Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، سمیه محمودی سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس در تشریح نشست (سه شنبه و چهارشنبه ۵ و ۶ مرداد ماه) کمیسیون آیین نامه داخلی با موضوع رسیدگی به گزارش این کمیسیون پیرامون شفافیت آرای نمایندگان، گفت: در این جلسات به بررسی پیشنهادات نمایندگان برای اصلاح گزارش کمیسیون درباره طرح شفافیت آرای نمایندگان پرداختیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیش از این قرار بود برخی موارد که نیاز به رأی گیری مخفی دارد با درخواست ۱۵ نماینده و بدون ارائه توضیح در صحن مورد پذیرش قرار گیرد که در مصوبه امروز مقرر شد نماینده پیشنهاد دهندگان غیرعلنی شدن رأی گیری یک موضوع، توضیحات خود را به مدت ۵ دقیقه ارائه کند.

محمودی ادامه داد: همچنین مقرر شد رأی گیری برای معاهدات، قراردادها و مقاوله نامه های بین المللی به صورت شفاف باشد.

وی اضافه کرد: در مصوبه بعدی مقرر شد از آنجایی که امکان تغییر در دستور کار هفتگی صحن و کمیسیون ها وجود دارد، این دستورکار به جای یک هفته قبل، سه روز قبل منتشر شده و به اطلاع عموم برسد.

سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در نهایت مقرر شد جلسات هیأت رئیسه مجلس برای سایر نمایندگان مجلس نیز قابل پخش و انتشار باشد.

کد خبر 5267645

منبع: مهر

کلیدواژه: طرح شفافیت آرای نمایندگان سمیه محمودی مجلس مجلس شورای اسلامی سیدابراهیم رئیسی صحن مجلس خوزستان طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی محمد باقر قالیباف شورای نگهبان برجام هیئت دولت حسن روحانی دولت سیزدهم آیت الله خامنه ای جمهوری اسلامی ایران اسحاق جهانگیری مقرر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۳۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور

به گزارش «نماینده»، حسینعلی شهریاری در مورد مخالفت نمایندگان مجلس با ارسال گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضائیه، گفت: رئیس مجلس در دی ماه 1402 به مسئولان مربوطه تذکر داد که باید طی دو ماه آینده مشکلات حوزه دارو را حل کنند و پس از طی این مدت کمیسیون را موظف به تدوین گزارشی در قالب ماده 234 آیین نامه داخلی و قرائت آن در صحن علنی کرد بنابراین کمیسیون گزارش مفصلی را تدوین و در نشست علنی امروز مجلس قرائت کرد.

وی افزود: بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی مشکلات حوزه دارو است زیرا اگر در زمان مناسب منابع لازم را اختصاص می دادند وزارت بهداشت می توانست در این راستا بهتر عمل کند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم ادامه داد: از دیدگاه ما و مردم، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متولی سلامت است و به جای اینکه کمیسیون بهداشت و مجلس به طور مداوم به دنبال پیگیری این مسائل باشند مسئولان وزارت بهداشت باید به صورت جدی این مسائل را پیگیری کنند.

شهریاری یادآور شد: در نهایت در نشست امروز موضوع ارسال گزارش دارو به قوه قضائیه رای گیری و مورد مخالفت نمایندگان مجلس قرار گرفت البته معتقدم به طور معمول گزارشاتی که توسط مجلس به قوه قضائیه ارسال می شود نتیجه و بازخوردی نداشته است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: مردم نگران تامین داروی بیمارانشان هستند و از سویی برخی، مجلس به ویژه کمیسیون بهداشت را مسبب این مشکلات می داند بنابراین ما به وظیفه خود عمل و این گزارش را برای قرائت در صحن علنی آماده کردیم و امیدواریم مسئولان مربوطه به وظیفه خود برای رفع مشکل کمبود دارو و شیرخشک عمل کنند.

دیگر خبرها

  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • منادی شفاف سازی در تولیت
  • بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه مقصران اصلی کمبود دارو در کشور
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو