Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت : گفت: سؤالاتی که دارای مشکل باشند با تاثیر مثبت اعمال خواهد شد و داوطلبان نگران نتایج خود نباشند. خبرگزاری میزان-ابراهیم خدایی در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین اقدام سازمان سنجش آموزش کشور برای رفع حواشی سؤالات کنکور ۱۴۰۰ تاکید کرد: نتایج آزمون سراسری ۱۴۰۰ تا روز دوشنبه هفته آینده اعلام خواهد شد و ما تقریبا تمامی نظرات عوامل دخیل و موثر در کنکور سراسری اعم از دانش آموزان، آموزش و پرورش، موسساتی که در این زمینه فعالیت داشتند را جمع آوری کردیم و در اطلاعیه‌ای که از طریق این سازمان منتشر کرد به تفصیل گفتیم که درس ریاضی کنکور امسال در مقایسه با سال گذشته سخت‌تر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه تصریح کرد: مجموعا سه ایراد کلی به سؤالات کنکور ۱۴۰۰ گرفته شد یکی از ایرادات این بود که خارج از کتاب درسی سؤال طراحی شده است و براساس نامه رسمی که از آموزش و پرورش دریافت کردیم مشخص شد که تعداد سه سؤال خارج از درس طراحی شده است. یکسری از سؤالات را نیز اعلام کردند از بخش حذف شده دروس طراحی کرده ایم که این موارد نیز به دقت بررسی شد. موضوع دیگری نیز عنوان می‌شد این بود که خارج از اهداف کتاب درسی است که به این بخش نیز این پاسخ داده شد به لحاظ تفاوت ماهیت آزمون، منابع ما کتاب‌های درسی است و اصولا در کنکور وارد اهداف درسی نخواهیم شد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: مواردی که در خصوص سؤالات کنکور مطرح بود در سازمان سنجش مورد بررسی قرار گرفت و در حال حاضر نیز این بررسی‌ها ادامه دارد درنهایت به نفع داوطلبان تصمیم خواهیم گرفت و سؤالاتی که به نتیجه برسیم خارج از کتاب طراحی شده است را حذف خواهیم کرد.

وی ادامه داد: یکسری از سؤالات نیز طبیعتا سخت بود نهایتا تصمیمی که در بحث ریاضی گرفته شده است به نفع داوطلبان است و داوطلبان نتیجه این تصمیم گیری را در کارنامه خود مشاهده خواهندکرد.

خدایی در ادامه خاطرنشان کرد: در بحث دشواری سؤالات کنکور نیز با توجه به این که این دشواری برای همه داوطلبان بوده است، بنابراین مسئله‌ای ندارد مثلا سال گذشته داوطلبی با نمره ۶۰ تراز ۱۰ هزار را دریافت می‌کرد و امسال با نمره ۵۰ تراز ۱۰ هزار را می‌گیرد بنابراین داوطلبان نگران این مساله نباشند، زیرا مشاهده خواهند کرد که سازمان سنجش بهترین تصمیم را به نفع داوطلبان گرفته است؛ بنابراین تصمیم ما مبنی بر ایجاد تاثیر مثبت یکسری از سؤالات بوده است.

وی تاکید کرد: حدود یک تا دو سؤال کنکور امسال جواب نداشتند که این سؤالات حذف شدند و ما مابقی سؤالات نیز با تاثیر مثبت اعمال می‌شود و ما نمی‌توانیم وقتی که داوطلب برای این سؤال گذاشته است با حذف سوال نادیده بگیریم تاثیر مثبت نیز به این صورت است اگر فرد پاسخ مثبت داده باشد با تاثیر مثبت اعمال می‌شود و اگر جای پاسخ را سفید گذاشته باشد این تاثیر مثبت نیز اعمال نخواهد شد.   بیشتر بخوانید: ۲ سوال ریاضی از کنکور ۱۴۰۰ حذف می‌شود

انتهای پیام/ برچسب ها: کنکور حواشی سوالات

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کنکور حواشی سوالات سؤالات کنکور سازمان سنجش تاثیر مثبت کنکور ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۲۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون اختصاصی برای ۶۰ داوطلب جامانده از کنکور/ تعداد متقلبان کنکور امسال اعلام شد

خبرگزاری علم و فناوری آنا_ نادیا عابد؛ نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ در روز‌های ششم و هفتم اردیبهشت با رقابت یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در ۵ گروه آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی، علوم ریاضی، هنر و زبان‌های خارجه برگزار شد؛ از این تعداد داوطلب، ۶۷ درصد زن و ۳۷ درصد مرد هستند. 

نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ در روز‌های هفتم و هشتم تیر ۱۴۰۳ با رقابت ۹۵۰ هزار داوطلب برگزار خواهد شد.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم می‌گوید: با برگزاری ۲ نوبت کنکور در سال مقداری از نگرانی‌های داوطلبان و خانواده‌های‌شان برطرف شده است، همچنین نتیجه ۴ نوبت کنکور برای آنها محاسبه خواهد شد و تا دو سال ذخیره می‌شود و می‌توانند بر اساس هر کدام که رتبه بهتر داشتند انتخاب رشته کنند. البته، نمرات تراز می‌شود تا حق داوطلبان ضایع نشود، چون طبیعی است سوالات و شرایط برگزاری کنکور در هر نوبت با نوبت بعدی متفاوت است.

اعلام نتایج اولیه کنکور تا نیمه مرداد 

با اعلام عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، ۴ آزمون در گروه‌های ریاضی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجه نوبت اول کنکور در سلامت کامل برگزار شد و نتایج اولیه نیمه مرداد ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد.

سیل؛ مانع حضور ۶۰ داوطلب کنکوری بر سر جلسه آزمون

وی افزود: در شهرستان‌های زیرکوه و حاجی آباد در استان خراسان جنوبی به دلیل سیل بسیار سنگین، متاسفانه حدود ۶۰ نفر از داوطلبان با وجود اینکه ارتش جمهوری اسلامی تمام امکانات خود را برای این امر بسیج کرده بودند، این داوطلبان به آزمون نرسیدند.
 
پورعباس یادآور شد: این نوید را به این گروه از داوطلبان می‌دهم که با هماهنگی دولت، آزمون اختصاصی فرهنگیان برای این گروه را در دو هفته آینده برگزار می‌کنیم. این موضوع به این افراد اطلاع رسانی می‌شود و داوطلبان آمادگی خود را تا دو هفته آینده حفظ کنند. دلیل برگزاری آزمون فرهنگیان برای این گروه این است که آزمون سراسری در تیر برگزار می‌شود، ولی آزمون فرهنگیان تنها در نوبت اردیبهشت برگزار شده است.


 
دستگیری ۴ متقلب کنکور 

رئیس سازمان سنجش درباره آمار تقلب امتحانی در کنکور سراسری ۱۴۰۳ اظهار کرد: در مجموع در چهار آزمونی که برگزار شده است ۴ نفر دستگیر شده اند که نشان می‌دهد مردم و داوطلبان به سنجش اعتماد کردند و دچار وسوسه شبکه‌های متقلب نشده اند.
 
وی افزود: یک نفر در تهران بوده است که در زمان آزمون از دفترچه عکس گرفته است و در عرض چند دقیقه دستگیر شد. دو نفر در استان‌های جنوبی ابزار تقلب داشتند و یک نفر در غرب کشور قصد عکس از دفترچه داشت که دستگیر شدند؛ آمار ۴ نفر در مقابل چند هزار نفر سال‌های گذشته نزدیک صفر است. یکی از این داوطلبان که در دقایق ابتدایی آزمون اقدام به تهیه یک صفحه عکس از دفترچه کرده بود پس از پنج دقیقه دستگیر شد و پس از آن هم سه نفر در دو شهرستان متفاوت ابزار ممنوعه به همراه داشتند که قبل از هرگونه اقدامی و بلافاصله دستگیر شدند و هر چهار نفر به منظور شناسایی سرشبکه‌های مجرم و کلاهبردار تحویل مراجع انتظامی شده‌اند و قطعاً سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان شاکی پیگرد قضائی متخلفان را دنبال خواهد کرد.

وی افزود: خوشبختانه آزمون سراسری با تمهیدات اندیشیده شده بدون هرگونه مشکلی در روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت با سلامت کامل برگزار شد.

آمار تخلفان در زمان برگزاری کنکور سال گذشته

همچنین، در ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با حضور در برنامه زنده تلویزیونی اعلام کرد که سوالات کنکور در قرنطینه هستند و تا ساعت ۸ صبح روز کنکور امکان دسترسی به آن‌ها وجود ندارد. اما، عده‌ای اجیر می‌شوند که به محض توزیع سوال در جلسه آزمون، با این ابزار‌های جاسوسی از سوال عکس بگیرند و به بیرون ارسال کنند و در بیرون عده‌ای این سوالات را حل کنند. در سال گذشته، ۳ نفر سه صفحه را عکس گرفتند و در عرض چند دقیقه دستگیر شدند. ممکن است عکسی بیرون بیاید، اما مطلقاً پاسخی به حوزه نمی‌رود. همه دستگاه‌های مخابراتی را پارسال کشف کردیم و امسال هم با دستگاه‌های آشکارساز تمام حوزه‌ها را پوشش می‌دهیم.

هیچ کسی نمی‌تواند سوالات کنکور را لو دهد 

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه روز جمعه ۷ اردیبهشت در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران گفت: بازدیدی که از سازمان سنجش و آزمون داشتیم با قاطعیت می‌گوییم که تقلب در کنکور صفر است. هیچ کسی نمی‌تواند سوالات را لو دهد یا سواستفاده کند. به جرئت می‌توان ادعا کرد که عدالت آموزشی در آزمون‌های سراسری رعایت می‌شود.

اعمال ۵۰ درصدی سوابق تحصیلی داوطلبان در کنکور سراسری 

در کنکور سراسری امسال ۵۰ درصد نمره کل نهایی از سابقه تحصیلی و ۵۰ درصد نمره آزمون است. در ۵۰ درصد سابقه تحصیلی هم اگر داوطلب در درسی نمره نداشته باشد باید آن را ترمیم کند. در سال ۱۴۰۴ میزان سابقه تحصیلی ۶۰ درصد و نمره آزمون ۴۰ درصد محاسبه می‌شود. کسی که قصد دارد رشته‌های بدون آزمون را انتخاب کند نیازی به شرکت در آزمون سراسری نداشته است.

افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده

سید جلال موسوی خطیر در حاشیه بازدید از حوزه آزمون سراسری گروه تجربی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی در صدد حذف آزمون چهار گزینه‌ای و تشریحی کردن آزمون سراسری در سال‌های آینده است، نخستین اقدام برای این منظور را افزایش تاثیر سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در نمرات نهایی اعلام کرد.

 در روز ۵ فروردین ۱۴۰۳، با رصد پلیس فتا ۱۹ هزار نفر کانال‌های مدعی تقلب را ترک کردند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به تمام داوطلبان توصیه کرد که حتما این کانال‌ها را تا زمان برگزاری کنکور ترک کنند، زیرا اگر با آشکارساز‌ها متوجه دریافت تجهیزات می‌شدند، حتی اگر از تجهیزات هم استفاده نمی‌کردند به عنوان متخلف شناسایی می‌شدند. 

تجهیزات هندزفری و موبایل واره در قالب تبانی جاسازی شده است

رئیس سازمان سنجش گفت: یک روز قبل از کنکور ۲ کانال بزرگ با ۵۰ هزار دنبال کننده را دستگیر کردند. دلیل اینکه خریداری تجهیزات تخلف محسوب می‌شود این است که تعداد زیادی از داوطلبان رفتند تجهیزات هندزفری و موبایل واره خریده‌اند. این دستگاه‌ها در قالب تبانی خریداری شده و جاسازی شده است. فرد در ابتدایی که وارد حوزه می‌شود، به محض روشن شدن آن توسط دستگاه‌های ما سیگنال‌ها دریافت می‌شود و صورت جلسه می‌شود.

برخی از افراد به دکتر مراجعه کرده‌اند و ابزار‌های جاسوسی برای کنکور را در بدن کار گذاشته‌اند!

وی افزود: حتی قبل از فرآیند آزمون هم اگر داوطلب این ابزار‌ها را داشته باشد متخلف محسوب می‌شود و از آزمون محروم می‌شود. این موبایل واره‌ها ابزار جاسوسی هستند و اگر خریداری شود یعنی شبکه‌ای پشت این موضوع است. موبایل ساده‌ای نیست که بتوان آن را یک تخلف محسوب کرد. بسیاری از این افراد به دکتر مراجعه کرده‌اند و این ابزار‌ها را در بدن کار گذاشته‌اند. فرد پول، رمزارز و ارز پرداخته و این تجهیزات را خریداری کرده است.

 ثبت نام داوطلبان کنکور برای ترمیم نمرات و ایجاد سوابق تحصیلی قرار بود از اول اردیبهشت آغاز شود که به دلیل آماده نبودن مقدمات به تعویق افتاد.

طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، این فرآیند قرار است از هفته آینده آغاز شود.

آموزش و پرورش اعلام کرده است: با توجه به برگزاری آزمون سراسری در پایان هفته و به منظور حفظ آرامش خاطر داوطلبان‌گرامی، زمان شروع به‌کار سامانه «مشاهده، تایید، ایجاد و ترمیم سابقه تحصیلی» به هفته آینده موکول شد.

آغاز ثبت‌نام ترمیم نمرات و ایجاد سابقه تحصیلی از هفته آینده

در ضمن، با هماهنگی صورت گرفته با سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبانی که در نوبت‌های اول و یا دوم آزمون سراسری سال جاری ثبت نام‌کرده اند، باید از طریق سامانه جامع آزمون سراسری به نشانی my.sanjesh.org، اقدام به ورود از بخش سابقه تحصیلی کنند.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون اختصاصی برای ۶۰ داوطلب جامانده از کنکور/ تعداد متقلبان کنکور امسال اعلام شد
  • داوطلبان کنکور مردادماه منتظر نتایج باشند
  • پایان آزمون سراسری با رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی
  • شرایط برگزاری کنکور نسبت به سال‌های گذشته مناسب‌تر است
  • تصمیم جدید برای بازماندگان از کنکور در مناطق سیل زده
  • رئیس سازمان سنجش: کنکور در سلامت کامل برگزار شد
  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳  
  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳
  • اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ در نیمه مرداد
  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می شود