Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-01@13:24:54 GMT

افزایش قیمت بلیت قطار تصویب شد

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۷۱۴۰

افزایش قیمت بلیت قطار تصویب شد

براساس شنیده‌ها از یک منبع آگاه موضوع افزایش قیمت بلیت قطار به تصویب رسیده است اما هنوز میزان این افزایش قیمت مشخص نیست.

به گزارش قدس آنلاین، محمد رجبی نایب رئیس انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی با بیان اینکه شرکت‌های حمل و نقل ریلی در کشور از چند روز پیش منتظر اصلاح قیمت‌ بلیت‌های مسافری بودند، گفت: حدود ۱۰ روز پیش مسئولان حوزه ریلی کشور اعلام کرده بودند که در این مدت بلیت قطار با نرخ‌های گذشته به فروش برسد تا در جلسه شورای عالی ترابری در مورد افزایش قیمت بلیت قطار تصمیم گیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: تمامی شرکت‌های حمل و نقلی تاکنون فرآیندهای قیمتی را طی کرده‌اند و امسال هم همانند سال گذشته درخواست تعدیل قیمت را به دلیل افزایش چشم گیر هزینه‌ها به این شورا ارائه کرده‌ایم و همچنان امیدواریم در این زمینه تصمیم گیری‌های لازم صورت گیرد.

رجبی توضیح داد: بحث افزایش قیمت بلیت قطار مربوط به زیباسازی و یا ساخت ساختمان سازی در این حوزه نیست، بلکه صرف خرید سیستم ترمز و یا چرخ قطار می‌شود و اگر مسئولان در مورد افزایش قیمت بلیت قطار به نتیجه نرسند، مشکلی نیست، سایر اقدامات اقتصادی مانند خرید قطعات از جمله چرخ و سیستم ترمز و یا پرداخت تسهیلات این هزینه‌ها را جبران کنند.

نایب رئیس انجمن شرکت‌های حمل و نقل ریلی با تاکید بر اینکه بخش مسافری ریلی کشور نهادی ملی و مردمی است، گفت: در طول سال‌های گذشته بخش مسافری ریلی کشور دچار خسارت و زیان‌های بسیار زیادی از لحاظ مالی به دلیل شیوع ویروس کرونا شده و اگر از این بخش حمایت نشود؛ این صنعت به زودی با مشکلات چشم گیر تری روبه‌رو خواهد شد.

رجبی بیان کرد: شرکت‌های حمل ونقل مسافری از سال گذشته تاکنون ۲۴۰ درصد افزایش هزینه داشته‌اند و ما به شورای عالی ترابری درخواست افزایش ۴۰ درصدی قیمت بلیت قطار را داده‌ایم که امیدواریم با توجه به این هزینه‌ها تاحدودی بتوانند آن را جبران کنند.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا یادآور شد: در حال حاضر شرکت‌های حمل ونقل مسافری یک چرخ قطار را حدود ۴۰ میلیون تومان تهیه می‌کنند و یا برای تهیه روغن موتور و گیریس که تولید داخل است حدود ۱۰ تا ۱۳ میلیون تومان هزینه می‌کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بلیت قطار افزایش قیمت بلیت قطار شرکت های حمل و نقل حمل و نقل ریلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۷۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل راه آهن خراسان گفت:  این قطارهای فوق العاده به منظور تسهیل در سفر زائران حضرت رضا(ع) در تعطیلات پیش رو، از امروز تا ۱۵ اردیبهشت ماه برقرار شده است.

 مصطفی نصیری افزود: عرضه بلیت این قطارها نیز از امروز در سکوهای فروش اینترنتی و دفاتر فروش بلیت آژانس های مسافرتی آغاز شده و در مجموع در پنج روز ۶ هزار و ۷۰۰ نفر به ظرفیت جابجایی مسافر در این مسیر ریلی افزوده است.

رکورد سفرهای ریلی به مقصد مشهد در سال گذشته با ثبت ۱۶ میلیون و ۳۲۲ هزار مسافر ورودی و خروجی به ایستگاه راه آهن مشهد شکسته شد، پارسال این تعداد مسافر در مسیر مشهد از ۲۷ شهر و مرکز استان خراسان رضوی تردد داشته اند که از زمان آغاز فعالیت ایستگاه راه آهن مشهد یک رکورد محسوب می شود.

همچنین سال گذشته ۷۰ درصد از قطارهای مسافربری برون شهری کشور در مسیر مشهد و اداره کل راه آهن خراسان تردد داشته اند.

دیگر خبرها

  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران
  • اعلام آمادگی شرکت راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • ایستگاه شهید سلطانی متروی کرج خرداد افتتاح می‌شود
  • ۳ رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران اضافه شد
  • سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد
  • فروش بلیت قطارهای فوق العاده مشهد از امروز
  • رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد
  • فروش بلیت قطار‌های فوق‌العاده مشهد از فردا ساعت ۹ صبح
  • انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟
  • راه آهن پاکستان از راه اندازی قطار سافاری خبر داد