Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عباسعلی نجفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: سامانه هوشمند توزین کننده خودرو‌های در حال حرکت در محورنکا - ساری در آینده‌ای نزدیک راه اندازی می‌شود.

او افزود: یکی از دلایل اصلی تخریب راه‌ها اضافه بار وسایل نقلیه سنگین است و کنترل و شناسایی وسایل نقلیه سنگینی که دارای اضافه بار غیرمجاز هستند اهمیت فراوانی در حفظ راه و کاهش هزینه‌های نگهداری آن دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجفی با بیان اینکه مهم‌ترین ویژگی سامانه توزین در حال حرکت کنترل وزن وسایل نقلیه در حال حرکت بدون نیاز به توقف است، گفت: این امر مزایایی، چون جلوگیری از اتلاف زمان، صرفه‌جویی سوخت و حذف نیروی انسانی را به همراه دارد و استفاده از سنسور‌های نصب شده در سطح جاده، وسایل نقلیه متخلف دارای اضافه تناژ را شناسایی کرده و به طور هوشمند به اطلاع پلیس راه می‌رساند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران افزود: در مرحله بعد در باسکول‌های ثابت پلیس راه وسیله نقلیه متخلف به طور دقیق وزن شده و نسبت به اعمال مقررات اقدام می‌شود.

نجفی شناسایی تخلف سرعت وسایل نقلیه سنگین، شناسایی وسایل فاقد بارنامه، مجوز حمل بار و تشکیل پایگاه آماری جامع از حمل و نقل بار در مازندران برای برنامه‌ریزی و مدیریت را از دیگر مزایای این سامانه دانست.

او گفت: این سیستم با ارائه آمار‌های دقیق از تردد تمامی خودرو‌های عبوری بر اساس کلاس‌بندی خودرو‌ها و نمایش اطلاعات وسایل نقلیه عبوری به صورت زمان حقیقی، پلیس راهبر را در برنامه ریزی و پیش‌بینی شرایط جاده یاری می‌کند.

نجفی افزود: سامانه نرم‌افزاری توزین در حال حرکت به نحوی طراحی شده است که امکان دریافت اطلاعات از پردازنده و همچین تشخیص و خواندن پلاک خودرو‌های عبوری در آن فراهم شده و اطلاعات ابتدا از طریق لینک وایرلس به اولین پاسگاه پلیس راه و به موازات آن به سامانه جامع ITS ارسال می‌گردد و تمامی نهاد‌های مسئول امکان دسترسی و اقدام در خصوص تخلفات ثبت شده را دارند.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راهداری مازندران سامانه هوشمند توزین حمل و نقل جاده ای پلیس راه مازندران وسایل نقلیه حال حرکت پلیس راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۴۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم

به گزارش همشهری آنلاین، علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در گفتگو با همشهری درباره لزوم برقی کردن خودروها و وسایل نقلیه در تهران و سراسر کشور اظهار داشت: از هر فعالیتی که منجر به کاهش تراز آلایندگی در تهران و سراسر کشور شود، دفاع میکنیم. از سوی دیگر سوخت بی کیفیت عامل اصلی آلودگی تهران و کلان شهرها است.

وی ادامه داد: در رایزنی ها با شهردار تهران خواستار هرچی سریع تر برقی شدن خودروها و وسایل نقلیه بودیم. چرا که درحال حاضر برقی کردن خودروها بهترین راه حل برای کنترل آلودگی هوا است. بنابراین قرار داد شهرداری تهران با چین مبنی بر واردات وسایل نقلیه برقی، اقدامی خوب و موثر خواهد بود.

کد خبر 849128 برچسب‌ها علیرضا زاکانی شهردارى تهران سازمان حفاظت محیط زیست

دیگر خبرها

  • سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در جاده‌های خراسان شمالی 
  • طرح ترخیص وسایل نقلیه توقیفی از پارکینگ در کیش اجرا شد
  • هراز یکطرفه شد
  • ترخیص دویست و هشتاد وسیله نقلیه توقیفی از پارکینگ
  • چالوس یک طرفه شد
  • نسل جدید خودروهای برقی چین در راه بازار
  • رونمایی از سامانه جامع بازار کار به زودی
  • ۲۱ میلیون تردد در جاده های استان تهران ثبت شد
  • خودروهای برقی خطرناکند؟