Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس ؛ مهدی طغیانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص لایحه دائمی کردن همسان سازی‌ حقوق بازنشستگان با شاغلان گفت: در شرایطی که دولت کسری بودجه شدید دارد و تا سال‌های آینده به دلیل اوراق‌هایی که قبلا منتشر کرده، هزینه‌های زیادی بر عهده دارد. پس در این شرایط نباید هزینه جدیدی بر عهده دولت گذاشت زیرا این کار عملا دولت را به سمت ورشکستگی اقتصادی و مالی می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: اگر منابع لازم برای لایحه دائمی کردن همسان سازی‌ها پایدار نباشد، ورشکستگی اقتصادی دولت را به همراه خواهد داشت زیرا میزان هزینه‌های بودجه را افزایش می‌دهد و این موضوع موجب افزایش کسری بودجه و تحمیل تورم به همه می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص الزامات همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان اظهار داشت: برای همسان سازی حقوق‌ها باید منابع پایدار در نظر گرفت یعنی منابعی که از خود صندوق‌های بازنشستگی باشد که اگر این امر صورت بگیرد صندوق‌ها نه سه برابر بلکه بیشتر هم افزایش حقوق بدهند ایرادی ندارد.

طغیانی در پایان اظهار داشت: دولت باید به جای تحمیل هزینه به صندوق‌ها، مطالبات آن‌ها را بپردازد و بعد صندوق‌های بازنشستگی با توجه به منابع خودشان حقوق‌ها را افزایش دهند و مجلس با این موضوع مخالف نیست.

پربیننده ترین احتمال رفع فیلتر تلگرام و توییتر با تلاش شبانه‌روزی وضعیت را به نفع زندگی مردم تغییر دهیم / توجه دولت و مجلس به اولویت ها مجلس به طرح صیانت از کاربران فضای مجازی رای مثبت داد جلسه غیرعلنی مجلس برای بررسی طرح ساماندهی پیام‌ رسان‌ های اجتماعی پاسخی برای سوء مدیریت در خوزستان نداریم / ورود دیوان محاسبات به نحوه هزینه کرد اعتبارات خوزستان

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: همسان سازی حقوق همسان سازی صندوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۶۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنجشنبه‌ها منجر به کاهش حقوق می شود؟+ جزئیات

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها کاهشی در میزان حقوق‌های پرداختی نخواهیم داشت و یکی از ویژگی‌های این طرح این است که ساعات اضافه کاری به نفع کارکنان باشد.

علی اکبر بسطامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها اظهار کرد: لایحه دولت در مورد کم کردن ساعت کار کارکنان دولت و در جهت تعالی خانواده بود تا کارمندان دولت، سازمان‌ها و نهادها بتوانند در کنار خانواده‌هایشان باشند و در این طرح ۴۴ ساعت را به ۴۰ ساعت کار با هماهنگی دولت تقلیل دادیم و قرار شد در هفته دو روز تعطیل شود.

وی افزود: در ابتدا نظر ما این بود که روزهای شنبه را همزمان با دیگر نقاط جهان تعطیل کنیم تا از نظر مبادلات اقتصادی هماهنگی داشته باشیم، اما به دلایلی تصمیم گرفته شد که این کار انجام نشود و به سمت این برگشتیم که در هفته دو روز تعطیل باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نهایت مطابق این طرح ۴۶ ساعت به ۴۲ ساعت تقلیل داده شد و قرار شد کارکنان ۵ روز در هفته کار کنند تا هم کارکنان بتوانند در کنار خانواده خود باشند و هم راندمان کاری بالا برود و اثرگذاری کار بیشتر شود و این نگاهی بود که دولت و مجلس به این موضوع داشت؛ در نهایت باید دید نظر نهایی صحن در مورد این طرح چیست.

بسطامی در پاسخ به این پرسش که آیا این طرح در مجلس یازدهم تصویب خواهد شد یا خیر، گفت: لوایح بسیار زیادی در نوبت هستند و بستگی دارد که در زمان اندک باقی مانده نمایندگان با توجه به مطالبه افکار عمومی به این موضوع بپردازند یا خیر، اگرچه تلاش ما در مجلس این است که این طرح در هفته‌های آینده در دستور کار قرار بگیرد و تصویب شود.

وی تاکید کرد: با تصویب این طرح کاهشی در میزان حقوق‌های پرداختی نخواهیم داشت و یکی از ویژگی‌های این طرح این است که ساعات اضافه کاری به نفع کارکنان باشد یعنی به نرخ ساعات کاری اضافه خواهد بود که از حقوق مستمری که قبلاً می‌گرفتند بالاتر است و این به نفع کارکنان دولت خواهد بود.

کد خبر 749971

دیگر خبرها

  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • منابع آگاه: دولت بایدن و عربستان درحال انجام بررسی‌های نهایی درباره یک توافق هستند
  • بانک مسکن: در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی عجله نمی‌کنیم
  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از شنبه با ۲ آپشن/ بالاخره دولت دستور همسان‌سازی حقوق‌ها را داد
  • عدم تصویب جداول بودجه مانعی برای بحث پرداخت تسهیلات ایجاد نمی‌کند
  • نقش دولت در دریافت زیرمیزی توسط پزشکان
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها منجر به کاهش حقوق می شود؟+ جزئیات