Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شهر: جمعی از مدیران رسانه‌های در دیدار با شهردار تهران بر لزوم ادامه سیاست‌های این دوره از مدیریت شهری در دوره بعد تاکید و اقدامات شهرداری تهران را باتوجه به تحریم‌ها و کرونا قابل تمجید عنوان کرند.
به گزارش خبرنگار شهر، در نشست هم اندیشی مدیران رسانه‌ها با پیروز حناچی، شهردار تهران که ظهر امروز - چهارشنبه 6 مرداد 1400- برگزار شد، سیدمحمود دعایی، مدیرمسئول روزنامه اطلاعات، با بیان اینکه موفقیت‌های درخشان شهرداری را باید تبریک گفت، افزود: من گواهی می‌دهم بر آنچه که شما اصرار داشتید و در عمل ‌نقشی که به شایستگی ایفا کردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او خطاب به حناچی گفت: یک نمونه درخشان از اقدامات شما، پافشاری در مقابل مقامات بلندپایه بود که حتی به قیمت محرومیت از حضور در یک نشست رسمی عمومی اجازه ندادید که عملی خلاف مقررات انجام شود که این جزو افتخارات شماست.
دعایی با بیان اینکه آقای حناچی از یک جهت شهردار خوش‌شناسی بود، توضیح داد: به این جهت که با شورای شهر تقریبا همسو و همفکر هم‌دوره بودید و حداقل درگیری‌ها وجود داشت؛ اما یک‌بدشانسی بزرگی هم داشتید که البته شاید از برکات خداوند بوده برای امتحان و آزمایش و آن این بود که در سخت‌ترین و تلخ‌ترین شرایط شرایط حاکم بر تهران و تحریم‌ها و از طرف دیگر کرونا و بدهی‌هایی که هر روز سنگین‌تر می‌شود، فعالیت داشتید.
مقامت شایسته در دوره اخیر شهرداری
مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، استفاده از نیروهای کاردان و با تجربه گذشته را از نقاط قوت این دوره از مدیریت شهری عنوان کرد و افزود: یکی از پدیده هایی که کمتر شهرداری سراغش می رفت، نیروهای شاغل در بهشت زهرا (س) بود. عناصری که با از خودگذشتگی و تحمل رنج و مشقت کارشان را انجام می‌دهند تشویق کردید و در سایه حمایت شما رشد کردند.
او خطاب به شهردار تهران بیان کرد: گواهی می‌دهم گزارش ارایه شده، گزارشی است درخشان و شما شایستگی آن را داشتید و از معدود مسوولانی بودید که تخصص و تجربیات مرتبط با مدیریت شهری را داشتید و به شایستگی مقاومت کردید.
محمدرضا نوروزپور، مدیرعامل ایرنا هم در این نشست، گفت: حیف است که خدمات آنطور که باید، به اطلاع شهروندان نمی‌رسد. باتوجه به شرایطی که مدیریت شهری روی کار آمد و کشور در بدترین فشار اقتصادی قرار داشت، در چنین شرایطی گزارش شهردار تهران نشان می‌دهد بهره وری در شهرداری بسیار بالا بوده است.
او با بیان اینکه نیاز به اطلاع رسانی وجود دارد ادامه داد: متاسفانه فضای منفی در مطبوعات و رسانه‌ها، سبب شده تا تمجید از کار خوب به عنوان اظهارات بی‌اساس دیده می‌شود. از طرف دیگر نوعی ضدفرهنگ علیه شهرداری در کشور وجود دارد؛ اما دورانی در شهرداری آمده که با این شرایط اقدامات بسیار خوبی انجام شده که مهم‌ترین آن قانونمندی، شفافیت و مقاومت درباره بسیاری از مسائل است.
نوروزپور اظهار امیدواری کرد که ریل‌گذاری این دوره مستحکم شده باشد و مدیران آینده در همین ریل حرکت کنند.
اداره تخصصی شهر، بزرگ‌ترین امتیاز این دوره 
الیاس حضرتی مدیر مسئول روزنامه اعتماد، هم با بیان اینکه این دوره از مدیریت شهری باوجود تمام زحمات و موفقیت‌ها کارنامه موفقی در برخی موارد نداشت، گفت: شاید در بخش رسالت و نماد شهرداری که نهاد اجتماعی است، خیلی دقیق عمل نشد و نیاز به تجدید نظر وجود دارد، البته کارهای خوبی انجام می‌شود اما باید با عامه مردم صحبت شود. 
علی متقیان مدیر مسئول خبرگزاری ایسنا، هم در این نشست هم اندیشی، با تاکید بر لزوم گزارش‌دهی از اقدامات انجام شده، گفت: اداره تخصصی شهر بزرگ‌ترین امتیاز این دوره بود و امید داریم انجام کارها از سوی مدیران متخصص در شهرداری ادامه پیدا کند و کارها سفارشی و هیاتی نباشد. 
او ادامه داد: درخت‌های نیایش تا پارک ملت در خشک در خال شدن است و نیاز به اقدامات فوری شهرداری تهران دارد. 
مهدی شفیعی مدیر عامل روزنامه ایران هم در ادامه به مشکلات کشور اشاره کرد و گفت: در این شرایط تامین حقوق کارکنان شهرداری مدیریت در این سطح سخت و طاقت‌فرساست و اما شهرداری سربلند این روزها طی کرد. 
او یکی‌ از اقدامات مهم را شهروند محوری عنوان کرد و افزود: این سیاست در این دوره دیده می‌شد و شهردار تهران سلامت و مقابله با فساد را سرلوحه کار قرار داد. همچنین جولان نیروهای سیاسی که همیشه مانع بودن در این دوره به حداقل رسید. 
مدیرعامل روزنامه ایران، ادامه داد: در این دوره ضرورت مستندسازی و تجربه‌نگری بیش از هر دوره دیگری احساس می‌شود و تجربه شما (شهردار تهران) می‌تواند به کار شهرداران آینده بیاید. 
علی صالح‌آبادی، مدیرعامل هفته‌نامه ستاره صبح با یادآوری همکاری با شهردار تهران در وزارت مسکن گفت: آقای حناچی از سال‌ها پیش همیشه مخالف روشی بود که از دوران آقای کرباسچی که همان ساخت و ساز بی‌رویه و اتوبان بود و همیشه دنبال توسعه مترو بود. 
بسترهای اشتباهی در گذشته که تخصصی نبوده ایجاد شد؛ اما حالا برای نخستین بار یک شهردار، شهر، ترافیک و آلودگی هوا را می شناسد و یک تئوری برای اداره شهر دارد.
به گفته او؛ ایجاد سامانه شفافیت و جلوگیری از از بین رفتن باغات کار بسیار بزرگی بود که در این دوره انجام شد.
امیر محبیان، مدیرمسئول خبرگزاری آریا هم از شاخص‌های تحلیل عملکرد شهردار صحبت کرد و یکی از معضلات کشور را سیاست‌زدگی دانست و افزود: شهرداری حوزه تخصصی است و نباید سیاسی باشد و واین وظیفه رسانه است که از این کار جلوگیری کند. 
او ادامه داد: درواقع نباید مدیران را در حوزه سیاست کشاند و در این دوره مدیریت شهری از سیاست‌زدگی فاصله گرفته شد. اما اگر شهردار بعدی بخواهد فضا را سیاسی کند همه دستاوردها را به باد خواهد داد. بنابراین گزینه‌های شهردار آینده نباید سیاسی باشد و قفل شهر با کلید متخصصان شهری باز می‌شود. 
علیرضا بختیاری، مدیر مسئول روزنامه دنیای اقتصاد در ادامه این نشست گفت: در وهله نخست نگاه مدیران شهرداری به اداره شهر تغییر کرده که کار بسیار مهمی بوده ودوم‌ میزان توقع شهروندان هم از مدیران شهری تغییر کرده است. 
به گفته بختیاری؛ تا پیش از این اما؛ مطالبه بیشتر شهروندان کارهای عمرانی بزرگی بوده که بودجه زیادی نیاز داشته است اما در این دوره این تغییر فرهنگ رخ داده و کار مهمی است. از طرف دیگر نگاه‌های سیاسی از روی شهرداری تا حد زیادی برداشته شد و کیفی سازی خدمات شهری مورد توجه قرار گرفت. 
محمد رحمانیان، مدیر مسئول روزنامه شرق، هم در این نشست هم اندیشی با بیان اینکه به طور قطع کارهای زیادی انجام شده و موانع زیادی سر راه بوده اما گزارش عملکرد نشان می‌دهد شهرداری توانست نسبتا موفق عمل کند. گزارش عملکرد شهردار تهران هم وجود موانع قابل تحسین است. 
محمد مهاجری، عضو شورای سیاستگذاری خبرآنلاین هم بیان کرد: آقای حناچی جزو معدود شهرداران بوده که سیاسی نبوده است و حتی با دولت هم به دلیل سیاسی نبودن در مواردی مشکلاتی ایجاد شده است. همین مورد می‌تواند عبرت آیندگان باشد. 
او گفت: یقین دارم که در دوره بعد شهر فروشی آغاز می شود و دوباره بازی سیاسی خواهیم داشت و امیدواریم چهار سال آینده زودتر به پایان برسد.
ادامه دارد...

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مدیر مسئول روزنامه شهردار تهران مدیریت شهری انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۴۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ احداث درمانگاه تخصصی در مهرگان به زمین خواهد خورد

عضو شورای اسلامی شهر محمدیه گفت: زمینی به مساحت ۴۴۰۰ متر از طرف سازمان راه و شهرسازی و توسط سازمان تامین اجتماعی تامین شده است که به زودی یک درمانگاه تخصصی برای شهر مهرگان تاسیس خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان البرز، اصحاب رسانه استان قزوین ظهر امروز پنجشنبه با همراهی رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری محمدیه در قالب اردوی راهیان پیشرفت  از پروژه های در دست اقدام این شهر بازدید کردند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل همگانی  در جریان این بازدید در جمع اصحاب رسانه گفت: مجموعه مدیریت شهری شهر محمدیه به منظور تامین امنیت در سطح شهر و مدیریت ترافیک اقدام به نصب 88 دوربین نظارتی و ترافیکی کرده است.

وی ادامه داد: تعداد 23 دوربین نظارتی پلاک خوان، 13 دوربین کنترل ترافیک چرخشی، 360 درجه و 52 دوربین ثابت در معابر و خیابان های اصلی شهر محمدیه و مهرگان نصب شده است.

مهدی روشن؛ نماینده شورا در سازمان حمل و نقل همگانی در ادامه بازدید اصحاب رسانه از سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری محمدیه یادآورشد: با توجه به تصویب اعضا شورای اسلامی شهر در جهت افزایش رضایتمندی مردم،  شهرداری محمدیه به عنوان تنها شهرداری در استان قزوین خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی(اتوبوس)را رایگان کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: 34 دستگاه اتوبوس به صورت رایگان و 300 دستگاه تاکسی بین شهری به مردم شهر محمدیه و مهرگان خدمات رسانی می کنند.

در ادامه این تور رسانه ای اصحاب رسانه قزوین از مخازن هوشمند و مکانیزه زباله شهر محمدیه بازدید کردند.

سرپرست خدمات شهری در حاشیه بازدید از مخازن مکانیزه زباله این چنین عنوان کرد: روزانه بالغ بر 60 تن زباله در شهرمحمدیه و مهرگان تولید و توسط سازمان پسماند شهرداری به سایت پیماند محمد آباد منتقل می شود.

وی ادامه داد: شهرداری محمدیه به منظور سلامت بهداشت و محیط زیست، کاهش آلودگی و آسیب های اجتماعی(سرقت پسماند)اقدام به نصب مخازن مکانیزه زباله کرده است.

روشن عضو و نماینده شورا در کمیسیون توسعه و‌ حفظ و گسترش فضای سبز شهرداری در ادامه این تور بازدید رسانه ای از پارک 11 هکتاری شهر محمدیه این چنین عنوان کرد: ساخت پارک 11 هکتاری شهر محمدیه از سال 1390 شروع و در دوره ششم شورای اسلامی شهر محمدیه با شدت پیگیری و امروز با پیشرفت 95 درصدی همراه است.

وی خاطرنشان کرد: این پارک به سرعت  در حال ساخت است و فضای ورزشی، تجاری و رستوران در داخل این پارک تعبیه شده است.

وی ادامه داد: با توجه به نارضایتی های عمومی مردم، به دنبال ایجاد ناهنجاری های اجتماعی اعم از ورود افراد معتاد متجاهر ورود موتور سیکلت و... به داخل فضای پارک و برهم زدن امنیت و آرامش مردم شهرداری محمدیه اقدام به محصور کردن این پارک و نگهبان 24 ساعته اقدام کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر محمدیه در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: زمینی به مساحت 4400 متر از طرف سازمان راه و شهرسازی و توسط سازمان تامین اجتماعی تامین شده است که به زودی یک درمانگاه تخصصی برای شهر مهرگان تاسیس خواهد شد.

روشن در پایان تاکید کرد: بزرگترین ساخت بزرگترین پارکینگ درون شهری استان در مهرگان به اتمام رسیده و به زودی شاهد انتقال پارکینگ محمدیه به مکان جدید خواهیم بود.

در ادامه این تور رسانه ای حسن فرخ؛ رئیس شورای اسلامی شهر محمدیه در حاشیه بازدید از مجتمع تعمیرگاهی شهر محمدیه در جمع خبرنگاران گفت: در جهت جلوگیری از تردد خودروهای سنگین در سطح شهر و کاهش بار ترافیکی، شهرداری محمدیه اقدام به ساخت مجتمع تعمیرگاهی در زمینی به مساحت 40 هزار متر مربع در ورودی شهر کرده است.

فرخ ادامه داد: به جهت رفاه حال مسافران و رانندگان در این مجتمع تعمیرگاهی، 105 واحد تجازی اعم از رستوران، نمازخانه، سرویس بهداشتی و... پیش بینی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر محمدیه در پایان این تور رسانه ای در جریان بازدید از بوستان بانوان شهر مهرگان گفت: شهرداری محمدیه به جهت رفاه حال بانوان و حضور امن در فضای سبز و تفرجگاه بوستان خانواده شهر مهرگان را ساخته و در دسترس مردم قرار داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار مدیران کل امور اتباع و فنی و حرفه‌ای استان قزوین
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد
  • کلنگ احداث درمانگاه تخصصی در مهرگان به زمین خواهد خورد
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران
  • شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است
  • برنامه برای انضباط بخشی بیشتر در جهت روانسازی ترافیک
  • (ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود