Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری کرمان، علی سعیدی روز چهارشنبه افزود: این پروژه تمامی سیستم پایش تصویری، رینگ شهر و برخی از مجموعه های داخل شهر را دربرمی‌گیرد.

وی اظهار داشت: از آنجاکه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمان (فاوا)، دچار عقب‌ماندگی زیرساختی، کمبودها و موانع فراوانی بود، در این دوره تلاش ویژه‌ای در بروزرسانی زیرساخت‌های فاوا صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته سعیدی اجرای فیبر نوری به طول 20 کیلومتر در مناطق پنج‌گانه شهری، شهرداری مرکز، شورای شهر و ‌سازمان‌های زیرمجموعه ازجمله ‌سازمان‌های مهندسی و مدیریت شبکه حمل‌ونقل و ترافیک، آتش‌نشانی، عمران و بازآفرینی شهری، حمل‌ونقل بار و مسافر و سازمان سرمایه‌گذاری و نیز اجرای فیبر نوری برای ارتباط مرکز پایش تصویری تا استانداری کرمان از آن جمله است. 

وی ادامه داد: با توجه به مکان غیراستاندارد سازمان فاوا ساختمانی در میدان «عاشورا» در حال تجهیز است که مرکز داده (دیتاسنتر) شهرداری نیز در آنجا مستقر خواهد شد که با راه‌اندازی دیتاسنتر و بانک اطلاعات مکانی شهرداری، مجموعۀ نرم‌افزارهای شهری به‌صورت یکپارچه، ثبت و تحلیل می‌شود. 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان افزود: بخشی از مهم‌ترین اقدامات سازمان فاوا ازجمله تدوین آیین‌نامۀ کرمان هوشمند، برگزاری نخستین رویداد استارت‌آپ ویکند «خوشه» با موضوع خدمات شهری و شهر هوشمند، بررسی و اقدام  در راه‌اندازی و استقرار پلت‌فرم یکپارچه ارائه سرویس‌های شهری و تدوین شیوه‌نامۀ فناوری اطلاعات و ارتباطات، در این دوره انجام شده است.

وی گفت: همچنین طی چهار سال اخیر اقداماتی ازجمله، برون‌سپاری پرداخت عوارض سالانه خودرو به دفاتر پیشخوان و مرکز تعویض پلاک، نصب و راه‌اندازی سامانه مدیریت اینترنت، راه‌اندازی و استقرار سامانه کسب و پیشه، راه‌اندازی و استقرار سامانه مدیریت آرامستان‌ها انجام شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار کرمان در ادامه با ارائه گزارش عملکرد این بخش در تهیه بودجه گفت: در این دوره از مدیریت شهری، اقدامات مهم و زیربنایی ازجمله حرکت به سمت بودجه‌ریزی عملکردی و گام نهایی پیاده‌سازی بودجه‌ریزی عملیاتی، تهیه و تدوین بودجه سالانه (1398، 1399 و 1400) شهرداری بر مبنای بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد انجام شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر، بودجۀ شهر کرمان و اولویت‌های اقدامات شهرداری، کاملاً شفاف و مشخص است، گفت: در مقایسه با سال‌های گذشته، بودجۀ شهرداری کرمان با افزایش چهار برابری، از عدد 320 میلیارد تومان در سه سال گذشته به عدد 1300 میلیارد تومان در این دوره رسیده که در شرایط اقتصادی کنونی، کار بسیار دشواری بوده است. 

راه اندازی سامانه شفافیت شهرداری کرمان

سعیدی با بیان اینکه سامانه شفافیت براساس سند اولیه سامانه در سال ۱۳۹۶ راه‌اندازی شد و در اسفندماه ۱۳۹۸، طراحی مجدد سامانه و بازچینی اطلاعات انجام شد، گفت: در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ با به‌روزرسانی و طراحی نسخه جدید سامانه شفافیت شهرداری کرمان، تدوین دستورالعمل درج اطلاعات در سامانه ، تدوین شرح وظایف مدیر شفافیت، ایجاد امکان ارسال درخواست‌ها و ابهامات شهروندان در سامانه با قابلیت پیگیری در میز خدمت شهرداری، عضویت و پاسخ‌گویی شهرداری کرمان در سامانه انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات دولت و دسته‌بندی اطلاعات واردشده در سامانه انجام شد.

برچسب‌ها شورای شهر ویدئوکنفرانس کرمان ارتباطات شهرداری کرمان شهر هوشمند عاشورا استانداری کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر ویدئوکنفرانس کرمان شورای شهر ویدئوکنفرانس کرمان ارتباطات شهرداری کرمان شهر هوشمند عاشورا استانداری کرمان شهرداری کرمان راه اندازی انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۷۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها در دیلم

به گزارش خبرنگار مهر، علی سملیان ظهر چهارشنبه در آئین امضای قرارداد اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTx) در دیلم اظهار کرد: طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها یکی از روش‌های دسترسی به اینترنت ثابت است که به جای تمام یا بخشی از کابل مسی از کابل‌های فیبر نوری بهره می‌برد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات بوشهر افزود: توسعه شبکه فیبرنوری و ایجاد زیرساخت ارتباطی مناسب و دسترسی مردم به ارتباطات پرسرعت، با کیفیت و امن از اهداف اصلی اجرای این طرح است.

سملیان با بیان اینکه تمامی خانوارهای شهرهای دیلم و امام حسن از این طرح بهره مند می‌شوند، گفت: زمان اجرای این طرح فیبر نوری ۶ ماه پیش بینی شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر بیان کرد: قرارداد اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها بین شهرداری‌های دیلم و امام حسن و شرکت ایرانسل در راستای هوشمندسازی این شهر به امضا رسید.

وی در پایان با تجلیل از تلاش‌های فرماندار شهرستان دیلم افزود: شهرداری‌های دیلم و امام حسن تمام همکاری لازم را با شرکت ایرانسل خواهند داشت تا در مدت مشخص شده در قرارداد، پروژه اجرایی و به مردم دیلم و امام حسن تقدیم شود.

کد خبر 6087871

دیگر خبرها

  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • هفت میلیون خانوار به شبکه فیبر نوری متصل هستند
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها در دیلم
  • اجرای ۳۵ کیلومتر فیبر نوری در آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر
  • هدف گذاری برای پوشش دو برابری اتصال به فیبر نوری
  • اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در ۵ شهر استان سمنان
  • بیش از ۷ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار دارند
  • پروژه فیبر نوری در بوشهر ۴۰ درصد پیشرفت دارد