Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-29@16:06:19 GMT

صادرات نخستین محموله «فولاد خراسان» به قزاقستان

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۳۰۱۳

نخستین محموله صادراتی محصولات نهایی مجتمع فولاد خراسان به جمهوری قزاقستان ارسال شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان گفت: برای نخستین بار محصول نهایی مجتمع فولاد خراسان، شامل ۵۰۰ تن مقاطع فولادی ساختمانی در تیرماه امسال از طریق بندر امیرآباد و از مسیر دریای مازندران به قزاقستان صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کسری غفوری گفت: این بسته صادراتی شامل ۵۰۰ تن میلگرد سایز ۱۴ و ۲۰ است که ظرف روز‌های آینده از این مسیر دریایی به کشور قزاقستان وارد می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در سه ماه نخست سال ۱۴۰۰، مجتمع فولاد خراسان موفق شد علی رغم همه دشواری‌های ایجاد شده از سوی ایالات متحده، قریب به ۵۵ هزارتن شمش فولادی و بیش از ۳۳ هزار تن مقاطع ساختمانی به کشور‌های مختلف صادر کند، ادامه داد: ایجاد روابط جدید تجاری و بازار‌های جدید برای صادرات از راهبرد‌های مهم شرکت در مسیر تجارت خارجی است و از همین رو صدور نخستین محموله مقاطع سبک ساختمانی به کشور‌های جدید در حوزه آسیای میانه از جمله کشور قزاقستان برای ما حایز اهمیت است.
وی افزود: همراهی نهاد‌های مسئول برای گشایش بازار‌های صادراتی به روی تولیدکنندگان فولاد می‌تواند از مصادیق بارز تحقق شعار «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها» باشد، لذا ایجاد ارزش افزوده، فروش محصول به جای مواد خام و تحصیل ارز صادراتی برای کشور، از پیامد‌های ارزشمند صادرات فولادسازان برای کشور است.
سرپرست معاونت فروش فولاد خراسان نیز اظهار داشت: حجم و ارزش صادرات این مجتمع در چهارماه نخست امسال نسبت مدت مشابه سال ۱۳۹۹ حدود دو برابر شده است و در حوزه فروش محصولات نهایی هم شرکت توانسته رشد قابل توجهی را به ثبت برساند.
حسین بختیاری بازاریابی مناسب، مشتری مداری، خوش نامی و اعتبار محصولات مجتمع فولاد خراسان در بازار‌های هدف صادراتی، به ویژه کشور‌های همسایه را از دلایل توفیق این شرکت در عرصه بازرگانی خارجی برشمرد. برچسب ها: صادرات ، فولاد ، قزاقستان ، تولید

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: صادرات فولاد قزاقستان تولید مجتمع فولاد خراسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۳۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴ تهران)، با معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری «اقتصاد زیارت» و «گوهرسنگ‌ها» شرکت کرده است.   مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: این نمایشگاه با حضور تمامی صنایع کشور از جمله ساختمان، پتروشیمی، داروسازی، کشاورزی، گردشگری و نیز فعالان اقتصادی کشور از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت در محل نمایشگاه دائمی تهران در حال برگزاری است.   سید جواد موسوی ادامه داد: این اداره کل در نمایشگاه تهران به معرفی قابلیت‌ها و طرفیت‌های گردشگری و تدوین سند زنجیره ارزش گردشگری و اقتصاد زیارت پرداخته است.   وی تصریح کرد: معرفی زنجیره‌های ارزش بخش‌های مختلف اقتصادی کشور با همت وزارت کشور و در سالن ۴۱ برگزار شده است.   وزیر کشور، استاندار خراسان رضوی و معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از غرفه خراسان رضوی در اکسپو ۲۰۲۴ تهران، بازدید کردند و مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در این بازدیدها، ظرفیت‌های زنجیره‌های ارزش گردشگری و گوهر سنگ‌ها را برای بازدیدکنندگان تشریح کرد.

دیگر خبرها

  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • پتروشیمی و فولاد ارزآورترین شرکتها در ۱۴۰۲/صادرات گاز نصف شد
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • صادرات بیش از ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد