Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا تقی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان جهت واگذاری رسیدگی به طرح ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی به کمیسیون مشترک گفت: این طرح پیش نویس اولیه داشت که مرداد ۱۳۹۹ اعلام وصول شد، اما تغییر‌های اساسی در آن شکل گرفت و حدود ۷۰ درصد آن تغییر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مرکز پژوهش‌ها با حضور کارشناسان بررسی‌های زیادی داشت، اما متاسفانه اکثر شکایات و انتقادات برای طرح اولیه بود؛ چراکه آن پیش نویس بود و انتقاد‌ها نیز به پای طرح جدید گذاشته شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ماده سیزدهم طرح پیام‌رسان‌های اجتماعی صندوق برای حمایت از کسب و کار‌ها را پیشنهاد کرده است، اظهار کرد: این صندوق برای حمایت از کسب و کار‌های که مشکلات جدی دارند، است؛ سال ۹۹ برای حمایت و ساماندهی پیام‌رسان‌ها شورای عالی فضای مجازی مصوباتی داشت، اما در کل، تنها ۵ میلیارد وام به پیام رسان‌های داخلی در مقابل ۳۵۰ میلیون دلار هزینه ایجاد و توسعه تلگرام داده شد.

تقی‌پور با بیان اینکه اگر صنعت داخلی حمایت نشود، کسب و کار‌های کشور نمی‌توانند مقابل خارجی‌ها قد علم کنند، تصریح کرد: پلتفرم‌های مانند آپارات، تپسی، اسنپ و دیجی کالا باحمایت جلو رفتند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: ماده چهاردهم طرح محل منابع صندوق مذکور را تعیین کرده است. ما در طرح سامانه پیام رسان‌های اجتماعی می‌خواهیم رفع تبعیض کنیم. برای پهنای باند اینترنت به خارجی‌ها پول می‌دادیم، اما برای داخلی‌ها سهمی مقرر نشده است؛ بنابراین طرح برای تولید کننده محتوای داخلی از محل صندوق سهمی در نظر می‌گیریم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه حدود ۵۰۰ هزار دانش آموخته مرتبط با این حوزه داریم، یادآور شد: اگر فضا برای کسب و کار‌ها فراهم نباشد این دانش آموختگان باید چه کار کنند؟

تقی پور تاکید کرد: می‌گویند گوگل و اینستاگرام با تصویب این طرح بسته می‌شود، اما این در حالی است که تا وقتی نرم‌افزار‌های مشابه داخلی رشد و تمام سرویس‌ها را فراهم نکنند، این نرم افزار‌های خارجی دست نمی‌خورند و موضوع طرح نیز مسدود سازی نیست.

تقی پور با بیان اینکه طرح ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی دست مسئولان را باز می‌کند تا پلتفرم در چارچوب مقررات ما فعالیت کنند، توضیح داد: اگر جرمی اتفاق افتاد و پول کسی در فروشگاه خارجی از دست رفت با تعیین مقررات این پلتفرم‌ها با پلیس ما همکاری می‌کنند.

‏وی اظهار کرد: پلتفرم‌های خارجی درآمد‌های بسیاری از تبلیغات دارند، آیا آن‌ها مالیات می‌دهند؟ ما باید امکاناتی مانند پرداخت و دولت الکترونیک را به داخل بدهیم.

این نماینده یادآوری کرد: تا وقتی رقابت‌ها شکل بگیرد، فعالیت پلتفرم‌ها ادامه خواهد داشت.

تقی‌پور تصریح کرد: با قانونمند شدن فعالیت در فضای مجازی پلیس و دستگاه‌های امنیتی نیز بر اساس قانون با کسب و کار‌های داخلی برخورد می‌کنند و بی دلیل اتفاقی نمی‌افتد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس یازدهم صحن علنی پیام رسان داخلی ساماندهی پیام رسان ها پیام رسان های اجتماعی کسب و کار ها پلتفرم ها تقی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۲۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکان اضطراری در پی بارندگی در سنندج

معاون عمرانی فرماندار سنندج با اشاره به اسکان اضطراری متاثرین بارندگی‌ در سطح این شهر گفت: در پی بارش باران در شهرستان سنندج تعدادی از معابر محلات سطح این شهر دچار آب گرفتگی شد که دستگاه‌های خدمات‌رسان با حضور در این مناطق به ساکنان منازل مسکونی امدادرسانی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی فرمانداری سنندج، منصور مولانایی اظهار کرد: در پی بارش شدید باران در روزهای گذشته، در مناطق مسکونی خیابان طالقانی سنندج تعدادی از منازل دچار آب گرفتگی شد که دستگاه‌های خدمات‌رسان با اعزام تیم‌های عملیاتی به این شهروندان امدادرسانی کردند.

وی افزود: پس تخلیه تعدادی از منازل مسکونی، ساکنان این منازل اسکان داده شدند و تیم‌های عملیاتی آتش‌نشانی و شرکت آب و فاضلاب اقدامات لازم را برای رفع مشکل و هدایت آب‌های سطحی انجام داده و اکیپ اتفاقات شرکت گاز نیز گاز این مناطق را موقتاً قطع کرده‌اند.

کد خبر 750414

دیگر خبرها

  • اعلام آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال و واکنش به نحوه جدایی دمیر
  • پیام نتانیاهو به آمریکا: نمی‌توانیم به کسانی که به ما وعده می‌دهند اطمینان کنیم
  • اعلام آماده‌باش دستگاه‌های خدماتی البرز در پی اعلام هشدار هواشناسی
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • فرونشاندن التهابات اجتماعی و تنش‌های داخلی، ضرورتی امنیتی است
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • اسکان اضطراری در پی بارندگی در سنندج
  • تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است
  • ضرورت ساماندهی تور‌های بدون مجوز برای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی
  • آماده‌باش گروه های خدمت رسان شهرداری برای رفع آب‌گرفتگی‌ها