Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح انتزاع بخش ساختمان و شهرسازی از وزارت راه و شهرسازی و تشکیل «وزارت حمل و نقل» و «وزارت ساختمان، شهرسازی و آمایش سرزمین» را با اولویت بررسی می کنند.

به گزارش برنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز ( چهارشنبه) با اعمال تبصره یک ماده ۱۰۰ آیین نامه مبنی بر تقاضای بررسی با اولویت طرح انتزاع بخش ساختمان و شهرسازی از وزارت راه و شهرسازی و تشکیل «وزارت حمل و نقل» و «وزارت ساختمان، شهرسازی و آمایش سرزمین» با ۱۲۰ رای موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمال علیپور نماینده قائمشهر به عنوان متقاضی بررسی این طرح با اولویت گفت: حجم سنگینی از کار بر عهده وزارت راه و شهرسازی بوده که نتیجه آن بر زمین ماندن خیلی از کارهای زیرساختی درباره راه و شهرسازی و مسکن است.

وی با اشاره به گرانی مسکن در طول سه سال گذشته گفت: وزارت راه و شهرسازی مسکن را رها کرده است کخ نتیجه آن را می توان در افزایش قیمت مسکن دید.
علیپور با اشاره به وضعیت جاده ها گفت که وزارت راه و شهرسازی وقتی برای پیگیری کارهای زیر ساختی ندارد لذا تفکیک وزارت راه و شهرسازی ضروری است کما اینکه هزینه ای هم برای دولت ندارد چون تمام امکانات موجود بوده و فقط تفکیک صورت می گیرد .

سید غنی نظری نماینده خلخال در مخالف گفت: اولویت جامعه گرانی ها، رتبه بندی معلمان و مسائل و مشکلات حاد جامعه در حوزه اشتغال و نه این گونه طرح هاست.

وی دلیل مشکلات در وزارت راه و شهرسازی را مدیریتی و نه ساختاری خواند و افزود: نباید صورت مساله را پاک کرد؛ این طرح با قانون برنامه ششم مغایرت داشته و باعث گسترش دولت و نه کوچک سازی دولت می شود ضمن اینکه بیشتر کارها در حوزه وزرات راه و شهرسازی قابل واگذاری به بخش خصوصی است پس مشکل فعلی مدیریتی و نه ساختاری است.

معین الدین سعیدی نماینده چابهار به عنوان موافق اظهار کرد: انتزاع حمل و نقل و مسکن یک ضرورت است آن هم با شرایط فعلی که نتوانسته ایم به چشم انداز تولد یک میلیون مسکن برسیم.

وی با بیان اینکه در جاده ها هم بیشترین تصادفات داریم، گفت: با این روند فعلی در حوزه تولید مسکن باید یک قرن طول بکشد تا ایرانی صاحب مسکن شود .این طرح بارمالی ندارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نمایندگان مجلس جلسه علنی آیین نامه وزارت راه و شهرسازی زمین راه و شهرسازی مسکن گرانی قیمت مسکن جاده دولت جامعه مشکلات اشتغال قانون بخش خصوصی حمل و نقل تولد مجلس شورای اسلامی وزارت راه و شهرسازی راه و شهرسازی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۳۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردباد در نبراسکای آمریکا منازل مسکونی را ویران کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، به‌دنبال وقوع گردباد شدید در حومه شهر «اوماها» در ایالت نبراسکای آمریکا، صدها ساختمان مسکونی و غیر مسکونی خسارت دیدند.

نبراسکا و آیوا دیروز چندین گردباد را تجربه کردند اما مخرب‌ترین طوفان در شهر ۴۸۵ هزار نفری اوماها در شمال غرب نبراسکا رخ داد. هنوز گزارشی درباره قربانیان احتمالی این حادثه مخابره نشده است.

تصاویر منتشرشده در فضای مجازی نشان می‌دهد که شهر میندِن در ایالت آیوا که در نزدیکی اوماها واقع شده نیز متحمل خسارت سنگینی شده است.

در نبراسکا فروریختن یک ساختمان صنعتی به مصدوم شدن شماری منجر شد. در زمان حادثه ۷۰ نفر در ساختمان بودند.

همچنین صدها خانه در اوماها خسارت دیده است و تیم‌ها آتش‌نشانی خانه به خانه در جستجوی افراد آسیب‌دیده یا قربانیان احتمالی هستند.

کد خبر 6089728

دیگر خبرها

  • برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم
  • گردباد در نبراسکای آمریکا منازل مسکونی را ویران کرد
  • خبر خوش وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت مسکن ملی
  • تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به بخش مسکن و راه آذربایجان‌غربی
  • پیشرفت پروژه‌های آبی کردستان به تعامل تمامی واحدها بستگی دارد
  • معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • شناسایی ساختمان‌های ناایمن کرمانشاه در مرحله مدارس و ساختمان‌های آموزشی
  • بازسازی ساختمان بلدیه با کاربری فرهنگی