Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم گلریزان آزادسازی ۱۱۰ نفر از زندانیان نیازمند ندامتگاه تهران بزرگ با تلاش‌های بسیار شورای حل اختلاف استان تهران، کمک‌های خیرین گرانقدر و مددکاری سازمان زندان‌ها صبح روز چهارشنبه مورخ ۶/۵/۱۴۰۰ با حضور حشمتی مهذب رئیس کل دادگستری استان تهران و معاونین وی، مهدوی معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان تهران و حیات الغیب رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای مراسم حیات الغیب رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان تهران به تشریح اقدامات صورت گرفته پرداخت.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین فیروزجایی طی سخنانی ضمن تبریک عید سعید غدیر خم فرمود ۷ نفر از دادیار‌های استان تهران به طور تمام وقت در ندامتگاه تهران بزرگ مستقر هستند با حمایت مهدوی در یک سال گذشته سه شعبه در این ندامتگاه فعال شده و امروز ۲ شعبه اضافه می‌شود. امروز ۱۱۰ نفر مددجویی که آزاد می‌شوند برخی از آن‌ها نه تنها امکان پرداخت دین را نداشتند بلکه حتی خانواده آن‌ها به دلیل ناتوانی به ملاقات ایشان نمی‌آمدند. 

وی ضمن انتقاد از طولانی شدن رسیدگی به پرونده‌های اعسار اظهار امیدواری کرد به درخواست‌های اعسار خصوصا پرونده‌های مهریه توجه شود تا پرونده‌های اعسار با کمک خیرین هرچه سریعتر منجر به آزادی مددجویان نیازمند شود.

پس از وی مهدوی طی سخنان ارزشمندی با تشریح اقدامات صورت گرفته در خصوص مجتمع شورای حل اختلاف ویژه زندان گفت: مجتمع ویژه زندان در گذشته در خارج از زندان واقع بود که کارآیی لازم را نداشت. پیگیری کردیم تا شعب شورای حل اختلاف به داخل زندان‌های استان تهران منتقل شوند که بعد از آن شاهد موفقیت چشمگیر آن‌ها بودیم. به طوری که در سال ۱۳۹۸، تعداد رضایت قصاص ۱۱ نفر بود، ولی بعد از انتقال شعب به داخل زندان در سال ۱۳۹۹ آمار رهایی یافتگان محکومان قصاص به ۳۶ نفر رسید. به همین جهت است که لازم می‌دانم از تمام عزیزان در سازمان زندان‌ها و شورای حل اختلاف که موجبات آزادی زندانیان را فراهم می‌آورند تقدیر و تشکر کنم.

وی افزود: ورودی سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ در زندان‌ها ۱۵۴۶ پرونده بوده که ۷۵۷ فقره با سازش قطعی مختومه شده و ۲۴۱ نفر زندانی آزاد شده اند یعنی میزان سازش به عمل آمده ۵۰.۵درصد است. میانگین سازش شورای حل اختلاف استان تهران در شهر تهران ۴۸.۵درصد و در کل استان تهران ۴۳.۵درصد است و تمام مجتمع‌های ما در خصوص سازش اقدامات جدی به عمل می‌آورند و با این وجود ۶۰۰۰ فقره در سه ماهه نخست کاهش موجودی داشته ایم.

وی در پایان صحبت هایشان از زحمات روحانیونی که از شهر قم به شعب شورای حل اختلاف مستقر در زندان تهران بزرگ رفت و آمد می‌کنند و همچنین از تلاش‌های همه همکاران شورا‌های حل اختلاف مستقر در زندان‌های استان تهران که موجبات سازش را فراهم می‌آورند تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه مراسم حشمتی مهذب رئیس کل دادگستری استان تهران طی سخنان مبسوطی ضمن تبریک عید سعید غدیر از اقدامات خیرین که موجبات آزادی ۱۱۰ نفر از نیازمندان و درماندگان را فراهم می‌کنند تا آزاد شوند تقدیر و تشکر کرد. 

وی همچنین بر استفاده بیشتر از ظرفیت مددکاران در زندان‌ها و در مسائل اجتماعی تأکید و بیان کرد با توجه به جمعیت زندانیان در استان تهران و شرایط خانواده هایشان شایسته است از تمام ظرفیت‌ها برای کمک به زندانیان و خانواده هایشان استفاده شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران در بخش دیگری از سخنانشان ضمن توضیح وجوه مختلف درخواست‌های اعسار به استفاده حداکثری از ظرفیت مددکاران زندان برای حل مشکل اعسار تأکید و بیان کرد شایسته است از ظرفیت سمن‌ها و ظرفیت تأسیسات حقوقی و ظرفیت قانونی عفو در عین حفظ حقوق طرفین پرونده نهایت استفاده صورت گیرد.

وی ضمن تشکر از اقدامات مهدوی و همکارانشان در شورای حل اختلاف استان تهران بر استفاده بیشتر از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف به ویژه در شعب مستقر در زندان‌ها خصوصا با حضور علما و روحانیون تأکید کرده و متذکر شد ضرورت دارد هم محاکم و هم شورای حل اختلاف کمک کنند تا در بحث زندانیان مهریه به افراد ناتوان کمک شود.

حشمتی مهذب در پایان سخنانش از کمک‌ها و اقدامات حجت الاسلام و المسلمین آقای فیروزجایی و آقای حیات الغیب و خیرین محترم در شورای حل اختلاف تقدیر و تشکر کرد.

در پایان مراسم حکم اعضاء دو شعبه جدید التأسیس شورای حل اختلاف علاوه بر سه شعبه موجود مستقر در ندامتگاه تهران بزرگ با حضور حشمتی مهذب به وی اعطاء شد.

بیشتر بخوانید

گلریزان‌های مجازی برای آزادی ۱۲۱۶ زندانی غیرعمد/ کمک ۱۵۰ میلیارد تومانی خیرین در ماه رمضان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای حل اختلاف آزادی زندانیان شورای حل اختلاف استان تهران ندامتگاه تهران بزرگ رئیس کل دادگستری سازمان زندان ها تقدیر و تشکر زندان ها حشمتی مهذب زندان ها ۱۱۰ نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۵۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد جدید زندانیان در فرانسه

بر اساس آمار وزارت دادگستری فرانسه، ازدحام بیش از حد زندان‌ها در فرانسه همچنان به رکوردشکنی خود ادامه می‌دهد و تا اول آوریل ۲۰۲۴، ۴۳۷۰ زندانی بیشتر از سال قبل است.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت دادگستری فرانسه، تعداد زندانیان در فرانسه در اول آوریل به رکورد جدیدی رسید و به ۷۷۴۵۰ نفر رسید؛ بدین معنی که ۴۳۷۰ نفر بیشتر از سال قبل زندانی شدند.

به نقل از فیگارو، طبق آمار اداره زندان، با افزایش بسیار شدید افرادی که به دلیل کمبود جا مجبور به خوابیدن بر روی تشک روی زمین شده‌اند، بالاترین تعداد زندانیان ثبت شد.

در یک سال جمعیت زندانیان در فرانسه ۶ درصد افزایش یافت. از اول آوریل، زندان‌های فرانسه تنها ۶۱۵۷۰ مکان عملیاتی داشتند. تراکم کلی زندان‌ها ۱۲۵.۸ درصد است، اما در مراکز بازداشت که در آن بازداشت‌شدگان در انتظار محاکمه هستند و بنابراین بی‌گناه فرض می‌شوند و کسانی که به مجازات‌های کوتاه محکوم می‌شوند، این عدد به ۱۵۰.۴ درصد می‌رسد.

در مواجهه با این شلوغی مزمن زندان، شورای اروپا نگرانی عمیق خود را در اواسط ماه مارس ابراز کرد. مقامات فرانسه برای رفع این شلوغی زندان اقداماتی را انجام داده‌اند؛ ممنوعیت حبس کمتر از یک ماه و حبس خانگی تحت نظارت الکترونیکی.

شورای اروپا از مقامات فرانسوی دعوت کرد تا به‌طورجدی و سریع ایده معرفی مکانیسمی الزام‌آور مقررات ملی زندان را بررسی کنند. دولت فرانسه همچنان روی ساخت ۱۵۰۰۰ سلول نگهداری جدید تا سال ۲۰۲۷ حساب بازکرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • جمع آوری ۳ میلیارد ریال درجشن گلریزان میبد
  • با اصل تبادل زندانیان موافقیم
  • جمع آوری ۲ میلیارد ریال در جشن گلریزان کشکوئیه
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند
  • دانش‌آموزان زمینه ساز آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شدند