Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@21:24:13 GMT

حمله سخت پلیس آمریکا به یک مظنون غیرمسلح +فیلم

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۷۰۵۴

حمله سخت پلیس آمریکا به یک مظنون غیرمسلح +فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دو مأمور پلیس کلرادو به دلیل ضرب و شتم یک مظنون غیرمسلح متهم شناخته و بازداشت شدند. 

طبق اعلام مقام‌های‌ شهر «آرورا» در کلرادو، دو مامور اداره پلیس این شهر روز سه‌شنبه به دلیل یک سری اتهامات مرتبط با برخورد خشن و استفاده بیش از حد از زور در برخورد با یک فرد مظنون در روز ۲۳ ژوئیه (اول تیر) متهم و بازداشت شدند اما در حال حاضر با قید وثیقه آزاد و در مرخصی به سر می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«ونسا ویلسون» رئیس پلیس آرورا در کنفرانس مطبوعاتی روز سه‌شنبه فیلم دوربین لباس این ماموران را هنگام حادثه پخش کرد و هشدار داد که این فیلم بسیار آزاردهنده است و وجدان را شوکه می‌کند. او این اقدام ماموران پلیس را مجرمانه خواند. 

وی در این خصوص گفت: چیزی که خواهید دید شما را عصبانی خواهد کرد و شاید اشک شما را درآورد. می‌دانم، چون وقتی خودم دیدم چشمانم پر از اشک شد و وجودم را خشم فرا گرفت. ما منزجر شده‌ایم. عصبانی هستیم. این وظیفه پلیس نیست. ما این را آموزش نمی‌دهیم، این غیرقابل‌قبول است. 

 

به گزارش شبکه «آرتی» روسیه، یکی از ماموران که با اسلحه خود حدود ۱۳ بار بر سر و صورت «کایل وینسون» این مظنون می‌زند و باعث خون‌ریزی در سر او می‌شود، با اتهاماتی از جمله حمله، سوءرفتار و آزار و اذیت و مامور دیگر به عدم اقدام برای جلوگیری از استفاده بیش از حد از زور توسط همکار خود یا گزارش آن به مقام‌های بالا دست متهم است.

وینسون ۲۹ ساله بعد از این درگیری در بیمارستان به دلیل خون مردگی، کبودشدگی و نیاز به بخیه بستری شد. در فیلم منتشر شده از این حادثه دیده می‌شود که وی به ماموران التماس می‌کند او را نکشند.

این اتفاق بعد از گزارش ورود غیرمجاز چند فرد به پلیس و اعزام این دو مامور برای بررسی این گزارش رخ داد. آن‌ها سه نفر را دیدند که نزدیک دو چرخه‌های خود روی زمین نشسته بودند،  وقتی ماموران تلاش کردند یکی از این سه فرد را بازداشت کنند، دو نفر فرار کردند اما وینسون سر جای خود ماند و مقاومتی در برابر دستورات پلیس نشان نداد با این حال ماموران سریع او را روی زمین میخکوب کرده و به وی دستور دادند روی شکم بخوابد. 

در این فیلم همچنین دیده می‌شود که یکی از ماموران گلوی این فرد را به مدت ۴۰ ثانیه فشار می‌دهد و چند بار او را تهدید به شلیک می‌کند. 

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: ضرب و شتم خشونت پلیس پلیس آمریکا کلرادو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۷۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل برنامه‌ حمله به رفح را به آمریکا گزارش داد

یک رسانه آمریکایی گزارش داد اسرائیل طی روزهای گذشته برنامه‌های خود در خصوص تخلیه غیرنظامیان از رفح قبل از عملیات احتمالی در این منطقه را با آمریکا در میان گذاشت.

به گزارش مشرق، خبرگزاری آسوشیتدپرس با گزارش این خبر به نقل از منابع آگاه مدعی شد که دیدگاه واشنگتن مبنی بر اینکه انجام چنین عملیاتی جان بسیاری از افراد غیرنظامی را در معرض خطر قرار می‌دهد تغییر نکرده است.

آمریکا علی‌رغم ابراز مخالفت‌های رسانه‌ای با اقدامات اسرائیل در جنگ غزه تا کنون اصلی‌ترین حامی این رژیم در این جنگ و یکی از عوامل کش‌دار شدن درگیری‌ها بوده است.

نزدیک به ۱.۵ میلیون نفر فلسطینی در شهر رفح واقع‌ در جنوبی‌ترین نقطه غزه پناه گرفته‌اند. در صورت آغاز عملیات اسرائیل در این منطقه، آوارگان فلسطینی جایی برای رفتن ندارند.

آژانس امدادرسانی سازمان ملل متحد روز جمعه گفت چنانچه اسرائیل طرح خود برای حمله به رفح را پیش ببرد صدها هزار نفر در معرض خطر مرگ قرار خواهند داشت.

مقام‌های مورد استناد آسوشیتدپرس گفته‌اند که طرح تخلیه غیرنظامیان که اسرائیل آن را با آمریکا به اشتراک گذاشته هنوز نهایی نشده و هر دو طرف بر سر ضرورت ادامه رایزنی‌ها توافق کرده‌اند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • اسرائیل برنامه‌ حمله به رفح را به آمریکا گزارش داد
  • حمله به مامور نیروی انتظامی ناکام ماند
  • کشف پراید سرقتی در جاده طبس
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • بلینکن: راه‌های دیگری به جای حمله به رفح وجود دارد
  • ۱۷۰۰ نفر در تظاهرات دانشجویی در آمریکا بازداشت شدند
  • حمایت دانشگاه از غزه/ ۱۸ دانشجوی دیگر در آمریکا بازداشت شدند
  • حمله معترضان گرجستانی به پارلمان در اعتراض به لایحه «عوامل خارجی»
  • از تصاویر دستگیری دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی در آمریکا تا تصاویر دردناک از مردم غزه
  • درخواست نمایندگان دموکرات از بایدن برای ممانعت از حمله به رفح