Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید ملانوری امروز به مناسبت هفته ملی مهارت و برای بازدید از روند برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارت‌آموزی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بیرجند حضور یافت و همزمان با حضور استاندار و جمعی از مسوولان استانی کارگاه‌های اینترنت اشیا، هوشمندسازی، فیبر نوری و مکاترونیک به طور همزمان افتتاح شد.

این کارگاه‌ها با هزینه‌کرد بیش از سه میلیارد تومان راه‌اندازی و تجهیز شد تا شرایط برای برگزاری ۱۸ دوره آموزشی متفاوت فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی در حاشیه مراسم افتتاح همزمان چند کارگاه مهارت‌آموزی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای بیرجند گفت: پیش زمینه اصلی بارورسازی منابع و ذخایر، مهارت‌آموزی است.

ملانوری افزود: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان و مجموعه‌های تابعه آن باید در مناطق مختلف نسبت به تجهیز و ارتقای سطح زیرساخت‌ها تلاش کنند و هم امکانات و تجهیزات به روز شود.

وی اظهار داشت: با توجه به فرصت‌هایی که در استان وجود دارد، امکان مهارت‌آموزی باید به درستی فراهم شود و اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی لازم نیز صورت گیرد تا نیروهای علاقه‌مند به کار، تلاش و درآمد ورود کنند و مهارت‌های لازم را متناسب با نیازهای استان فرا بگیرند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در استان گفت: این مجموعه اقدامات خوبی در زمینه مهارت‌آموزی انجام داده و امروز هم چند کارگاه جدید متناسب با نیاز روز جامعه به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: این کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی مرتبط به حوزه‌های ارتباطات، فناوری‌های جدید، اشتغال‌های نو و استارتاپ‌ها کمک می‌کند و امیدواریم این مراکز بتوانند با پذیرش افراد علاقه‌مند و آموزش مهارت‌های لازم، توسعه را در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان رقم بزنند.

ملانوری خراسان جنوبی را استانی با محورها و پیشران‌های بسیار زیاد در حوزه اقتصاد و اشتغال خواند و گفت: اگر بخواهیم بهره‌وری لازم را از این منابع داشته باشیم و در استفاده از آنها به ارزش افزوده واقعی برسیم، باید در کنار دانش‌آموختگی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش و پرورش، مهارت‌های خاصی را نیز فرا بگیریم.

وی اظهار داشت: این مهارت‌ها در کنار فعالیت‌های اقتصادی، در مباحث اجتماعی و فرهنگی نیز نمود و بروز دارد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر می‌خواهیم اشتغال مناسب داشته باشیم، رونق و رشد اقتصادی خوبی را در استان مشاهده کنیم، و محورها و پیشران‌های اقتصادی را به معنای واقعی فعال کنیم، به نیروی کارآزموده، ماهر، خلاق، باانگیزه و پرتلاش نیاز داریم.

وی افزود: به جهت رفع این نیاز باید در تبیین آموزش‌ها و مهارت‌های متناسب با نیازهای استان اهتمام و جدیت داشته باشیم.

۳۱ تیر تا ۶ مرداد هفته ملی مهارت نام دارد.

برچسب‌ها سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور حمید ملانوری افتتاح طرح خراسان جنوبی مهارت اموزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور حمید ملانوری افتتاح طرح سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور حمید ملانوری افتتاح طرح خراسان جنوبی مهارت اموزی مرکز آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی مهارت آموزی مهارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۴۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر ضمن گرامی داشت روز معلم، تاکید کرد: در دین مبین اسلام بر مقام معلم، تاکید بسیاری شده است لذا معلمان تأثیر بسزایی در جامعه و تبیین نسل جوان دارند.

وی معلمان را تربیت کننده نسل آتیه ساز ایران اسلامی دانست و ابراز کرد: معلمان در واقع افسران عرصه دانش در جامعه ما محسوب می‌شوند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه تمام پیشرفت‌های امروز کشورمان مدیون مجاهدت‌های معلمان است، ابراز کرد: معلم از دیدگاه قرآن کریم جایگاه بسیار والایی دارد لذا دولتمردان هم باید این جایگاه را قدر دانسته و مشکلات فرهنگیان را رفع کنند.

مطیعی خواستار ارتقای آموزش مهارت‌های تقویتی برای معلمان به خصوص معلمان تازه استخدام شده شد و گفت: مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش استان سمنان باشد.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت هفته کار و کارگر به سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع کارگران اشاره داشت و افزود: ایشان در سخنرانی خود نکات مهمی را بیان کردند که از جمله آنها می‌توان به رویکردهای تحقق رونق اقتصادی و نقش کارگران و کارفرمایان در آن اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بر چیده‌شدن فقر از جامعه را یکی از راهبردهای مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: رونق اجتماعی و رسیدن به رفاه نسبی دیگر نکات راهبردی مد نظر معلم له در تحقق رونق اقتصادی کشور است.

کد خبر 6089163

دیگر خبرها

  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها
  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی