Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@08:09:07 GMT

طریقه ساخت کمد دیواری با سنجاق

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۴۸۰۱

طریقه ساخت کمد دیواری با سنجاق

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید قیمت ساخت کمد دیواری را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال ساخت کمد دیواری در تهران باشید می‌توانید درخواست ساخت کمد دیواری ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه‌تر را تجربه کنید.

تخته پشتی برای ساخت کمد دیواری

قاب:

الوار برش خورده در ابعاد ۳۴ میلی‌متر در ۳۴ میلی‌متری شما به ۴ قطعه الوار نیاز دارید. دو قطعه به ابعاد ۷۴۰ میلی‌متر و دو قطعه به ابعاد ۱۸۰۰ میلی‌متر

روکش پشتی:

دهانه و زبانه شیاردار از چوب کاج به ابعاد ۹۴ میلی‌متر در ۷.۵ میلی‌متر شما ۸ تکه چوب به این ابعاد را نیاز خواهید داشت.

پایه و بالای کمد دیواری

قاب:

الوار برش خورده در ابعاد ۳۴ میلی‌متر در ۳۴ میلی‌متر

شما به ۸ قطعه الوار نیاز دارید. چهار قطعه به ابعاد ۷۴۰ میلی‌متر و چهار قطعه به ابعاد ۴۳۰ میلی‌متر

پوشش بالا و پایین:

تخته سه لا صنوبر - ۹ میلی‌متری شما به دو قطعه به ابعاد ۴۳۰ میلی‌متر در ۷۴۰ میلی‌متر نیاز خواهید داشت.

جلوی کمد دیواری

چوب کاج ۳۵ میلی‌متری

شما به دو قطعه به ابعاد ۱۸۲۶ میلی‌متری نیاز خواهید داشت.

موارد اضافی برای ساخت کمد دیواری

ریل آویز:

یک قطعه چوب رولی به ابعاد ۷۰۰ میلی‌متر

کاستور‌های چرخشی:

۴ چرخ

طناب پلی‌پروپیلن:

شما به ۲ قطعه به ابعاد ۲ در ۱۵۰ میلی‌متر نیاز خواهید داشت.

مواد مصرفی برای ساخت کمد دیواری

پیچ

برای ثابت نگه‌داشتن پایه‌ها به پشت و بالای کمد به پیچ‌های چوبی ۴ میلی‌متر در ۶۰ میلی‌متری نیاز دارید.

برای ثابت کردن قاب پشت و قاب‌های بالا و پایین با هم به پیچ‌های چوبی ۴ میلی‌متر در ۶۵ میلی‌متری نیاز دارید.

برای اتصال استور‌ها (چرخ) به پایه به پیچ‌های چوبی ۳.۵ میلی‌متر در ۲۵ میلی‌متری نیاز دارید.

برای رفع تیر‌های پشتیبانی جلو به پایه و بالا به پیچ‌های چوبی ۳.۵ میلی‌متر در ۵۰ میلی‌متری نیاز دارید.

میخ

برای اتصال پایه تخته سه لا، قاب بالا به پایه و قاب بالا و تخته‌های زبانه و شیار به قاب پشتی به میخ‌های سر بیضی‌شکل فولادی ۲۵ میلی‌متری نیازی دارید.

ابزار‌های ساخت کمد دیواری

مته

بیت مته ۲ میلی‌متر، ۴ میلی‌متر و ۱۰ میلی‌متر

چکش

اره دستی

نوار اندازه‌گیری

مداد

موارد اضافی برای ساخت کمد

سنباده

چسب چوب

مرحله ۱ - قاب پشتی را سر هم کنید

در انتهای هر دو قطعه چوب عرض قاب که ۷۴۰ میلی‌متری هستند سوراخ‌هایی با مته ۴ میلی‌متری ایجاد کنید. بهتر است مرکز قطعه را پیدا کرده و سوراخ‌هایی را با مته از انتهای ۱۸ میلی‌متری ایجاد کنید. حالا باید به کمک پیچ‌های ۴ میلی‌متری قطعات کوتاه قاب را به قطعات بلندتر ۱۸۰۰ میلی‌متری وصل کنید.

مرحله ۲ - قاب‌های بالا و پایین را سر هم کنید

در انتهای قطعه چوب‌های بلندتر یا همان طول قاب که ۷۴۰ میلی‌متری هستند با دریل سوراخ کنید. مرکز قطعات را پیدا کنید. در انتهای قطعات سوراخ ایجاد کنید. مرکز قطعات را پیدا کنید و سوراخ‌هایی را با مته از انتهای ۱۸ میلی‌متری ایجاد کنید. حالا باید به کمک پیچ‌های ۴ میلی‌متری قطعات بلندتر ۷۴۰ میلی‌متری را به انتهای قطعات کوتاه‌تر ۴۳۰ میلی‌متری پیچ کنید.

تا این جا سه قاب اصلی پشتی، بالایی و پایینی ساخته شده است.

مرحله ۳ - تخته سه لا را نصب کنید

تخته سه لا باید به قاب‌های بالا و پایین به‌خوبی وصل شود. برای این کار از میخ‌های سرگرد ۲۵ میلی‌متری و همین‌طور چسب چوب کمک بگیرید.

مرحله ۴ – فاق و زبانه را ببرید

از طول دو قطعه چوب ۹۴ میلی‌متری باید به‌اندازه ۶ میلی‌متر برش بزنید. حتماً توجه کنید که یکی از آن‌ها فاق و دیگری زبانه باشد تا به‌خوبی در هم قرار بگیرند.

مرحله ۵ – فاق و زبانه را به هم متصل کنید

مشاهده می‌کنید که انتهای قطعات به شکل فاق و زبانه درآمده است. این ۸ گوشه را به‌خوبی در کنار هم چفت کرده و به کمک میخ‌های سرگرد ۲۵ میلی‌متری آن‌ها را به قاب پشتی محکم کنید. برای این کار از ۲ میخ در بالا و پایین قطعات استفاده کنید. حتماً لبه بلند قطعات را در دو طرف قاب میخ بزنید.

مرحله ۶ - قسمت بالا و پایه را درست کنید

لبه هر دو پایه و همین‌طور قطعات بالایی را سوراخ کنید. در هرکدام باید به کمک مته ۴ سوراخ ایجاد کنید. حالا بدنه کمد را به‌صورت صاف بر روی زمین قرار دهید. می‌توانید به‌سادگی پایه و قسمت فوقانی آن را روی پشت کمد پیچ کنید.

مرحله ۷ – تیر‌های جلو را محکم کنید

برای اینکه تیر‌های پشتیبان باید تخته سه لا را در قسمت پایینی و همین‌طور بالا سوراخ کنید. در واقع هر دو قطعه پایه و جلویی را باید در فاصله ۵۳ سانتی‌متری ثابت نگه دارید. حال تیر‌ها را در آن نقطه نگه‌داشته و به کمک مته پیچ‌ها را وارد سوراخ کنید. می‌بینید که تیر‌ها به‌خوبی وصل می‌شوند.

مرحله ۸ - ریل آویز

برای نصب ریل آویز باید سوراخ‌هایی در قطعه بالایی کمد و همین‌طور ریل آویز به کمک مته ۱۰ میلی‌متری ایجاد کنید.

مرحله ۹ - نصب طناب

یک تکه طناب استاندارد را از سوراخ‌های بالایی کمد رد کنید و انتهای آن را گره بزنید تا در سوراخ عقب و جلو نرود. این طناب را می‌توانید از سوراخ‌های ریل آویز نیز رد کنید. باید مطمئن شوید که گره شما کاملاً ثابت است و تکان نمی‌خورد.

مرحله ۱۰ – چرخ

در آخر سوراخ‌هایی در قاب پایه ایجاد کنید و چرخ‌ها را در گوشه‌های آن نصب کنید. شما به کمک این چرخ‌ها می‌توانید به‌راحتی کمد لباس خود را در اتاق جابه‌جا کنید. البته باید از چرخ‌هایی استفاده کنید که برای تحمل وزن کمد مناسب باشند.

نکته طلایی

هنگام قراردادن لباس‌هایتان نباید کمد را خیلی سنگین کنید. شما با این روش هم لباس‌های زیبای خودتان را به نمایش می‌گذارید و هم می‌توانید از فضای خود به‌خوبی استفاده کنید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

منبع:همشهری

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دکوراسیون داخلی دکوراسیون منزل نیاز خواهید ۴ میلی متر بالا و پایین ۲۵ میلی متری ۴ میلی متری ۳۴ میلی متر سوراخ هایی سوراخ کنید ۵ میلی متر همین طور قطعه چوب تیر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۴۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته است که شرکت هواپیماسازی بوئینگ به دلیل فقدان یکی از قطعات اصلی هواپیمای پهن‌پیکر «۷۸۷ دریم‌لاینر» که با همکاری مشترک یک شرکت آمریکا و یک شرکت روسی ساخته می‌شود، قادر به تولید این مدل هواپیما نیست و به دردسر افتاده است.

وال‌استریت‌ژورنال نوشت: مبدل حرارتی که در سیسم کنترل محیطی هواپیما استفاده شده و دمای قطعات الکترونیکی آن را تنظیم می‌کند، پیش‌تر با همکاری مشترک شرکت آمریکایی «کالینز اروسپیس» و شرکت «اچ‌اس-نائوکا» مستقر در مسکو ساخته می‌شود.

با این حال، این همکاری مشترک مارس ۲۰۲۲ و اندکی پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، به عنوان بخشی از تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، متوقف و خط تولید قطعات تنظیم دما به کارخانه جدید «کالینز اروسپیس» واقع در آمریکا و انگلیس منتقل شد. آنها در ابتدا موفق به تامین تقاضای بوئینگ بودند اما حالا با کمبود این قطعه روبه‌رو شده‌اند زیرا بوئینگ تصمیم به افزایش تولید «دریم‌لاینر» گرفته است.

دِیو کالهون، مدیر اجرایی ارشد بوئینگ در ماه آوریل گفته بود: «وقتی حمله اتفاق افتاد، خط تولید منتقل شده اما ظرفیت تولید با تقاضای ما همخوانی ندارد.

بوئینگ هفته گذشته به سرمایه‌گذاران اعلام کرد که به دلیل فقدان مبدل حرارتی و همچنین صندلی کابین، قادر به تولید کافی دریم‌لاینز نیست. تولید ماهانه بوئینگ ۷۳۷ مکس نیز به دلیل مشکلات این شرکت در رفع نواقص فنی(جدا شدن دریچه روی بال یک فروند هواپیمای خطوط هوایی آلاسکا در ماه ژانویه) تک‌رقمی شده است. این مدل سابقه طولانی در حادثه‌آفرینی دارد به طوری‌که حوادث رخ‌داده برای این مدل ناشی از نقص فنی، در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به مرگ بیش از ۳۴۰ نفر منجر شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • موسیقی شمال خراسان سوژه ساخت یک آهنگ جدید شد
  • اعلام جزئیات ساخت دیوار ۴ متری در مرزهای شرقی کشور
  • جزئیات انسداد مرزهای شرقی توسط فراجا؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • جزئیات طرح جدید برای انسداد مرز‌های شرقی؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • جزئیات انسداد مرزهای شرقی توسط فراجا ؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • بارش ۴۸ میلی متری باران برای کرمانشاه
  • ثبت ۱۱۲ میلی‌متری باران در رومشکان
  • ثبت ۱۰۸ میلی‌متری باران در رومشکان