Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@17:04:03 GMT

نهایت همکاری را با واحدهای صنعتی بدهکار داریم

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۳۴۳۲

نهایت همکاری را با واحدهای صنعتی بدهکار داریم

ایسنا/کرمانشاه رییس اداره امور شعب بانک ملی استان کرمانشاه گفت: نهایت همکاری را با واحدهای صنعتی بدهکار جهت حمایت از تولید داریم.

بهزاد جلیلیان در نشست با جمعی از مدیران رسانه‌های استان با اشاره به تبعات و فشار زلزله سال ۱۳۹۶، سیل سال ۱۳۹۸ و کرونا بر شبکه بانکی، اظهار کرد: در جریان زلزله و سیل تسهیلاتی از سوی شبکه بانکی به زلزله زدگان و سیل زدگان پرداخت شد، اما متاسفانه در زمینه بازپرداخت اقساط این تسهیلات با مشکلاتی مواجه ایم و برخی افراد از پرداخت اقساط این تسهیلات امتناع می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه افراد متاثر از این حوادث سپرده های خود را هم از شبکه بانکی خارج کردند تا بتوانند سرپناهی برای خود بسازند و از این حیث هم به شبکه بانکی استان فشار وارد شد.

وی به پرداخت تسهیلات کرونا هم اشاره کرد و گفت: در زمینه پرداخت اقساط تسهیلات کرونا هم با این مشکل مواجه ایم و بخش زیادی از افرادی که این تسهیلات را دریافت کرده اند، از پرداخت اقساطشان امتناع می کنند و این در صورتی است که برای اینکه بتوانیم به مشتریانمان تسهیلات پرداخت کنیم، باید این منابع به سیستم بانگی برگردد.

به گفته جلیلیان معوق شدن تسهیلات باعث می شود درجه شعب بانکی و اختیارات استان در زمینه امور بانکی کاهش یابد که نتیجه اش به ضرر استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه بانکها مجازند درصدی از سپرده های مردم را به صورت تسهیلات پرداخت کنند و درصدی باید بعنوان ذخیره قانونی نزد بانکها بماند، اظهار کرد: در استان بیش از ۱۰۰ درصد منابع را بعنوان تسهیلات پرداخت کرده ایم.

رییس اداره امور شعب بانک ملی استان کرمانشاه در ادامه به آمار تسهیلات پرداختی توسط این بانک در سال گذشته و چهار ماهه امسال اشاره کرد و گفت: سال گذشته بیش از ۵۲ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۱۸ هزار میلیارد ریال در بخش های مختلف پرداخت کردیم. در چهار ماهه امسال هم ۶۴۸۵ فقره تسهیلات به ارزش بیش از پنج هزار میلیارد تومان توسط بانک ملی در استان پرداخت شده است.

وی به آمار پرداخت وام ازدواج هم اشاه کرد و گفت: سال گذشته ۵۳۱۰ فقره و در چهار ماهه امسال نیز قریب دو هزار فقره وام ازدواج در استان پرداخت شده است.

جلیلیان با بیان اینکه سال گذشته وام ازدواج حداکثر یک ماهه به زوجین پرداخت شد، عنوان کرد: امسال با توجه به افزایش تسهیلات قرض الحسنه تکلیفی محول شده، این زمان افزایش و به حدود دو ماه رسیده است، اما تلاش داریم این تسهیلات را در کوتاهترین زمان ممکن پرداخت کنیم.

رییس شورای هماهنگی بانکهای استان کرمانشاه مطالبات بانکهای عضو این شورا(۱۳ بانک) از مشتریان در استان را حدود ۲۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

جلیلیان در ادامه با بیان اینکه نهایت همکاری را با واحدهای صنعتی بدهکار به سیستم بانکی داریم، عنوان کرد: از هر راهکاری برای تعیین تکلیف تسهیلات این واحدها استفاده می کنیم تا این واحدها بتوانند به حیاتشان ادامه دهند و سرپا بمانند.

وی افزود: سیاست ما در دو سال گذشته این بوده که برای هیچ واحدی اجراییه صادر نشود، مگر اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت به ما اعلام کند که این واحد قصدی برای ادامه تولید ندارد. هر چند این موضع امتیازات منفی برای ما داشته، اما نهایت تلاش خود را برای حمایت از تولید در استان بکار بسته ایم.

جلیلیان به موضوع کرونا هم اشاه کرد و با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد کارکنان ما درگیر این بیماری شده و متاسفانه پنج نفر را هم از دست دادیم، عنوان کرد: با این وجود اجازه ندادیم وقفه ای در ارائه خدمات به مردم ایجاد شود.

وی به توسعه ارائه خدمات الکترونیک هم اشاره کرد و گفت: شیوع کرونا نیز به نوعی محرکی شد که خدمات الکترونیک را گسترش دهیم و در حال حاضر عمده خدمات بانکی از طریق الکترونیکی قابل دریافت است، اما متاسفانه همچنان شاهد مراجعه گسترده مردم به بانکها هستیم و می توان گفت حدود ۷۰ درصد مراجعات، غیرضروری است.

وی به مشارکت کارکنان اداره امور شعب کرمانشاه در پویش کمک مومنانه و تهیه بسته های معیشتی به ارزش بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال برای آسیب دیدگان از کرونا هم اشاره کرد.

جلیلیان در پایان از تعامل رسانه های استان با بانکها قدردانی کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كرمانشاه بانک استانی اقتصادی تسهیلات پرداخت شبکه بانکی پرداخت شد سال گذشته کرونا هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۳۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود

امام جمعه بجنورد گفت: مشارکت مردم در تولید با هدایت تسهیلات بانکی به سمت بنگاه‌های تولیدی و رونق تولید انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری ظهر امروز _ جمعه هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد اظهار کرد: مسئولان برای مشارکت بیشتر مردم در عرصه تولید می‌توانند اعتبارات و تسهیلات بانکی را به سوی کارهای تولیدی هدایت کنند و یا حمایت‌های لازم از صنایع تبدیلی داشته باشند.

وی افزود: دشمنان نظام اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب تحریم‌های گسترده‌ای علیه کشور انجام داده‌اند به خیال اینکه مردم از ارزش‌های دینی دلسرد شوند، در واقع آن‌ها سعی دارند با ایجاد تحریم‌ها و بی رونقی تولید معیشت مردم را دچار مشکل کنند تا در جامعه نارضایتی گسترش پیدا کند.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه کار کردن و کسب روزی حلال عبادت است، گفت: امروزه انجام کار تولیدی و بی نیاز کردن کشور از بیگانگان نه تنها عبادت است بلکه به گونه‌ای جنگ با دشمنان نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام نوری خاطرنشان کرد: کارگر و کارفرما نیز سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی در جنگ با تحریم‌های اقتصادی دشمن است که باید ارزش جایگاه خود را بدانند.

وی ضمن گرامیداشت یاد آیت‌الله مهمان‌نواز، تصریح کرد: وی بیش از ۳۰ سال امامت جمعه شهرستان بجنورد را بر عهده داشت و تلاش‌های زیادی برای پیشرفت این شهرستان انجام داد؛ وی عالمی مجاهد بود که همواره خدمت به مردم در اولویت‌های کاری‌اش بود.

کد خبر 748115

دیگر خبرها

  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور
  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام
  • توجه به حفظ حرمت خانواده اولویت اصلی پلیس در طرح نور است
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • چگونه شریف در محله تاریخی طرشت ستاره خاورمیانه شد؟
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها