Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور فیلیپین با در نظر گرفتن هدایای مادی هنگفتی، برنده اولین مدال طلای تاریخ ورزش فیلیپین را سورپرایز کرد.

 به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته "هیدلین دیاز"، وزنه‌بردار روحیه و خندان فیلیپینی در یک رقابت جذاب و باورنکردنی موفق شد اولین مدال طلای این کشور را در بازی‌های المپیک به دست آورد و به ۹۷ سال انتظار این کشور برای طلا در المپیک پایان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دیاز در یک رقابت پایاپای و به‌یادماندنی موفق شد با بلند کردن وزنه 97 کیلوگرمی در یک‌ضرب و همچنین 127 کیلوگرمی در دوضرب و مجموع 224 کیلوگرم، علاوه بر قهرمانی المپیک و دشت اولین مدال طلای تاریخ ورزش فیلیپین، موفق شد رکورد المپیک را نیز به نام خود ثبت کند.

 

او در حالی موفق به کسب این عنوان شد که "لیائو چینی" رکورددار حال حاضر جهان، تمامی وزنه‌های خود را بالای سر برد و حتی یک خطا به نام خود ثبت نکرد، اما هیدلین دیاز، در یک حرکت انتحاری و با درخواست 127 کیلوگرم کاری کارد کارستان.

 

 

 

دیاز صبح امروز طی یک گفت‌وگویی دوستانه درعین‌حال که از فرط خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجید عنوان کرد: «بیش از این نمی‌توانم برای ورود به کشوم فیلیپین صبر کنم و هیجان عجیبی دارم.»

 

وی در ادامه افزود: «من حدود چند ماه اخیر را به خاطر بیماری کووید 19 مجبور شدم در مالزی تمرین کنم و به همین خاطر مدت‌ها است که هیچ‌کدام از اعضای خانواده‌ام را ندیدم و دلم برای آن‌ها خیلی تنگ شده است.»

 

 

حالا شاهکار این ورزشکار 30 ساله و 150 سانتی‌متری فیلیپینی، نه‌تنها باعث تحسین رئیس‌جمهور فیلیپین شد، بلکه وی در اقدامی جالب مبلغ ۳۳ میلیون پزو (تقریباً ۶۶۰، ۰۰۰ دلار)، یک‌خانه و مزایای بیش‌تر را نصیب او کرد.

 

 گفتنی است دیاز چهار بار سابقه حضور در المپیک را دارد و در المپیک ۲۰۱۶ ریو مدال نقره گرفت.

 

 

او در المپیک رکورددار جهانی در وزن ۵۵ کیلوگرم زنان در توکیو را کنار زد تا بتواند فیلیپین را به جمع کشورهایی که مدال طلای المپیک دارند اضافه کند.

 

وزنه برداری المپیک 2020 توکیو

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: وزنه برداری المپیک 2020 توکیو مدال طلای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۶۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب مدال طلا ۴۰۰ متر با مانع از سوی فاطمه عیدیان

نازنین فاطمه عیدیان لحظاتی قبل موفق شد در جریان برگزاری مرحله نهایی ماده ۴۰۰متر با مانع مسابقات دو و میدانی جوانان قهرمانی آسیا ضمن شکستن رکورد ملی جوانان و بزرگسالان برای اولین بار یک مدال تاریخی به رنگ طلا  را کسب نماید.

بر همین اساس،این بانوی جوان و خوش آتیه کشورمان موفق شد با ثبت حد نصاب ۵۸.۸۶ثانیه زودتر از سایر رقبای خود از دیگر کشورهای آسیایی از خط پایان عبور کند و مدال  طلا این رقابت‌ها را به دست آورد.

گفتنی است،عیدیان با ثبت این زمان رکورد ملی رده سنی جوانان که با حد نصاب  ۵۹.۴۸ثانیه در اخیار خودش بود بهبود ببخشد.

وی همچنین رکورد ملی رده سنی بزرگسالان کشورمان در این ماده را که با حد نصاب۵۹.۱۶(۱۴۰۲/۶/۱۰-تهران)در اخیار شهلا محمودی بود ارتقاء دهد و عنوان رکورد دار جدید ملی کشورمان در این ماده را به خود اختصاص دهد.

لازم به ذکر است،نازنین فاطمه عیدیان سال گذشته موفق شده بود مدال نقره را در این رقابت‌ها کسب نماید،اما این برای اولین بار است که دو و میدانی ایران توانسته در بخش بانوان مسابقات قهرمانی جوانان آسیا یک مدال طلا آن هم در دوهای با مانع  کسب نماید. 

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی پایه و آبی

دیگر خبرها

  • جام جهانی پاارتیراندازی| مدال طلای تپانچه بادی به نسرین شاهی رسید/ جوانمردی سوم شد
  • افتخار آفرینی نازنین فاطمه عیدیان برای کشورمان / کسب طلای ۴۰۰ متر با مانع توسط این بانوی ایرانی
  • نشان طلای تاریخی عیدیان در ۴۰۰متر با مانع دختران
  • طلای تاریخی دختر ایرانی در دوی ۴۰۰متر با مانع
  • مدال طلای ۴۰۰ متر با مانع آسیا به دختر دونده ایران رسید
  • کسب مدال طلا ۴۰۰ متر با مانع از سوی فاطمه عیدیان
  • تاریخ‌سازی عیدیان با کسب طلای دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا
  • مدال طلای ۴۰۰ متر با مانع آسیا به بانوی دونده ایران رسید
  • انتخابی جام جهانی چین/ درخشش مدال طلا بر گردن علی خورشیدی
  • این دختر باز هم طلای جهانی گرفت