Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعودی اسپورت از احتمال صدور حکم دادگاه حکمیت ورزش (CAS) در مورد شکایت النصر خبر داد که امکان اعمال مجازات چهارگانه علیه پرسپولیس وجود دارد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری سعودی اسپورت مدعی شد ممکن است دادگاه عالی ورزش تصمیم تازه‌ای در خصوص پرونده شکایت باشگاه النصر از پرسپولیس ایران به دلیل استفاده از بازیکنان غیرمجاز در لیگ قهرمانان آسیا اتخاذ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است: پس از شکست النصر مقابل پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، این باشگاه رسماً به فیفا و دادگاه حکمیت ورزش در مورد استفاده باشگاه ایرانی از بازیکنان جدید پس از محرومیت نقل‌وانتقالات شکایت کرد. براین اساس دادگاه حکمیت ورزش (CAS) روز 23 آگوست مطابق با اول شهریورماه موعدی را برای رسیدگی موضوع مشخص کرده است.

اما در صورت اعلام حکم دادگاه علیه پرسپولیس این رأی چه نتیجه‌ای برای النصر به همراه خواهد داشت؟ ایمن الرفاعی رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال عربستان در این خصوص می‌گوید: حکم دادگاه عالی ورزش در صورتی که به سود النصر صادر می‌شود، می‌تواند شامل بر یکی از این چهار مورد باشد:

1- محرومیت پرسپولیس از حضور در دوره آتی لیگ قهرمانان آسیا
2- محرومیت دوباره پرسپولیس از فعالیت نقل‌وانتقالاتی
3- کسر امتیاز از پرسپولیس در بازی‌های لیگ ایران
4- جریمه مالی و الزام پرسپولیس به پرداخت این مبلغ به باشگاه النصر

الرفاعی اضافه کرد: براین اساس CAS حکم به تکرار مسابقه النصر و تیم ایرانی در لیگ قهرمانانان آسیا نخواهد داد و در واقع این رأی هیچ امتیازی برای النصر در مسابقات قاره‌ای به همراه ندارد. به همین دلیل رؤیای النصری‌ها برای رسیدن به قهرمانی آسیا در سال 2020 محقق نمی‌شود و آنها می‌توانند در دوره جدید بازی‌ها که به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرده‌اند، به دنبال این هدف باشند.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال عربستان در پایان گفت: این حکم می‏‌تواند پیروزی قضایی مهمی برابر باشگاه‌های ایرانی باشد و البته از تکرار تخلفات اینگونه جلوگیری کند.

گفتنی است پایگاه سعودی اسپورت در حالی مدعی احتمال صدور رأی به سود باشگاه النصر شده که پیش از این کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون جهانی فوتبال ادعای سعودی‌ها در این پرونده را رد کردند و ثبت قرارداد بازیکنان جدید پرسپولیس را که پیش از آغاز محرومیت این تیم انجام شده بود، قانونی دانستند.

الهلال و النصر گران‌ترین تیم‌های عربستان

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لیگ قهرمانان آسیا النصر عربستان پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا النصر عربستان پرسپولیس سعودی اسپورت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۴۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی چیست؟

قوه قضائیه برای جلوگیری از شهادت کذب علاوه بر راه‌اندازی سامانه شهود و مطلعین که شهود حرفه‌ای و غیر واقعی را شناسایی می‌کند، در پیش‌نویس لایحه تعزیرات فصلی قانون افزایش مجازات شهادت کذب را پیش بینی کرده است.

دروغی که در محکمه به زبان بیاید می‌تواند منجر به صدور حکم غلط علیه کسی و یا گاهی مرگ یک نفر شود. امیرالمومنین علی علیه السلام فرموده‌اند: دروغ در دنیا ننگ و عار است و در آخرت عذاب جهنم، زیرا شهادت کذب گاهی می‌تواند منجر به خسارات جبران ناپذیری شود. ممکن است ساختمانی که قرار است خانه چند جوان باشد با یک شهادت دروغ نیمه‌ کاره رها شود، کسب و کار کسی تعطیل و یا آبروی کسی برود و یا حتی خانواده‌ای از هم دور شوند.

اما با توجه به قانون پیشنهادی جدید اگر کسی سوگند دروغ یاد کند، به «مجازات اجتماعی درجه ۷» یعنی ۹۱ روز تا ۶ ماه زندان، جزای نقدی و بین ۱۱ تا ۳۰ ضرب شلاق و شش ماه محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم می‌شود.

اگر سوگند دروغ آن فرد روی رأی دادگاه تأثیر بگذارد، «مجازات سنگین‌تر درجه ۶» در انتظار اوست.

اگر شهادت دروغ منجر به مجازاتی مثل سلب حیات حبس ابد یا زندان درجه یک شود، شاهد کاذب به «مجازات سخت درجه ۵» محکوم می‌شود.

اگر فردی به صورت حرفه‌ای و در ازای دریافت پول حاضر به ارائه شهادت دروغ شود باید بداند که در هر حالتی مجازاتش یک درجه تشدید می‌شود. اگر کسی در ادارات شبه قضائی مانند تعزیرات حکومتی یا تخلفات اداری و انتظامی، شهادت دروغ داده باشد و شهادتش مؤثر واقع شود، یکی از مجازات‌های درجه ۷ در انتظارش است.

کسی که سوگند دروغ خورده باشد و پشیمان شود و به صورت رسمی در عدلیه اعلام کند که شهادت دروغ داده است به تشخیص دادگاه ممکن است از مجازات معاف شود یا یک یا دو درجه تخفیف در مجازات او اعمال شود. تصویب این لایحه در مجلس شورای اسلامی موجب کاهش شهادت‌های دروغ شده و احکام صادره متقن‌تر از قبل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • شاهدان دروغگوی دادگاه‌ها نقره‌داغ می‌شوند
  • صدور حکم سرپرست تیم پرسپولیس | پیروانی تبرئه شد
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی
  • احتمال صدور حکم جلب جهانی، خواب را از چشمان نتانیاهو ربوده است
  • شکایت فعالان حقوق بشر از مقامات صهیونیست به دادگاه لاهه
  • مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی چیست؟
  • شیرازی‌ها به دادگاه عالی ورزش شکایت می‌کنند/ تیم مهمان نباید تاوان برگزار نشدن بازی را بدهد
  • به دلیل اتهام جنجالی: شکایت فارست از گری نویل
  • پیگیری حواشی پرسپولیس-سپاهان؛ وزیر ورزش خطاب به تاج: گزارش آسیب‌شناسی را ظرف یک هفته ارائه کنید