Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین ؛ پیشتر نیز در مناسبت‌های مختلف از جمله نیمه شعبان امسال و بنابر درخواست رییس قوه قضائیه از مقام معظم رهبری ۱۰۰ نفر از محکومین امنیتی از جمله برخی محکومین حوادث آبان ماه سال ۹۸ مشمول عفو شدند؛ در سال ۱۳۹۹ نیز با اعلام و فهرست ارائه شده توسط قوه قضائیه بالغ بر ۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر از محکومان، مشمول عفو مقام معظم رهبری قرار گرفتند که این میزان در مقایسه با سال ۹۸، رشد ۸۶ درصدی داشته است و در مقایسه با سال ۹۷ یعنی دوره قبل از دوره تحول، با رشد ۴۱۸ درصدی مواجه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حسب دستور ریاست قوه قضائیه در دوره مدیریت جدید نیز این رویه ادامه خواهد داشت و با بررسی‌های دقیق و کارشناسی جمع بیشتری از محکومان امنیتی به ویژه محکومان آبان ماه ۹۸ از ارفاقات قانونی برخوردار خواهند شد.

گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه حکایت از آن دارد که ساز و کار آزادی مشروط و عفو در مورد متهمانی که هنوز حکم محکومیت آن‌ها قطعی نشده صدق نمی‌کند لذا یا باید برای آن‌ها دادگاه مجدد برگزار شود و یا ممکن است در شرایط دیگری مورد عفو قرار گیرند.

گفتنی است حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای صبح روز یکشنبه سوم مرداد ماه ۱۴۰۰، در محل کار خود با تعدادی از مردم و همچنین خانواده‌های محکومان ناآرامی‌های آبان ۹۸ دیدار و گفت‌وگو کرد.

رییس قوه قضائیه در پایان این دیدارها به غلامحسین اسماعیلی رییس حوزه ریاست و القاصی دادستان تهران مأموریت داد پرونده افرادی که در جریان ناآرامی‌های آبان ۹۸ دستگیر شده اند را مورد بررسی مجدد قرار گیرد تا افرادی که شرایط قانونی آزادی مشروط یا عفو و بخشودگی دارند، مشمول عفو، بخشودگی و یا آزادی شوند.

پربیننده ترین عکس یادگاری روحانی با اعضای تیم اقتصادی خود بازگشایی مدارس در مهر یا آبان وضعیت وحشتناک کرونا در تهران! در ایران کدام واکسن‌ ها پس از تزریق عوارض بیشتری داشتند؟ خودروی عروسکی! + فیلم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قوه قضاییه قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۷۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟ + بخشنامه

تصویبنامه هیئت وزیران موضوع تعیین فهرست دارو، مواد اولیه آن و تجهیزات مصرفی پزشکی مشمول ارز ترجیحی در سال ۱۴۰۳ توسط معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تصویب نامه مصوب جلسه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۲ هیئت وزیران درخصوص «تعیین فهرست دارو، مواد اولیه آن و تجهیزات مصرفی پزشکی مشمول ارز ترجیحی در سال ۱۴۰۳» طی نامه شماره ۱۸۹۷۸ در تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

بر همین اساس، داروهای خارجی فاقد تولید داخل، مواد اولیه دارویی، تجهیزات و ملزومات پزشکی و مواد اولیه، قطعات ساخت، قطعات یدکی آنها به جز تجهیزات و ملزومات پزشکی با مصرف خانگی، پوست، مو و زیبایی و دندانپزشکی؛ تجهیزات پزشکی، مصرفی و توانبخشی مورد نیاز جانبازان و ایثارگران؛ شیرخشک رگولار / رژیمی، فراورده‌های متابولیک / غذای ویژه بیمارستانی و مواد اولیه آن‌ها؛ ملزومات دارویی شامل محلول چشمی و هیالورونیک اسید و مواد اولیه آنها در سال ۱۴۰۳ در فهرست اقلام سلامت محور مشمول ارز ترجیحی قرار گرفته‌اند.

در این بخشنامه تأکید شده است: اقلامی که تا پیش از این مصوبه، مشمول ارز ترجیحی بوده و کالای آن از گمرکات ترخیص شده و با قیمت مصوب و با تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به فروش رسیده‌اند، در صورتی که ارز خود را دریافت ننموده‌اند نیز مشمول دریافت ارز ترجیحی در سقف باقی مانده بودجه ارزی مصوب تفاهم نامه سه جابنه سال ۱۴۰۲ بابت تأمین ارز اقلام سلامت محور می‌باشند.

همچنین فهرست کالاهای اساسی کشاورزی مشمول دریافت ارز ترجیحی، موضوع بند الف تبصره ۴ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور بخش اول به شرح جدول پیوست که تأیید شده به مهر دفتر هیئت دولت است، تعیین می‌شود.

منبع: تسنیم

کد خبر 748883

دیگر خبرها

  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟ + بخشنامه
  • وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است
  • رئیس کل دادگستری قزوین منصوب شد
  • نظریه پزشکی قانونی یکی از ارکان اساسی رأی قاضی است
  • ببینید | هشدار رئیس قوه‌قضائیه به متجاوزان به بیت‌المال
  • پخش گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم از شبکه خبر
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم