Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، شهرام احمدی افزود:در این مدت، مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست استان در منطقه حفاظت‌شده سبزکوه، سه نفر متخلف شکار غیرمجاز را دستگیر کردند که از این متخلفان اجزای بدن ۲ رأس بز وحشی و ۲ قبضه اسلحه غیرمجاز کشف و ضبط شد.

وی تصریح کرد: در شهرستان اردل نیز مأموران، ۲ نفر متخلف زنده‌گیری پرندگان را دستگیر کردند که از این متخلفان ۹ قطعه پرنده سهره کشف و ضبط شد و در عملیاتی مشابه در شهرستان کوهرنگ نیز یک نفر متخلف زنده‌گیری پرندگان دستگیر شد که با توجه به دستور قضایی، پرندگان ضبط شده در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی به دستگیری یک نفر متخلف صید غیرمجاز ماهی در بخش بازفت شهرستان کوهرنگ در این مدت اشاره و یادآور شد: از این متخلف ۲۵ قطعه ماهی کشف و ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری، دستگیری سه نفر متخلف شکار غیرمجاز در شهرستان لردگان و کشف و ضبط ۲ قبضه سلاح شکاری و ۱ قطعه پرنده وحشی از این افراد و دستگیری سه متخلف شکار غیرمجاز و ضبط لاشه یک راس قوچ وحشی از آن‌ها را از دیگر موارد تخلف کشف شده در هفت روز گذشته بیان کرد.

وی با بیان اینکه ماموران در جریان گشت و کنترل شبانه‌روزی در منطقه حفاظت‌شده سبزکوه نیز موفق به کشف ۱۰۰ کیلوگرم زغال از متخلفان قاچاق چوب‌های جنگلی در این مدت شدند، تصریح کرد: کشف یک حلقه کوره زغال غیرمجاز در منطقه جنگلی و معدوم‌سازی آن نیز در هفت روز گذشته انجام شده است.

احمدی یادآور شد: پرونده این متخلفان پس از تشکیل، برای برخورد قانونی تحویل مراجع قضایی شده است.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۱۲.۵ درصد مساحت چهارمحال و بختیاری تحت مدیریت حفاظت محیط‌ زیست قرار دارد، مناطق حفاظت‌شده شیدا، هلن، قیصری، سبزکوه و پارک ملی و منطقه حفاظت‌شده تنگ صیاد و منطقه شکارممنوع خدا آفرین از مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

برچسب‌ها کوهرنگ لردگان شکارچیان غیرمجاز اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کوهرنگ لردگان شکارچیان غیرمجاز کوهرنگ لردگان شکارچیان غیرمجاز حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری نفر متخلف حفاظت شده کشف و ضبط ضبط شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۲۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تبریز گفت: طرح پاکسازی گسترده و خودجوش  اتوبان شهید کسایی تبریز به مناسبت هفته سلامت و زمین پاک با هدف حمایت از پویش امروز من بدون کیسه پلاستیکی اجرا شد.

 کریم زاده اظهار کرد: پاکسازی اتوبان شهید کسایی اقدام مشترک بین مرکز بهداشت استان آذربایجان شرقی، حفاظت محیط زیست، شهرداری، هیات‌های ورزش همگانی و گروه‌های دوستدار محیط زیست بود.

وی هدف از این حرکت مشترک را تاکید بر لزوم توجه به زمین و آلودگی‌های ناشی از رهاسازی پسماند و زباله‌های پلاستیکی در محیط و فضا‌های عمومی عنوان کرد که می‌تواند باعث به خطر انداختن سلامت جامعه و صدمات جبران ناپذیر به محیط زیست شود.

کریم زاده افزود: برگزاری این برنامه گسترده پاکسازی در حاشیه اتوبان شهید کسایی و محور اصلی مواصلاتی کلانشهر تبریز تنها به منظور جمع آوری زباله نیست بلکه حساس سازی و آموزش چهره به چهره با اولویت فرهنگ سازی برای جلوگیری از تولید زباله و پخش آن در طبیعت، رودخانه‌ها و محیط‌های شهری است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • کشف ۱۳ تن چوب تاغ قاچاق در استان سمنان/۱۱ متخلف دستگیر شدند
  • جریمه نقدی یک میلیاردی برای واحد تولیدی متخلف
  • یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • معضل مدیریت پسماند چهارمحال و بختیاری بدون راهکار مانده است
  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری