Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید روح الله لطیفی سخنگوی گمرک در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به اینکه آیا گمرگ مقصر حذف تیراندازان در تفنگ بادی ١٠ متر بوده است؟ اظهار کرد: آرزوی همه ما موفقیت تیم‌های ملی است، زیرا حماسه آفرینی این عزیزان غرور و همیت ملی را به همراه دارد.

او افزود: گمرک همیشه با تیم‌های ورزشی به ویژه تیم‌های ملی و فدراسیون‌ها همکاری داشته و با توجه به بررسی‌های انجام شده گمرک نهایت همکاری را با فدراسیون تیراندازی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تاریخ ۱۴ تیر ماه یکسری تجهیزات شامل چند قبضه سلاح، تپانچه، فشنگ و ساچمه به وزن ۲۵ کیلوگرم وارد کشور شده است. از آنجایی که قانون برای انواع سلاح و تجهیزات مرتبط تایید وزارت دفاع را الزامی دانسته کمتر از ۲۴ ساعت تمام محموله‌هایی که به گمرک وارد شده بود با تائید نماینده وزارت دفاع از گمرک ترخیص شد.

او در ادامه بیان کرد: شبی که این تجهیزات به فرودگاه رسیده، نماینده وزارت دفاع در فرودگاه مستقر نبوده است و صبح روز بعد همزمان با آغاز ساعت اداری، با تائید نماینده وزارت دفاع تمام کالا‌ها به جز دو لوله ترخیص می‌شود. ترخیص این دو لوله با نظر کارشناسی نماینده وزارت دفاع به دلیل شباهت زیاد با اسلحه‌های غیر ورزشی باید بررسی بیشتر توسط سایر کارشناسان صورت می‌گرفت.

لطیفی افزود: اینکه آیا بررسی شده یا خیر و یا اینکه فدراسیون و شرکت وارد کننده پیگیری کرده اند یا خیر، جزء اختیارات گمرک نیست. هر کالایی که مربوط به سلاح، وسایل ورزشی و کالا‌های مرتبط با آن است، هر زمان که مجوز سایر دستگاه ها که در قانون آمده و فدراسیون‌ها نیز در این خصوص مطلع هستند، به ما داده شود، در همان روز ترخیص خواهد شد.

لطیفی در ادامه تصریح کرد: فدراسیون در جریان تمام مسائل است و همکاری تنگاتنگی نیز بین فدراسیون و گمرک وجود دارد؛ نه تنها فدراسیون تیراندازی بلکه تمام فدراسیون‌های ورزشی بوده است. گمرک حداکثر همکاری را برای ترخیص فوری کالا‌های ورزشی تیم‌های ملی با آن‌ها در چارچوب قانون و اختیارات قانونی دارد. نمونه آن نیز، ترخیص سلاح، فشنگ و ساچمه‌ مرتبط با این فدراسیون که به محض تایید وزارت دفاع ترخیص شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گمرک ایران ترخیص کالاها فدراسیون تیراندازی نماینده وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۴۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام جهانی پاراتیراندازی کره جنوبی؛ شجاعی در رده هشتم تفنگ بادی ایستاد

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، جام جهانی پاراتیراندازی به میزبانی کشور کره جنوبی از پنج شنبه ۶ اردیبهشت آغاز شد و در نخستین روز، رقیه شجاعی ملی پوش کشورمان در ماده تفنگ بادی ایستاده بانوان R۲ کلاس SH۱، در مرحله مقدماتی با کسب ۶۱۷ امتیاز و ایستادن در جایگاه هشتم راهی مرحله فینال شد. نماینده کشورمان در این مرحله در رده هشتم قرار گرفت.   ساره جوانمردی، رقیه شجاعی، نسرین شاهی، محمدرضا میرشفیعی و فائزه احمدی نمایندگان ایران در جام جهانی هستند.   هدایت این تیم را حسین امیری بر عهده دارد.   جام جهانی پاراتیراندازی با حضور ۱۲۵ ورزشکار (۷۱ مرد و ۵۴ زن) از ۲۷ کشور جهان به میزبانی کره جنوبی در حال برگزاریست.

دیگر خبرها

  • شجاعی در رده هشتم تفنگ بادی ایستاد
  • جام جهانی پاراتیراندازی کره جنوبی؛ شجاعی در رده هشتم تفنگ بادی ایستاد
  • هاشمی: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌های ورزشی در نظر گرفته‌ایم
  • وزیر ورزش و جوانان: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم
  • وزیر ورزش: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم
  • هاشمی: با اصلاح قانون جدید ورزشکاران بیشتری شامل معافیت و قانون استخدامی می شوند/ تخصیص ۵٠٠ میلیارد برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها
  • هاشمی: ۵٠٠ میلیارد برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم/ تشکر رهبری از ورزشکران بی سابقه بود
  • هاشمی: نیم همت برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها درنظر گرفتیم
  • جام جهانی پاراتیراندازی|شجاعی در تفنگ بادی هشتم شد
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها