Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@16:43:26 GMT

محققان درصدد بررسی پیشرفت هایپرلوپ سوئیس

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۵۷۷۸

محققان درصدد بررسی پیشرفت هایپرلوپ سوئیس

عملکرد سیستم‌های حمل و نقل پرسرعت موسوم به هایپرلوپ در سوئیس مورد آزمایش قرار خواهدگرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان مؤسسه فناوری فدارل سوئیس در کلانشهر لوزان و سوئیس‌پاد، یک خدمات حمل و نقل در شهر مونته، عملکرد مسیر حرکت سیستم‌های حمل و نقل فوق سریع کشور را مورد آزمایش قرار دادند. شرکای این پروژه امیدوارند اقدام آن‌ها همچون کاتالیزگری برای هایپرلوپ جهانی عمل کند و گامی بلند در مسیر دستیابی به تردد پایدار در درون قاره باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرساخت هایپرلوپ به شکل دایره ساخته شده که این نوع ساختار، ظاهری بی‌انتها به آن بخشیده است و می‌تواند با شرایط تجربی مختلف نظیر تغییر سطح فشار، سرعت و طول مسیر سازگاری پیدا کند.

کارکنان مرکز سوئیس‌پاد چنین پیش‌بینی کرده‌اند که سیستم هایپرلوپ قادر خواهد بود تنها در مدت ۱۷ دقیقه مسافران و محموله را از ژنو به زوریخ برساند و مسیر بین نیویورک و واشنگتن در آمریکا را نیز طی تنها ۳۰ دقیقه سپری کند که این مدت زمان بسیار کوتاه‌تر از زمان سفر با هواپیما خواهد بود. مؤسسه فناوری فدرال سوئیس اطلاعات لازم را در اختیار سوئیس‌پاد قرار خواهد داد که البته آژانس نوآوری کشور سرمایه لازم را برای انجام تحقیقات اولیه در این زمینه فراهم آورده است.

رئیس مؤسسه فناوری فدرال سوئیس ادعا کرده است که مسیر بهینه شده برای انجام آزمایش، آن‌ها را قادر خواهد کرد جنبه‌های اساسی پیشرانه الکترومغناطیسی سیستم‌های حمل و نقل پرسرعت را مورد مطالعه قرار دهند. این افراد قرار است از نتایج به دست آمده از این بررسی‌ها برای طراحی بهتر سیستم و عملکرد کارآمدتر مسیر بهره گیرند.

اولین فعالیت تحقیقاتی این مکان در چارچوب درایو موتور القایی خطی برای کشیدن و بالا بردن در سیستم‌های هایپرلوپ پایدار انجام خواهد شد که هدف اصلی آن ارزیابی عملکرد موتور القایی خطی جدید است که بخش مهمی از سیستم پیشرانه هایپرلوپ به شمار می‌رود.

کد خبر 510268

منبع: ایمنا

کلیدواژه: هایپرلوپ سوئیس اروپا حمل و نقل پرسرعت تردد سبز شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۵۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ قانون عجیب که فقط در کشور سوئیس وجود دارد!

 
به گزارش تابناک به نقل از کالچر تریپ، در کشور سوئیس برای حفظ محیط زیست قوانین بسیاری وجود دارد ولی یک سری قوانین خاص دیگر هم دارد که کمتر در کشور دیگری پیدا می‌شود.

 

قانون شماره 1: در کشور سوئیس در جهت تکریم افراد هیچ والدینی حق ندارد اسم‌های عجیب و غریب روی نوزادان خود بگذارند.

قانون شماره 2: بعد از ساعت 10 شب نمی‌توانید ایستاده ادرار کنید.

قانون شماره 3: شما نمی توانید بعد از ساعت 10 شب دستشویی‌های خود را تمیز کنید.

قانون شماره 4: شهروندان سوئیسی باید برای سگ خانگی خود مالیات پرداخت کنند.

قانون شماره 5: هیچ کس حق ندارد یک حیوان خانگی داشته باشد. به عبارتی همه باید برای سگ‌ها یا دیگر حیوانات خانگی خود یک دوست یا جفت داشته باشند.

قانون شماره 6: یکشنبه‌ها نمی‌توانید بیرون آشغال بگذارید.

قانون شماره 7: یکشنبه‌ها نمی توانید چمن خانه خود را کوتاه کنید.

قانون شماره 8: خطوط هوایی باید برای هر پرواز خود به خاطر آلودگی صوتی جریمه پرداخت کنند.

قانون شماره 9: پیاده‌روی با لباس زیر در این کشور ممنوع شده است.

 

 

اطلاعات آنلاین

 

دیگر خبرها

  • ۹ قانون عجیب که فقط در کشور سوئیس وجود دارد!
  • استفاده محققان از باد به عنوان ابزاری برای جابجایی اشیا
  • کمک ۲۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • کشف جدیدی در مورد صاعقه برای اولین‌بار در جهان
  • کشف جدیدی در مورد صاعقه برای اولین در جهان
  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط 2 مترو تهران
  • سوئیس: روسیه به مذاکرات صلح اوکراین دعوت نشده است
  • دشمنان درصدد نابودی مغزهای متفکر جهان اسلام هستند
  • تجربه آموزش‌های ترکیبی در مسیر پیشرفت و هوشمندسازی را ادامه می‌دهیم
  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران