Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سرهنگ قدرت‌الله حاتم‌وند عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پایگاه حفاظت منابع آبزیان شیلات دیر و ناوگروه شناوری دریابانی کنگان در گشت مشترکی که داشتند، ۱۱ فروند قایق بدون مجوز صید را در آب‌های ساحلی شهرستان دیر به علت صید خارج از فصل میگو توقیف کردند.

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان اداره کل شیلات استان بوشهر افزود: این شناور‌ها به علت حمل و استفاده از ادوات ممنوع و غیر مجاز صید ترال (کف‌روب) در منطقه دریایی خورخان (سکو‌های گازی پارس شمالی) توقیف شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ۱۱ رشته تور ترال، ۱۱ جفت (۲۲ عدد) تخته صید ترال، ۲۲ حلقه طناب و همچنین مقدار ۳۳ کیلوگرم میگو از این شناور‌ها کشف و ضبط شد همچنین در این زمینه، ۳۰ نفر از متخلفان هم برای سیر مراحل قانونی بعد از تکمیل پرونده و دستور قضائی به دادگاه معرفی خواهند شد.

این مقام نظامی گفت: با فرض اینکه صیادان غیرمجاز فقط ۲۰ درصد آبزیان را قبل از رسیدن به اندازه تجاری صید کنند، زیان اقتصادی ناشی از آن که به صیادان قانونمند و دارای مجوز وارد می‌شود بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال خواهد بود که تاثیر زیادی بر کاهش درآمد صیادان محلی دارد.

حاتم‌وند تصریح کرد: در یک ماه اخیر و با نزدیک شدن به فصل صید میگو بیش از ۵۰ فروند شناور به دلیل صید غیرمجاز میگو در آب‌های ساحلی استان بوشهر توقیف شده‌اند.

گفتنی است صید میگو به طور معمول اواسط مرداد در استان بوشهر آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان بوشهر میگو توقیف یگان حفاظت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۶۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پردیس از توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش مهر، محسن رضائیان اظهار کرد: طی پیگیری‌های چند ماه اخیر اداره حفاظت محیط زیست پردیس و دریافت گزارشات مردمی مبنی بر تخلیه نخاله ساختمانی و پسماند خانگی غیر مجاز در حوزه شهرستان، حدود ۲۰ مورد راکب متخلف خودرو تخلیه غیرمجاز پسماند و نخاله ساختمانی، اعلام جرم و به دادستانی شهرستان معرفی شده است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پردیس گفت: اداره حفاظت محیط‌زیست پردیس با استناد به ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، این خودروها و سایر خودروهایی که پلاک آنها توسط شهروندان و دوست‌داران محیط زیست ارسال کرده بودند را اعلام جرم کرده و جهت سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی کرده است.

وی افزود: که مردم هوشیار شهرستان پردیس، در صورت مشاهده مواردی اینچنین، گزارشات این تخلفات را به شماره تماس ۷۶۲۸۶۴۰۰ به اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس و همچنین سامانه ۱۵۴۰ سازمان حفاظت محیط زیست گزارش کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • الگوی مهاجرت و گسترش گله‌های میگو در آب‌های استان بوشهر شناسایی شد
  • نقشه‌برداری از ذخایر میگو در خلیج فارس با اطلاعات ماهواره‌ای
  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • کشف ۲ دستگاه موتورسنگین غیرمجاز در کرمان 
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس