Web Analytics Made Easy - Statcounter

نانو پوشش محافظ شیشه به صورت محلول است و روی شیشه اسپری می‌شود. این فیلم محافظ امواج رادیویی را دفع کرده و به عنوان فیلم ضد شنود شناخته می‌شود.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، یکی از شرکت‌های سازنده نانوپوشش محافظ شیشه پنجره، قراردادی با یک شرکت دولتی به امضا رسانده که در قالب این قرارداد، قرار است محصولاتی به ارزش ۲۲۰ هزار دلار به این شرکت برای افزایش ایمنی پنجره‌ها تحویل داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شرکت سی‌باند سیستمز (C-Bond Systems) یکی از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری نانو اعلام کرد که سفارشی به ارزش ۲۲۰ هزار دلار برای فیلم محافظ پنجره از سوی یک مشتری دولتی دریافت کرده است.

این فیلم محافظ امواج رادیویی را دفع کرده و به‌ عنوان فیلم ضد شنود شناخته می‌شود به طوری که از خانه‌ها یا محل کار در برابر فرکانس‌های رادیویی و تابش الکترومغناطیسی محافظت می‌کند. فیلم RF مورد نیاز مشتری مطابق با شرایط سختگیرانه امنیتی مربوط به اطلاعات طبقه‌بندی یا سایر اطلاعات حساس است. مشتری دولتی به دلایل امنیتی درخواست ناشناس ماندن کرده است.

اسکات آر سیلورمن، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت سی‌باند اظهار داشت: «ما می‌توانیم مجموعه کاملی از راه‌حل‌های فیلم پنجره را به مشتریان ارائه دهیم. این اولین نمونه از این محصول برای تامین نیاز مشخص مشتری است که ما تاکنون آن را تهیه نکرده بودیم. این فیلم به ما امکان می‌دهد خود را به‌عنوان شرکت اصلی برای نصب فیلم پنجره مورد استفاده در شرایط امنیتی بالا قرار دهیم.»

این سفارش خرید برای فیلم‌های محافظ RF توسط شرکت A ۱ Glass Coating دریافت شده است. در تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۲۱، شرکت سی‌باند سیستمز ۸۰ درصد از A ۱ Glass Coating را خریداری کرد، شرکتی که توزیع‌کننده برتر و نصب‌کننده اصلی محصولات شرکت سی‌باند سیستمز است.

شرکت سی‌باند سیستمز از فناوری استحکام‌سازی پتنت شده‌ای بهره‌مند است که می‌توان با اتصالات شیمیایی نقص‌های ساختاری که به‌صورت تصادفی در سطح شیشه قرار دارد را رفع کرده و در نهایت با این کار، استحکام و انعطاف‌پذیری شیشه را بهبود داد؛ این کار موجب کمک به کاهش آسیب ساختاری در شیشه می‌شود.

 

این محصول به‌ صورت محلول بوده و روی شیشه اسپری می‌شود که کمتر از ۱۰ دقیقه زمان می‌برد. برای این فناوری ۲۲ پتنت مختلف تدویناسپری  شد که برخی از آن‌ها ثبت شده و برخی نیز در حال ثبت است. این شرکت، در این روش از فناوری نانو برای بهبود خواص مکانیکی شیشه‌ها استفاده کرده و موجب پخش شدن انرژی در سطح آن می‌شود. این کار با اصلاح نقص‌های ساختاری سطح شیشه که به‌ صورت تصادفی و طبیعی وجود دارد، انجام می‌شود. در شیشه‌های معمولی این نقص‌ها موجب ضعف ساختاری می‌شود.

چندی پیش این شرکت اعلام کرد که از فناوری C-Bond NanoShield™ برای محافظت از شیشه‌های خودرو ۵۴ Tesla X استفاده کرده و نتایج مثبتی دریافت کرده است. این کار به‌ صورت آزمایشی و در یک مطالعه مستقل در هلند انجام شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شیشه فناوری نانو امواج رادیویی نانوپوشش شیشه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۳۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید کیت‌های استخراج DNA با یک‌بیستم قیمت نمونه اروپایی

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر شیرعلی‌زاده دزفولی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: این شرکت انواع کیت‌های استخراج DNA و RNA را با یک بیستم قیمت نمونه‌های اروپایی به بازار عرضه می‌کند. این فناوری برای جداسازی انواع اسیدهای نوکلئیک ویروس‌های بیماری‌زا نظیر ایدز و آنفولانزا قابل استفاده است.

وی افزود: کیت‌های استخراج DNA و RNA ما یک بیستم کیت‌های اروپایی قیمت داشته و یک پنجم نمونه‌های چینی و تایوانی قیمت دارد. در واقع این کیت‌ها در عین حال که کیفیت بسیار بالایی دارند از تمام نمونه‌های وارداتی ارزان‌تر هستند.

دکتر شیرعلی‌زاده افزود: تا پیش از این فقط کیت‌های استخراج RNA را تولید می‌کردیم اما به تازگی فناوری استخراج DNA را نیز توسعه داده‌ایم و در نتیجه DNA و RNA را می‌توانیم استخراج کنیم. این کیت‌ها هم برای تشخیص در بیمارستان‌ها و هم آزمایشگاه‌های تشخیصی قابل استفاده هستند. از سوی دیگر در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی نیز از این کیت‌ها برای مقاصد تحقیق و توسعه می‌توان استفاده کرد. ما براساس نیاز بازار تولید انجام می‌دهیم و تقریبا ۵۰۰ واکنش در روز تولید داریم که این رقم در دوره کرونا تا ۵۰۰۰ واکنش نیز می‌رسید.

این دانش‌آموخته رشته نانوشیمی دانشگاه تهران می‌گوید: در حال توسعه فناوری جداسازی سلول‌ها با ذرات مغناطیسی هستیم که این فناوری برای تشخیص و درمان سرطان بسیار کاربردی است.

دکتر شیرعلی‌زاده که در حال سپری کردن دوره پسادکتری در دانشگاه علوم پزشکی ایران است از عرضه کیت‌های آموزشی نانویی خبر داد؛ کیت‌هایی که هم در محیط‌های آموزشی نظیر مدرسه و هم خانه قابل استفاده هستند. این کیت‌ها برای دو گروه سنی ۱۲ تا۱۸ سال و همچنین بالای ۱۸ سال تولید می‌شوند.

شرکت روناش تکنولوژی پارس به‌عنوان شرکت دانش‌بنیان ایرانی، در زمینه توسعه و تولید محصولات بر پایه دانش نانو تمرکز دارد. تمامی فعالیت‌ها و پروژه‌های شرکت در حوزه‌های مواد پیشرفته و نانومواد، توسعه محصولات بر پایه فناوری نانو و نیز تولید و توسعه محصولات بر محور زیست‌فناوری است که منجر به خلق فناوری و تولید محصولات دانش‌بنیان شده است. در حال حاضر تمامی محصولات تجاری‌سازی شده این شرکت با برند تخصصی AMINBIC به بازار ارائه می‌شود.

کد خبر 6092295 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • عرضه دو لاستیک نانویی ویژه مسابقات دوچرخه‌سواری
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان ایجاد می‌شود
  • فواید و خواص آب سیب زمینی
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • تولید کیت‌های استخراج DNA با یک‌بیستم قیمت نمونه اروپایی
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم