Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@17:46:04 GMT

سفر اتباع عربستان به ترکیه جریمه سنگین خواهد داشت

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۶۵۴۶

سفر اتباع عربستان به ترکیه جریمه سنگین خواهد داشت

دولت سعودی به اطلاع شهروندان خود رسانده که سفر به برخی کشورها از جمله ترکیه، به دلیل همه گیری کرونا جریمه در برخواهد داشت.

به گزارش مشرق، دولت عربستان سعوی  به اطلاع شهروندان خود رسانده که  سفر به برخی کشورها از جمله «ترکیه» که با شرایط حاد شیوع کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند، جریمه در بر خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» شهروندان عربستانی در صورت مسافرت  به کشورهای حاضر در فهرست قرمز  از جمله ترکیه با سه سال منوعیت از مسافرت مواجه خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک مقام وزارت کشورعربستان گفت که برخی از شهروندان سعودی که  ماه مه بدون اجازه قبلی از مقام‌ها به خارج از کشور سفر کردند نیز مقررات سفر را نقض کرده‌اند.

این مقام سعودی گفت: «هرکسی که ثابت شود در این ماجرا دخیل است پس از بازگشت مشمول پاسخگویی قانونی و مجازات‌های سنگین خواهد شد و به مدت سه سال از سفر منع خواهد شد».

عربستان سعودی سفر یا ترانزیت به تعدادی از کشورها از جمله افغانستان، آرژانتین، برزیل، مصر، اتیوپی، هند، اندونزی، لبنان، پاکستان، آفریقای جنوبی، ترکیه، ویتنام را ممنوع کرده است.

این مقام سعودی افزود: «وزارت کشور تاکید می‌کند که شهروندان همچنان از سفر مستقیم یا از طریق کشور دیگر به این کشورها یا هر کشور دیگری که هنوز کنترلی بر همه گیری گونه های جدید  کرونا ندارند، منع شده‌اند.

عربستان سعودی با حدود ۳۰ میلیون نفر جمعیت، روز سه شنبه ۱۳۷۹ مورد جدید آلودگی به کرونارا ثبت کرد که در مجموع به ۵۲۰۷۷۴ مورد ابتلا و ۸۱۸۹ مرگ تاکنون منجر شده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو عربستان سعودی وزارت کشور افغانستان آفریقای جنوبی اندونزی آرژانتین ویتنام پاکستان برزیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۶۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در سخنانی وضعیت جنگ در نوار غزه را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی تاکید کرد: هرگونه گسترش عملیات نظامی در غزه پیامدهای وخیمی را در پی خواهد داشت.

بن فرحان در ادامه ضمن اشاره به راه حلی که عربستان از آن در مورد مساله فلسطین حمایت می‌کند بیان کرد: راه حل دو دولتی تنها راه حلی است که عدم بازگشت به وضعیت کنونی پس از چند سال را تضمین می‌کند.

همچنین وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد: ما روی توسعه اقتصادی در منطقه و دوری از اختلافات برای رویارویی با چالش‌ها تمرکز داریم.

کد خبر 6091345

دیگر خبرها

  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در زنجان
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • جریمه فوق‌سنگین برای رمز ارزهای غیرمجاز
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • کدام کشورها بیشترین حاجی را دارند؟
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد