Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: پروژه مرکز جامع انتقال خون استان از سال ۹۸ متوقف شده و تکمیل آن نیازمند ۴۵ میلیارد ریال اعتبار است.

ابراهیم میری مقدم، امروز چهارشنبه ۶ مردادماه در نشست خبری به مناسب سالروز تاسیس سازمان انتقال خون اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی و اینکه در آستانه ماه محرم قرار داریم، برای اهدای خون توسط هیات‌های مذهبی اطلاع‌رسانی خواهد شد؛ سال گذشته اطلاع رسانی به هیات‌های مذهبی برای اهدای خون انجام و برخی علاقمندان مراجعه کردند امسال نیز از این ظرفیت استفاده خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال نیز باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم و از طرفی سلامت اهداکنندگان بسیار حائز اهمیت است خونگیری را انجام خواهیم داد اما با کمبود فضا مواجه‌ هستیم ک نیازمند کمک خیران هستیم.

میری مقدم گفت: برای رفع مشکل مالی مرکز جامع اهدای خون تاکنون استانداران، معاونان استاندار، فرماندار و سایر مسوولان دستگاه‌های اجرایی بازدید کرده‌اند اما هنوز اعتبار اختصاص نیافته است و نیازمند یاری افراد خیر هستیم.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون شرکت کاشی فرزاد و سیمان باقران برای کمک اعلام آمادگی کرده‌اند، اما به تکمیل به همت خیران بیشتری نیاز داریم تا در مواقع بحران با مشکل مواجه نشویم.

وی یادآور شد: تجهیزات و امکانات این مرکز که از اعتبار مورد نیاز بالاتر است توسط سازمان انتقال خون تامین و فراهم شده و مشکلی در این زمینه نداریم.

میری مقدم بیان کرد: سال قبل تا پنجم مرداد ۶ هزار و ۵۶۹ واحد خونگیری انجام شده بود در حالیکه امسال تاکنون هفت هزار و ۱۵۵ واحد اهدا شده است.

وی با اشاره به افزایش هشت درصدی اهدای خون در سال جاری، افزود: این افزایش در نتیجه انجام خونگیری در مراکز اقماری قاین، فردوس و طبس است خصوص در قاین رشد قابل توجهی نسبت به سال قبل داشته‌ایم.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی ادامه داد: سال گذشته در این بازه زمانی ۷.۹ درصد اهدای خون توسط بانوان اهدا شد ولی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش داشته است.

میری مقدم خواستار حضور بیشتر بانوان برای اهدای خون شد و اظهار کرد: وقتی مادر خانواده برای اهدای خون مراجعه کند فرهنگ اهدا بین خانواده و جامعه ترویج داده می‌شود.

وی بیان کرد: بانوان نباید نگران کم خونی یا موضوعاتی از این قبیل باشند و باید بدانند اگر کمبود خون داشته باشند وارد چرخه اهدا نمی‌شوند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه ۶.۸ درصد اهداکنندگان خون امسال بانوان بودند، تصریح کرد: در طبس اهدای خون بانوان ۱.۳ درصد، در فردوس ۳.۷ درصد و مابقی مردم به بیرجند و قاین بوده است است.

وی ادامه داد: میزان اهدای پلاکت خون در سال قبل ۹۵ واحد و امسال تاکنون ۱۰۱ واحد بوده و از مجموع اهدای خون امسال ۲۹.۷ درصد گروه خوبی o مثبت، ۲۳ درصد A مثبت، ۲۵ درصد B مثبت، ۷.۴ درصد AB  مثبت، O منفی ۵.۶ درصد، A منفی ۳.۸ درصد، B منفی ۳.۹ درصد و AB منفی یک درصد بوده است.

میری مقدم یادآور شد: در حال حاضر ذخایر خونی استان در حد قابل قبول است، اما در چند روز اخیر کاهش داشته‌ایم و انتظار داریم شهروندان مانند گذشته در این امر خیر ما را یاری کنند.

وی گفت: تمام موفقیت‌هایی که در سال قبل با تمام سختی‌های شیوع کرونا داشتیم مرهون اهداکنندگانی هستیم که بدون هیچگونه چشم‌داشتی در شرایط سخت که خیلی از شهرها در وضعیت قرمز بود انتقال خون را یاری کردند به نحوی که هیچ مشکلی در خون و فراورده‌های آن نداشتیم.

وی بیان کرد: با اطلاع رسانی به موقع و مناسبت در رسانه‌ها توانستیم این اطمینان را به مردم بدهیم که انتقال خون فضای امن برای اهدای خون است و تاکنون که یکسال و نیم از سناریوی کووید ۱۹ می‌گذرد هیچ مورد انتقال بیماری رخ نداده است.

میری مقدم اظهار کرد: سال گذشته خیرین پای کار آمدند و دستگاه بلاست فریز به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان خریداری کردند و سبب شد روند فریز کردن فراورده‌های پلاسما در استان تسریع یابد.

وی گفت: سال گذشته جزو استان‌هایی بودیم که به نسبت جمعیت استان بالاترین میزان اهدای پلاسما را در کشور داشتیم حدود هزار واحد پلاسما با روش فرزیس و همین میزان در مراکز اقماری اهدا شد.

میری مقدم با بیان اینکه ساختمان مرکز جامع انتقال خون اکنون ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون ۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات سازمان برای این پروژه هزینه شده است، خاطرنشان کرد: با تکمیل و افتتاح این مرکز توان خونگیری در مرکز استان به بیش از ۲ تا ۲.۵ برابر افزایش می‌یابد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اهداي خون مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی برای اهدای خون سال گذشته مرکز جامع میری مقدم سال قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۶۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رحمتی گفت: وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر کاری یک روزه خود به استان آذربایجان شرقی در بازدید از روند اجرایی کمربندی ایلخچی با اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این طرح زیرساختی موافقت کرد. 

وی گفت: اختصاص این میزان اعتبار به طرح یاد شده منوط به افتتاح حداقل یک باند این کمربندی تا اوایل تیر ماه امسال است.

وی با بیان اینکه ما برای تکمیل این طرح جاده‌ای به مردم وعده داده ایم افزود: حداقل یک باند این کمربندی باید در موعد یاد شده به بهره برداری برسد.

عملیات اجرایی کمربندی هشت کیلومتری ایلخچی ۱۶ سال پیش آغاز شده که در دولت سیزدهم برای تکمیل آن اهتمام ویژه‌ای شده است.

دیگر خبرها

  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی