Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@09:01:26 GMT

۸۶ نیروی کار تبعه غیرمجاز در قزوین شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۳۸۹۵

۸۶ نیروی کار تبعه غیرمجاز در قزوین شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قزوین رضا گروسی با اشاره به اهمیت شناسایی و جلوگیری از اشغال فرصت‌های شغلی توسط اتباع بیگانه غیر مجاز اظهار کرد: در این راستا ۲۹۵ مورد بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار استان در خصوص اتباع صورت گرفته که یک بازرسی آن در قالب گشت‌های مشترک شناسایی و برخورد با اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی با حضور نماینده فرمانداری و نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های اجرای ذیربط صورت گرفته است که منجر به شناسایی ۸۶ نفر تبعه غیرمجاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین با اشاره به همکاری نیروی انتظامی در اخراج این افراد از کشور خاطرنشان کرد: با توجه به معضل بیکاری در استان و اهمیت استفاده از جوانان در فرصت‌های شغلی، شناسایی و اخراج اتباع بیگانه غیر مجاز از محیط‌های کاری در دستور کار قرار دارد و با کارفرمایانی که مرتکب این جرم شوند به شدت برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: به موجب ماده ۱۲۰ و ۱۸۱ قانون کار، بکارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز کار در هر شغلی جرم محسوب می‌شود که در این راستا ۸ کارفرمایی که قانون را نادیده گرفته بودند ضمن ابلاغ برگ جریمه، به مراجع قضائی معرفی شدند.

گروسی تصریح کرد: واحدهای کشاورزی، صنعتی و خدماتی که اتباع بیگانه غیرمجاز به کار بگیرند به استناد بند (ج) ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ضمن معرفی به مراجع قضائی، بابت هر روز اشتغال غیرمجاز هر کارگر خارجی معادل پنج برابر حداقل دستمزد روزانه جریمه خواهند شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین با بیان اینکه توانمندسازی نیروی کار ایرانی از طریق آموزش و توانمند سازی صورت می‌گیرد بیان کرد: در مجموع ۲۵ نفر جایگزین اتباع بیگانه در واحدهای کارگری استان شدند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: با توجه به تعیین مناطق ممنوعه استان برای حضور اتباع خارجی، شهروندان قزوینی در صورت مشاهده هرگونه فعالیت از سوی آنان، مراتب را از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۶۷۰۳۷۷ اطلاع رسانی کنند.

کد خبر 5267818

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا گروسی اعزام نیروی کار اتباع خارجی ویروس کرونا عید غدیر خم واکسن کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه گرگان اردبیل خطبه های نماز جمعه ایلام واکسیناسیون شیوع کرونا عکس استانها خشکسالی کار و رفاه اجتماعی اتباع بیگانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۳۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و پلمب دو واحد غیرمجاز در محلات

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مسعود مظلومی مدیر شبکه بهداشت محلات گفت: در خصوص بازدید‌های مستمر و میدانی یک واحد طب سنتی غیرمجاز با ارائه خدمات از قبیل حجامت و فصد و یک واحد دندانسازی غیرمجاز در شهر محلات توسط کارشناس نظارت بر درمان و پلیس اماکن عمومی شناسایی، پلمب و پرونده به مراجع ذی صلاح ارجاع شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان محلات افزود: فرد فاقد صلاحیت و بدون هیچگونه مجوزی از دانشگاه علوم پزشکی اقدام به انجام ارائه خدمات دندانسازی و یک مرکز فروش گیاهان دارویی با توجه به تذکرات قبلی مبنی بر عدم ارائه خدمات طب سنتی با پیگیری‌های انجام شده، این واحد‌ها غیر مجاز پلمب شدند.

او گفت: مردم برای انجام خدمات طب سنتی و دندانسازی، از مراکز داری مجوز از دانشگاه علوم پزشکی اقدام به دریافت خدمات کنند و در صورت مشاهده هر نوع فعالیت مراکز غیر مجاز، موضوع را از طریق سامانه مرکز ملی پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت ۱۹۰ بصورت شبانه روزی و یا با شماره‌های ۰۸۶۴۳۲۲۳۰۸۱ گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • بازدید از اداره اتباع استان گلستان
  • برخورد قاطع با مداخله‌گر طب سنتی در نیشابور
  • اتباع بیگانه و قاچاق سوخت دو مساله اصلی هرمزگان است
  • شناسایی و پلمب دو واحد غیرمجاز در محلات
  • قلع و قمع ۴۱ بنای غیرمجاز در شهرستان قزوین
  • اقامت حدود چهار هزار تبعه خارجی مجاز در استان کرمانشاه
  • مساله اتباع بیگانه، امنیت، کم آبی و بیکاری چالش‌های اصلی فارس است
  • وزیر تعاون: بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند
  • کمبود ۱۲ هزار نفری نیروی کار د‌ر واحد‌های تولیدی و صنعتی قم
  • آب‌دزدی در مازندران با سه‌هزار انشعاب غیرمجاز