Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: در ماه گذشته شاهد رشد ۴۰ درصدی در موارد ابتلای مادران باردار این شهرستان به بیماری کروناویروس بوده‌ایم.

سید مجید ارجمند گفت: ماه گذشته ۱۳ مادر باردار در جهرم مبتلا به کووید ۱۹ شدند که این موارد ابتلا نسبت به سه ماهه اول سال، رشد ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی جهرم، ارجمند گفت: اکثر این مادران باردار دارای درگیری ریوی ۷۰ درصد بوده اند و اغلب از طریق شوهر یا فرزندان به بیماری مبتلا شده‌اند.

به گفته وی با توجه به شیوع ویروس جهش یافته دلتا در کشور در گیری بیماری در کودکان و جوانان بسیار زیاد شده است به طوری که در ماه گذشته ۱۱۰ نفر از گروه سنی ۱۰ تا ۲۰ سال و ۴۰ نفر از گروه سنی ۵ تا ۱۰ سال در جهرم مبتلا به کووید ۱۹ شده اند.

وی با اشاره به بستری بیماران در بیمارستان در یک ماه گذشته گفت: اغلب بیماران بستری در رنج سنی ۳۰ تا ۴۰ سال بوده اند و این افراد با درگیری ریوی ۵۰ تا ۷۰ درصد به بیمارستان مراجعه کرده اند. متاسفانه آمار فوتی ها هم به زیر ۴۰ سال رسیده است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام متخصصان در حال حاضر کودکان و جوانان از گروه هایی سنی هستند که انتقال بیماری از طریق آنان بسیار زیاد است و خانواده ها به خصوص مادران باردار باید مراقب باشند. زیرا عوارض بیماری در مادران باردار در مواردی منجر به سقط جنین و مرده زایی خواهد شد.

افرادی هم که واکسینه شده اند می بایست پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند همان طور که در بین بستری ها شاهد بیمارانی بوده ایم که دوز اول واکسن را دریافت کرده بودند.

استفاده از ماسک و دوری از تجمعات مهم ترین رکن برای کنترل بیماری و پیشگیری از آن است این روند تا زمانی ادامه دارد که واکسیناسیون جامعه کامل انجام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس مادران باردار دانشگاه علوم پزشکی جهرم مادران باردار ماه گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۳۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۰ درصدی اکتشاف سنگ آهن در معادن سنگان خواف

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ علی رسولیان افزود: ۲۲ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۹۸۰ تن کلوخه سنگ آهن، سال گذشته در مجتمع سنگ آهن سنگان خواف تولید شد که این میزان درمقایسه با آمار مشابه سال گذشته آن هفت درصد رشد یافت.

وی از فروش ۱۷ میلیون و ۸۱۲ هزار و ۷۸ تن کلوخه سنگ آهن توسط این مجتمع در سال ۱۴۰۲ به سرمایه گذاران در منطقه صنعتی و معدنی سنگان خواف خبر داد و گفت: این میزان درمقایسه با 1401 با رشد ۲۰ درصدی مواجه بوده است.

هم اکنون بیش از ۱۵ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این معادن مشغول کار هستند که امسال با راه اندازی واحد‌های جدید گندله و کنسانتره ، این آمار به ۱۸ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰۰ درصدی اکتشاف سنگ آهن در معادن سنگان خواف
  • افزایش ۳۵ درصدی بارگیری راه آهن لرستان در نخستین ماه سال
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • شوکه‌کننده: ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک
  • افزایش ۳۱ درصدی تردد مسافر از مرز تمرچین پیرانشهر
  • افزایش ۸۵ درصدی درآمد پتروشیمی ارومیه
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است