Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-05@07:28:47 GMT

۶ روز تعطیلی مصرف آب تهران را کاهش داد

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۲۸۹۲

۶ روز تعطیلی مصرف آب تهران را کاهش داد

ایران اکونومیست- مدیر عامل شرکت تامین و تصفیه آب تهران گفت: با توجه به تعطیلی ۶ روزه پایتخت و کاهش دما، مصرف آب کاهش پیدا کرد.

حجت شفیعی مدیر عامل شرکت تامین و تصفیه آب تهران  گفت: با توجه به ۶ روز تعطیلی پایتخت و کاهش دما در این روزها، مصرف آب کاهش پیدا کرد.

او ادامه داد: مصرف آب در تهران تا سه میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب رسید، در حال حاضر مصرف آب به سه میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب در زمان اوج مصرف رسیده است، ولی این رقم در سال گذشته سه میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب گزارش شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل شرکت تامین و تصفیه آب تهران افزود: با توجه به ارتباط با مدیریت آب تهران و برداشت‌هایی که ما از سد‌ها داریم، امیدواریم بتوانیم تا پاییز و تا آغاز بارش‌ها، منابع را حفظ کنیم.

شفیعی با بیان اینکه در حال حاضر مصرف لحظه‌ای آب حدود ۳۸ هزار لیتر بر ثانیه در شهر تهران است، افزود: پیک مصرف آب در خرداد ماه بوده که معادل ۴۹ هزار متر بر ثانیه بوده است. در حالی که سال گذشته بیشترین مصرف آب در تهران مربوط به ۶ خرداد ماه بود که ۳ میلیون و ۸۱۸ هزار متر مکعب بوده است.

او تصریح کرد: با مدیریت مخازن و منابع در پیک مصرف، قطعی آب نداشتیم.

مدیرعامل شرکت تصفیه آب تهران ادامه داد: کیفیت آب شمال و جنوب تهران با عملیاتی شدن سد ماملو یکی شده است.

شفیعی همچنین با بیان اینکه در تهران مصرف آب کولر‌ها ۴۰۰ هزار مترمکعب در شبانه روز است، گفت: روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب ذخیره آب داریم و حتی اگر در ۲۴ ساعت از منابع آوردی نداشته باشیم، برای تامین مصرف تهران لطمه‌ای ایجاد نمی‌شود.

او در ادامه افزود: در تهران سالانه ۲.۵ درصد مشترکان جدید داریم، اما میزان افزایش مصرف آب در تهران یک درصد بوده و این به معنی صرفه جویی یک و نیم درصدی مصرف در این شهر بوده است.

شفیعی درباره وضعیت نوسانات مصرف آب در تهران گفت: در حال حاضر تغییرات مصرف روزانه آب در تهران قابل رصد است، برای نمونه بازی‌های المپیک که تا نیمه شب از شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌شود و مردم این بازی‌ها را می‌بینند، مصرف آب در تهران را در ساعت نیمه شب افزایش داده است، همچنین در تعطیلات ۶ روزه ادارات دولتی برخلاف اینکه تصور می‌شد مصرف آب در تهران افزایش یابد، اما روند مصرف کاهشی بود، چرا که حجم سفرها در هفته گذشته افزایش یافت.

 باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: مصرف آب ، تهران ، تعطیلی ، المپیک

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مصرف آب تهران تعطیلی المپیک مصرف آب در تهران تصفیه آب تهران هزار متر مکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۲۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال افزایش خروجی سد دز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان گفت: در روز‌های ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت شاهد فعالیت دو موج بارشی قوی در استان بودیم.

عباس صدریان فر افزود:از ۱۰ روز گذشته فعالیت این سامانه بارشی مورد رصد کارشناسان سازمان آب و برق خوزستان قرار گرفت.

وی اظهار کرد: با هدف کنترل سیلاب ظرفیت جدیدی در سد‌های استان ایجاد شد و نقطه بحرانی در سد دز بوده است که میزان ورودی به سد ۲ هزار متر مکعب بر ثانیه و خروجی به ۵۰۰ متر مکعب بر ثانیه تنطیم شد. 

مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد:با این اقدام ظرفیت ۶۵ میلیون متر مکعبی در سد دز برای کنترل سیلاب انجام شد.

صدریان فر گفت:همچنین در پایین دست رودخانه‌ دز، رودخانه های فصلی و مسیل ها  آب با دبی ۹۰۰ متر مکعب جاری شد که با مدیریت این سیلاب هم کنترل شد.

وی افزود: احتمال دارد میزان خروجی سد دز که ۵۰۰ تا ۶۰۰ متر مکعب است تا ساعاتی دیگر افزایش یابد و این اطلاع رسانی توسط فرمانداری‌های شهر‌های مسیر رودخانه انجام می‌شود.

صدریان فر با اشاره به اینکه هم اکنون مخازن سد‌های استان ۸۱ درصد افزایش یافته است، ادامه داد:این میزان در سد‌های زنجیره‌ای کارون ۹۱ و سد دز ۱۰۰ درصد است.

دیگر خبرها

  • دو عامل چاقی که دور از ذهن هستند
  • دستور کاهش مصرف آب در ادارات دولتی
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد
  • تمرکز بر توسعه سبد سوختی کشور با تکیه بر افزایش مصرف CNG و LPG ضروری است
  • کاهش ۵ درصدی ذخیره آب سد یامچی اردبیل
  • افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل
  • کاهش حجم آب سد طالقان علت کاهش حق آبه قزوین
  • احتمال افزایش خروجی سد دز
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • خواص قهوه + تاثیر بر لاغری و عوارض مصرف بیش از حد