Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@04:54:24 GMT

بازتاب بیانات امروز رهبری در رسانه‌های خارجی

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۶۳۴۱

بازتاب بیانات امروز رهبری در رسانه‌های خارجی

رهبر معظم انقلاب صبح امروز در آخرین دیدار دولت دوازدهم گفتند: در این دولت معلوم شد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد و آیندگان باید از این تجربه استفاده کنند. اظهارات ایشان بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشته است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار بخش‌هایی از بیانات امروز رهبر انقلاب گزارش داد: آیت‌الله خامنه ای در شرایطی که مذاکرات هسته ای در وین متوقف شده است در اظهاراتی به انتقاد از آمریکا پرداخت و تاکید کرد که تجربه دهه های گذشته، به ویژه در سال های اخیر نشان داد که اعتماد به غرب نتیجه نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد: رهبری معظم ایران امروز (چهارشنبه) گفت که تجربه این دولت در تعاملاتش با قدرت های جهانی، از جمله آمریکا ثابت کرد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد.

وی در ادامه به آیندگان توصیه کرد که از این تجربه درس عبرت بگیرند و افزود: در این دولت معلوم شد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد. آنها کمک نمی‌کنند و هرجا که بتوانند ضربه خواهند زد و اگر جایی هم ضربه نمی‌زنند به این دلیل است که نمی‌توانند. آنها در هر صورت دشمن هستند.

همچنین یاهو نیوز در این باره گزارش داد: رهبری ایران روز چهارشنبه در دیدار خود با اعضای دولت روحانی در واپسین روزهای دوره کاری آن، موضع آمریکا را در جریان مذاکرات هسته ای عنادآمیز و لجوجانه توصیف کرد و خطاب به دولت گفت هر جا که کارها را منوط به غرب و مذاکره با آنها و آمریکا کردید، ناموفق بوده و هر جا که بدون اعتماد به غرب، حرکت و از آنها قطع امید کردید به موفقیت دست یافته‌اید.

شبکه العربیه  نیز در گزارشی با اشاره به بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نوشت: رهبری ایران تاکید کرد که تجربه نشان می‌دهد، اعتماد به غرب و آمریکا جواب نمی‌دهد و این باید برای دولت‌های آینده یک تجربه باشد.

شبکه فرانس٢٤ هم گزارش خود را با این تیتر منتشر کرد که "رهبر معظم ایران گفت: اعتماد به غرب کار نمی کند" و در ادامه به انتشار بخش هایی از بیانات امروز ایشان با اعضای هیئت دولت پرداخت.

علاوه براین، خبرگزاری رویترز نوشت: رهبر معظم ایران در اظهارات امروز خود آمریکا را به دلیل وقفه ایجاد شده در مذاکرات هسته‌ای به شدت مورد انتقاد قرار داد و تاکید کرد که آنها قابل اعتماد نیستند. 

وی در ادامه گفت که ایران خواسته های عنادآمیز آمریکا در مذاکرات را نخواهد پذیرفت و واشنگتن که هیچ ابایی از نقض وعده‌های خود ندارد حاضر نشده است برای عدم خروج مجدد از برجام تضمین بدهد.

روزنامه های واشنگتن پست و تایمز آو اسرائیل، رادیو بین‌الملل فرانسه، شبکه‌های ای.بی.سی نیوز و یو.اس نیوز از جمله دیگر رسانه هایی هستند که بیانات امروز رهبر انقلاب را به طور گسترده پوشش دادند و در گزارشات خود موضع ایشان مبنی بر غیرقابل اعتماد بودن غرب و آمریکا را مورد تاکید قرار دادند./ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: آخرین دیدار دولت دوازدهم اعتماد به غرب بیانات امروز جواب نمی دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۶۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی

«علی انتظاری» رییس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به حضور گسترده نیروهای نظامی آمریکا در دانشگاه‌های این کشور برای سرکوب اعتراضات در حمایت از مردم فلسطین اظهار کرد: آمریکا دارای یک «نظام رسانه‌ای» است که در دوره‌ای بسیار دقیق و حساس عمل می‌کرد و هیچ شبهه‌ای را بی‌پاسخ باقی نمی‌گذاشت اما در حال حاضر کارآمدی این نظام را از دست داده است.

وی با بیان اینکه این اعتراضات قابل پیش‌بینی بود، ادامه داد: در حال حاضر شرایطی به وجود آمده که دولت آمریکا از نظر رسانه‌ای دچار شکست شده که این موضوع، مهم‌تر از اتفاقات دیگر است.

استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه آمریکا توانایی ساماندهی افکار عمومی را ندارد و این مساله بسیار مهم‌تر از اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکاست گفت: این اتفاق نشان‌دهنده شکست رسانه‌ای غرب است؛ افرادی که در این دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند، در واقع فرزندان سرمایه‌داران این کشور و قشر برگزیده آمریکایی هستند که از نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه، خون‌شان به جوش آمده است.

انتظاری تصریح کرد: علی‌رغم قدرت و گنبد آهنین رسانه‌ای و همچنین نظام کنترل شدید در آمریکا، شاهد بروز چنین اعتراضاتی هستیم که در نوع خود، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه واقعیت آزادی در آمریکا، آزادی ذاتی نیست و فقط احساس آزادی وجود دارد گفت: هر زمانی که دولت آمریکا احساس خطر کند، آزادی منتفی می‌شود؛ شعارهای معترضان در آمریکا خیلی ملایم است و حتی معترضان در شعارهاشان موجودیت آمریکا را زیر سوال نمی‌برند اما با این وجود، دولت‌مردان حتی در این سطح را هم برنمی‌تابند.

کد خبر 6090000 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد
  •  بازتاب بین المللی تظاهرات دانشجویان آمریکا
  • بازتاب بین المللی تظاهرات دانشجویان آمریکا
  • بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود
  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های این کشور
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است