Web Analytics Made Easy - Statcounter

خیرخواه مدیر پروژه راه آهن چابهار –زاهدان در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه پروژه راه آهن چابهار-زاهدان از بندر شهید بهشتی چابهار آغاز و در ایستگاه زاهدان به اتمام می‌رسد، گفت: طول این پروژه ۶۳۵ کیلومتر است که جزو بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین پروژه‌های ریلی کشور به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: طول این مسیر ریلی با احتساب ایستگاه‌ها و مسیر‌های ریل گذاری شده به ۷۶۰ کیلومتر می‌رسد و فردا با دستور رئیس جمهور ریل گذاری ۱۵۵ کیلومتر از این مسیر که حد فاصل خاش تا زاهدان می‌شود به پایان می‌رسد و تا سه یا ۴ ماه دیگر این مسیر به بهره برداری می‌رسد.

مدیر پروژه راه آهن چابهار –زاهدان با بیان اینکه کل پروژه ریلی چابهار- زاهدان به ۹ قطعه تقسیم می‌شود، گفت: فردا ریل گذاری قطعات ۷ تا ۸ به اتمام می‌رسد و سایر قطعات هم خوشبختانه با همکاری تمامی مهندسان ایرانی پیشرفت فیزیکی بسیار مناسبی داشته به طوری که ۵ تا ۶ کیلومتر هم از سمت چابهار ریل گذاری شده است.

خیرخواه تاکید کرد: با توجه به اولویت مسیر خاش تا زاهدان در حال حاضر این مسیر ریل گذاری شده و به زودی ریل گذاری کل قطعات هم به اتمام می‌رسد.

او با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی کل مسیر به ۶۹ درصد رسیده است، افزود: پیشرفت کل این مسیر هم که شامل زیرسازی و روسازی می‌شود، به ۵۷ درصد رسیده که با تزریق سریع منابع مالی و تامین اعتبارات این پروژه تا یکی دو سال آینده به اتمام می‌رسد.

مدیر پروژه راه آهن چابهار –زاهدان با اشاره به اینکه تخصیص ۳۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای اجرای این پروژه صورت گرفت: گفت کل این مبلغ هنوز به این پروژه تزریق نشده و هنوز حدود ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون یورو از منابع صندوق توسعه ملی برای اجرای این پروژه باقی مانده که در حال رایزنی با سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت سایر اقساط آن هستیم.

خیرخواه بیان کرد: سرعت اجرای این پروژه بسیار خوب است و امیدواریم با همکاری مهندسان و متخصصان کشور بتوانیم این پروژه را در سال ۱۴۰۲ به اتمام برسانیم.

او یادآور شد: تمام طول این مسیر ریلی با استفاده از ریل ملی (ذوب آهن) احداث شده و با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا بدون هیچ وابستگی به کشور‌های خارجی، این پروژه انجام شده است.

مدیر پروژه راه آهن چابهار –زاهدان در پایان بیان کرد: در حال حاضر بسیاری از پروژه‌های ریلی کشور از جمله چابهار زاهدان، یزد –اقلید به صورت کاملا ایرانی و بدون هیچ وابستگی به واردات ریل از کشور‌های خارجی ساخته شده است. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه آهن مسیر ریلی اتمام می رسد ریل گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۳۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پل سوخته کلا به زودی به بهره برداری می‌رسد

حسن جهانیان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران از بهره‌برداری عملیات احداث پل روستای سوخته کلا پس از وقفه طولانی درآینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با عزم راسخ راهداران بعد از حدود ۱۰ سال صبوری قائمشهری‌ها پل سوخته کلا به زودی به بهره برداری می‌رسد.

او افزود: با تلاش‌های شبانه روزی و مدیریت جهادی این مجموعه، عملیات احداث پل سوخته کلاسالیان سال راکد بود و حدود ۲ سال قبل پروژه نیمه کاره از مجموعه اداره کل راه و شهرسازی منفک وجهت اتمام نهایی به این اداره کل واگذار گردید در حال انجام و بزودی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

جهانیان با بیان اینکه اتمام این پروژه تاثیر خوبی در کاهش بار ترافیکی ۳۰ روستای همجواردهستان بالا تجن شهرستان قائمشهر و همچنین شریان سوادکوه شمالی خواهد داشت، گفت: با افتتاح این پروژه تردد بیش از ۴۰ هزار جمعیت ۳۰ روستای مذکور به آسانی فراهم خواهد آمد.

او با اشاره به اینکه توسعه و رفع محرومیت از چهره روستا‌ها از اولویت‌های دولت مردمی است، افزود: روستاییان بیش از دیگران به خدمت رسانی و دریافت امکانات و خدمات برای تأمین نیاز‌های اساسی خود و رهایی از محرومیت نیاز دارند، به همین دلیل محور برنامه‌های خدمت‌رسانی، توسعه و مقابله با محرومیت باید متوجه نواحی روستایی می‌باشد.

جهانیان گفت: طی یک سال گذشته ده‌ها پروژه نیمه تمام که سالیان سال راکد مانده بود ازجمله پل اروست شهرستان ساری، امیر ده وگردرودبار شهرستان بابل، بلیران و چنگ میان شهرستان آمل، کردخیل شهرستان جویبار و تیل پرده سر شهرستان تنکابن با همت راهداران به سرانجام رسید و عاقبت به خیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • هدیه اینترنت ۳۰ گیگابایتی دولت برای معلمان
  • پل سوخته کلا به زودی به بهره برداری می‌رسد
  • احداث «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد
  • حضور مردم در امر اقتصاد راهگشا است + فیلم
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • عملیات اجرایی بزرگترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • اعترافات تکان دهنده عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان /برای تمام این کشتارها فقط ۱۱ میلیون تومان پول گرفتم
  • اعترافات تکان دهنده عضو گروهک انصارالفرقان + ویدئو | هم این دنیا را خراب کردم هم آن دنیا را | ۱۱ تومان ارزش نداشت دماغ کسی را خون کنم!
  • اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
  • عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد