهی است.

رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان قم گفت: همواره نگاه بیرونی به فضای دانشگاهی، نگاه ویژه‌ای نبوده است و وقتی صحبت از کار دانشجویی می‌شود، همگان بر این تصور هستند که کار دانشجویی، یعنی کار بدون تعهد و ضعیف، اما این تعاملات و همکاری مراکز غیردانشگاهی می‌تواند این نگاه را تا حدود زیادی تغییر دهد که این اتفاق در ابتدای کار است و تأثیرات خود را نیز گذاشته است.

وی افزود: در تعاملات با سازمان‌ها و مراکز دانشگاهی و غیردانشگاهی با محوریت دانشجو، یک حس اعتماد به نفس واقعی در بین دانشجویان ایجاد می‌کند و آمادگی‌های لازم را برای ورود به عرصه اجتماعی و بازار کار و تعاملات اجتماعی نیز فراهم می‌سازد.

رستمی با اشاره به مهم ترین طرح‌های آینده مرکز علمی کاربردی در پاسخگویی به نیازهای استان گفت: یکی مهمترین طرح‌های آینده این مرکز نقش آفرینی در پاسخگویی به نیازهای استان با اجرای یک مأموریت ویژه در استان است. در بخش‌های گذشته تا حدودی به این مهم پرداخته شد که آماده کردن نیروی انسانی توانمند و با اعتماد به نفس واقعی همواره در دستور کار این مرکز بوده و هست اما این نیروی انسانی می‌بایست در راستای نیازهای استان و تبع آن نیازهای کشور آماده شود. 

محمد رستمی ادامه داد: این مرکز باید در دو سال آینده، مأموریت ویژه‌ای را در سطح استان از طریق دستگاه‌های حاکمیتی دریافت نماید. البته ذکر این نکته ضروری است که این مأموریت در راستای ماهیت و فعالیت‌های یک دانشگاه باید باشد. نیازسنجی رشته‌های جدید، بهبود سرفصل‌های رشته‌های موجود براساس شرایط روز جامعه و جهان، مرکز نوآوری، تعاملات همکاری با صنعت و دانشگاه‌های دیگر استان، سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و .... همگی در این مسیر ایجاد شده‌اند. 

رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان قم گفت: در این بخش باید به این نکته اشاره شود که در این مدتی که از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد، مأموریتی که از دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم به این مرکز سپرده شد، برگزاری کلاس‌های غیرحضوری بر روی بستر سامانه آموزش‌های مجازی جهاد دانشگاهی است که در حال حاضر نیز ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علمی کاربردی منطقه قم مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بین دانشجویان دستگاه ها سازمان ها استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۲۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مدیرکل مسابقات و رویداد‌های علمی دانشجویی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان از برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی وزارت بهداشت خبر داد.

علیرضا عموعابدینی اظهار کرد: ۱۰ اردیبهشت سال جاری راس ساعت ۱۴ آزمون متمرکز غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علوم پزشکی وزارت بهداشت در ۶ حیطه برگزار می‌گردد.

وی تصریح کرد: برگزاری آزمون برعهده روسای باشگاه واحد‌های متولی این رویداد است و روسای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان روز دوشنبه یک ساعت قبل از آزمون سوالات را دریافت خواهند نمود.

وی توصیه کرد: روسای باشگاه واحد‌های دانشگاهی برای آماده سازی زیرساخت‌های برگزاری آزمون نظیر اطلاع رسانی به دانشجویان، اعلام محل برگزاری آزمون، حفظ رعایت حراست از سوالات آزمون و ...  تدابیر و تمهیدات ویژه‌ای را اتخاذ نمایند.

عموعابدینی بیان کرد: تا ۱۸ اردیبهشت ماه باید اسامی دانشجویان راه یافته به مرحله بعد در سامانه وزارت بهداشت ثبت گردد.  

وی ضمن بیان این موضوع که میزان سهمیه واحد‌ها برای همه واحد‌ها به ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی و روسای واحد‌ها ابلاغ می‌گردد به مسئولین واحد‌های دانشگاهی توصیه کرد برای جلوگیری از هدر رفتن سهمیه با تبلیغات محیطی دانشجویان را به ثبت نام و شرکت در آزمون ترغیب نمایند.

عموعابدینی تشریح کرد: نتایج آزمون باید توسط EDO و EDC‌ها  از ۲۴ تا ۳۶ ساعت در قالب فایل اکسل به روسای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان ارسال گردد و روسای باشگاه واحد‌های دانشگاهی نیز با تکمیل فایل اکسل اطلاعات را برای روسای استان‌ها ارسال نمایند.  

وی در پایان گفت: روسای استان‌ها پس از آماده سازی فایل تجمیعی موظفند تا ۴۸ ساعت پس از برگزاری آزمون یعنی در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه نتایج را برای سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ارسال نمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • جنبش دانشگاهی آمریکا خواب را ازچشم قاتلان کودکان غزه ربوده است
  • اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت