Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@11:42:34 GMT

پیشنهاد عراق به ایران برای احداث سد مشترک

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۶۴۳۰

پیشنهاد عراق به ایران برای احداث سد مشترک

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، عون ذیاب، سرپرست وزارت منابع آبی عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی این کشور (واع) گفت: مساله ایجاد سد مشترک میان ایران و عراق یک مساله حیاتی است و این موضوع بارها مطرح شده است اما اکنون اختلافاتی در خصوص مکان و موقعیت احداث سد وجود دارد.

وی ادعا کرد که برخی شخصیت های ایرانی به پیشنهاد عراق برای ساخت سد مشترک پاسخ داده و گفته اند که ممانعتی با این امر ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذیاب گفت که از ناحیه عملی و در تمام دنیا رودخانه ها در دریاها و اقیانوس ها می ریزند و اغلب آن ها سد دارند تا مانع ورود جریان نمک به رودخانه ها شوند .

این مسئول عراقی گفت: از نظر فنی و علمی سد باید در دهانه و مدخل رودخانه احداث شود. اکنون تغییراتی در شط العرب(اروند رود)به دلیل اینکه ایران رود کارون را به طور کامل بسته است به وجود آمده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در صورت رسیدن به توافق نهایی در خصوص احداث سد مشترک، ایران حجم زیادی از آب را رهاسازی خواهد کرد و دیگر به طور مستمر رود کارون را نخواهد بست. اگر سد احداث شود ایران بخشی از آب کارون را به سوی شط العرب(اروند رود) رهاسازی می کند تا کشتیرانی در این رود تداوم یابد زیرا بندر خرمشهر و آبادان برای ایران مهم هستند و این کشور بیشتر از عراق از فعالیت کشتیرانی در شط العرب بهره می برد.

ذیاب در خصوص برگزاری نشست میان ایران و عراق برای بررسی این موضوع گفت: قرار بود در ماه ژوئن نشستی برگزار شود اما به دلیل تشکیل دولت در ایران این مساله به تعویق افتاد و انتظار می رود که بعد از تشکیل دولت جدید در ایران این پیشنهاد به طور گسترده تری مطرح شود.

پربیننده ترین ماجرای دست‌ نوشته بایدن درباره ایران در دیدار با الکاظمی احتمالا کار آمریکا با روسیه به جنگ ختم شود برترین تصاویر خبری ۲۴ ساعت گذشته برترین تصاویر خبری ۲۴ ساعت گذشته برای بازگشت ایران به مذاکرات احیای برجام مهلت تعیین شود

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایران و عراق سد مشترک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۶۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری‌های تجاری در دستور کار کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی،مهرداد بذرپاش که به منظور شرکت در نشست این کمیسیون عازم ابوظبی شده است، افزود: مراودات تجاری ایران و امارات در سال گذشته ۲۵درصد افزایش یافت و در این سفر هدفگذاری‌های جدیدی با همتای اماراتی مورد توافق قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تعداد قابل توجه پرواز‌ها میان دو کشور، گفت: توافقات متعددی در زمینه حمل و نقل هوایی در این سفر مد نظر قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه‌داد: بررسی مراودات مالی نیز در دستور کار این سفر قرار دارد. همچنین همکاری‌ها و فعالیت‌های بندری فی ما بین نیز جزو موارد مورد مذاکره است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • توافقات جدید گمرکی ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • برخورداری ۱۶۹ هزار مشترک روستایی از آب شرب تا پایان سال
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات پس از ۱۰ سال برگزار می شود
  • توسعه همکاری‌های تجاری در دستور کار کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • عکس‌| قاب مشترک میثاقی با ۳ قهرمان آسیا
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با ۵ پیشنهاد ایران
  • چگونه عملیات بیت المقدس موفق شد؟