Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش  پزشکی با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در کشور اظهار کرد: در هفته پایانی تیر ماه تعداد ۱۴۲ هزار و ۴۸۶ بیمار سرپایی مثبت در کشور شناسایی شدند که نسبت به هفته ماقبل آن افزایش ۱۷ درصدی را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش  پزشکی با اشاره به رشد آمار بستری و مرگ و میر کرونا در کشور بیان کرد: همچنین در هفته گذشته شاهد افزایش ۱۵.۵ درصدی در تعداد بیماران بستری مثبت و افزایش ۲۲ درصدی در تعداد بیماران فوت شده نسبت به هفته ماقبل بوده‌ایم.

لاری با اشاره به نرخ بستری و مرگ و میر کرونا در ایران اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت میانگین بروز موارد مثبت بستری در کشور حدود ۲۰.۵ نفر به ازای هر صد هزار نفر جمعیت و میانگین بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری حدود ۱۷.۵ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش  پزشکی با اشاره به استان‌های رکوددار بستری و مرگ و میر کرونا در کشور بیان کرد: استان‌های مازندران، ایلام، کرمان و گلستان (در هفته گذشته) به ترتیب دارای بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری در کشور بوده‌اند. همچنین بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در کشور در استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، بوشهر و البرز گزارش شده است.

لاری به کاهش میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اشاره کرد و گفت: متأسفانه در هفته گذشته نیز شاهد تداوم روند کاهشی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور هستیم و میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی به ۴۴.۵ درصد رسیده که بسیار نگران کننده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به فهرست استان‌هایی که کمترین میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را دارند، بیان کرد: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، مازندران، تهران، قم، البرز، گیلان و همدان دارای پایین‌ترین میزان عمل به دستورالعمل های بهداشتی در کشور هستند و میزان رعایت پروتکل ها در استان‌های یاد شده بین ۲۹ تا ۴۰ درصد گزارش شده است.

لاری با تاکید بر اینکه ویروس جهش یافته دلتا در کشور در حال گردش بوده و باید بیشترین مراقبت‌ها صورت گیرد، گفت: سویه دلتا کرونا قدرت سرایت بسیار بالایی دارد و با توجه به شیوع گسترده آن در کشور، لزوم پایبندی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز جدی از حضور در تجمعات در شرایط حال حاضر بیماری بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر 617366 برچسب‌ها كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران رعایت دستورالعمل های بهداشتی سخنگوی وزارت بهداشت کرونا در کشور میزان رعایت بروز موارد مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۴۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۳ درصدی میزان بارش ها در استان یزد

جواد محجوبی مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد میزان بارندگی مدت مشابه سال گذشته آبی استان را ۹۸.۷ میلیمتر و متوسط دوره آماری استان را ۸۷.۹ میلیمتر عنوان کرد و گفت: برهمین اساس بارندگی امسال استان نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد افزایش و نسبت به متوسط دوره آماری نیز ۴۳ درصد افزایش داشته است.

محجوبی در پایان با اشاره به پیش بینی بارش‌های پایان هفته جاری استان، ابراز امیدواری کرد تا پایان سال آبی جاری شاهد بارش‌های مناسب و کم خسارتی در استان و دیگر مناطق کشورمان باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • بهره‌مندی نزدیک به ۸۰ درصدی جمعیت روستایی شهرستان ارومیه از آب شرب سالم و بهداشتی
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌ های بهداشتی حج 1403 را ابلاغ کرد
  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • رشد ۳۱ درصدی صادرات در خوزستان
  • احتمال سیلاب و ریزش کوه در محورهای کوهستانی خوزستان/ پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی تردد
  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش ها در استان یزد