Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، «وانگ یی» وزیر خارجه چین امروز چهارشنبه در دیدار با هیأتی از طالبان اعلام کرد که انتظار دارد این گروه برای برقراری صلح و پایان دادن به جنگ در افغانستان و کمک به بازسازی این کشور ایفای نقش کند.

وزیر خارجه چین در این باره گفت: امیدوارم طالبان، افراط گرایان ترکستان شرقی را سرکوب کند؛ زیرا تهدید مستقیمی برای امنیت ملی چین هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه گسترش درگیری‌ها بین دولت افغانستان و گروه طالبان بر سر بسط و گسترش دایره نفوذ و تصاحب قدرت سیاسی در این کشور، سخنگوی طالبان پیشتر از سفر هیئتی به چین خبر داده بود.

«محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در یک رشته توئیت نوشت که «ملا برادر» معاون سیاسی و رئیس دفتر سیاسی طالبان در راس هیئتی ۹ نفره به چین سفر کرده اند.

سفر هیئت طالبان به چین در حالی صورت می‌گیرد که درگیری‌های گسترده بین اعضای این گروه و نیروهای امنیتی افغانستان در پی خروج غیرمسئولانه و ادعایی نظامیان آمریکا و ناتو طی هفته‌های اخیر، در سراسر این کشور ادامه دارد و در نتیجه این کشمکش‌ها، مناطق مختلف در افغانستان بین این دو گروه دست به دست می‌شود. همچنین افراد متعددی از هر دو طرف دراین درگیری‌ها کشته و زخمی شده‌اند.

کد خبر 5267969

منبع: مهر

کلیدواژه: طالبان افغانستان وانگ یی چین ایالات متحده امریکا عراق افغانستان رژیم صهیونیستی تونس روسیه فلسطین لبنان سوریه ترکیه فرانسه طالبان جو بایدن جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۵۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه

طالبان سرگرم همکاری با قزاقستان و ترکمنستان برای ایجاد یک مرکز منطقه ای تجارت انرژی است که فروش نفت از روسیه به جنوب آسیا را تسهیل می‌کند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان افغانستان، قزاقستان و ترکمنستان اخیرا در کابل، درباره ایده ایجاد یک هاب انرژی و لجستیک در ولایت هرات در غرب افغانستان، گفتگو کرده اند.

نورالدین عزیزی، وزیر بازرگانی موقت طالبان به رویترز گفت: این سه کشور قصد دارند در این هاب سرمایه گذاری کنند که انتظار می‌رود هاب فروش نفت روسیه به کشورهای جنوب آسیا از جمله پاکستان باشد.

این مقام طالبان اظهار کرد: بر اساس گفتگوهای ما، قرار است یک مرکز لجستیکی در ولایت هرات ایجاد شود که می‌تواند شمال را به جنوب آسیا متصل کند.

عزیزی به رویترز گفت: پس از نشستهای سه جانبه هفته گذشته در افغانستان، تیمهای فنی از افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان ظرف دو ماه آینده، پیش نویس توافق نامه ای را تهیه خواهند کرد که برنامه های رسمی برای هاب جدید انرژی را مشخص می‌کند.

به گفته عزیزی، این مرکز لجستیک در ابتدا قرار است ظرفیت یک میلیون تن نفت را داشته باشد، اما وی مشخص نکرد که این مرکز چه زمانی می‌تواند فعالیت خود را آغاز کند.

وزارت بازرگانی قزاقستان در بیانیه ای به رویترز گفت: قزاقستان به نوبه خود، به توسعه جاده ها و راه آهن از طریق افغانستان برای برقراری ارتباط با خلیج فارس و جنوب آسیا چشم دوخته است.

در حال حاضر، صادرات نفت خام قزاقستان به لجستیک در روسیه و بنادر این کشور در دریای سیاه، وابسته است.

طالبان در فروش نفت روسیه مشکلی نخواهند داشت.

بر اساس گزارش اویل پرایس، در پاییز سال ۲۰۲۲، وزیر بازرگانی طالبان اعلام کرده بود بر اساس قرارداد با روسیه، افغانستان سالانه یک میلیون تن بنزین، یک میلیون تن دیزل، ۵۰۰ هزار تن گاز نفتی مایع و ۲ میلیون تن گندم دریافت خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های ایفای تعهدات ارزی سال ۱۴۰۱ اعلام شد
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه
  • ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی
  • مناقشه آبی ایران و افغانستان وارد فاز جدیدی شد
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند