Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@11:10:37 GMT

نیازهای معیشتی فلسطینی‌ها گروگان اسرائیل +فیلم

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۷۴۸۴

نیازهای معیشتی فلسطینی‌ها گروگان اسرائیل +فیلم

‍‍‍‍‍‍

با وجود گذشت بیش از ۲ماه از آتش‌بس، محاصره کُشنده نوار غزه از سوی اسرائیل بر همه ابعاد زندگی فلسطینیان تأثیر گذاشته و رژیم اشغالگر همچنان به مانع‌تراشی گسترده در برابر ورود نیازهای اساسی ادامه می‌دهد.

به گزارش مشرق، شصت روز از آتش‌بس می‌گذرد. محاصره کُشنده نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی بر تمام ابعاد و جنبه‌های زندگی مردم این منطقه تأثیر منفی گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«کرم ابو سالم»، تنها گذرگاه اقتصادی است که نیازهای معیشتی ساکنان غزه را تأمین می‌کند. رژیم اشغالگر اسرائیل اخیرا اجازه گشایش جزئی آن و در یک پروتکل جدید را داده است.

«رامی ابوالریش»، مدیرکل گذرگاه‌ها و تجارت نوار غزه می‌گوید: آنچه رژیم اشغالگر اجازه آن را داده است. ورود چند کامیون حامل کالاها و محصولات پلاستیکی و چوبی است. رژیم اشغالگر همچنان از ورود مواد اولیه کارخانه‌ها جلوگیری می‌کند که این امر به فلج شدن کامل کارخانه‌ها انجامیده است. در حالی که ما از آغاز محاصره با میانگین بالای بیکاری روبرو هستیم، رژیم اشغالگر همچنین مانع ورود مصالح ساختمانی به نوار غزه می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است : پیامدهای محاصره نوار غزه از سوی رژیم اسرائیل بخش‌های حیاتی مانند برق و آب را تحت تأثیر قرار داده است. علاوه بر آن سبب افزایش نرخ بیکاری و مانع روند بازسازی منطقه شده است.

«محمد ثابت» سخنگوی شرکت توزیع آب غزه می‌گوید: شکاف کسری بودجه بین آنچه فراهم و آنچه مورد نیاز است، بسیار بزرگ است و ما نمی‌توانیم، این شکاف را پر کنیم. این امر بسیاری از بخش‌ها و زندگی بسیاری از شهروندان را تهدید می‌کند.

«یحیی السراج» شهردار غزه نیز در این زمینه خاطر نشان می‌کند: سیزده پروژه در حال اجرا متوقف شده که سبب افزایش رنج مردم شده است. تنها در شهر غزه شانزده پروژه وجود دارد که به دلیل نبودن مواد مورد نیاز به تأخیر افتاده و به پیمانکاران واگذار نشده است. ما نگران تشدید مشکلات در صورت ادامه محاصره غزه هستیم.

تحلیلگران بر این باورند که سیاست اقتصادی کنونی در برابر نوار غزه رویکردی است که کابینه جدید اسرائیل مقرر کرده است و اجرای این سیاست پس از سه جنگ صورت گرفته علیه غزه سابقه نداشته است.

«اسامه نوفل» تحلیلگر مسائل اقتصادی می‌گوید: برنامه جدید کابینه اسرائیل مبتنی بر این است که منابع ارز خارجی نوار غزه کاملا از بین برود. وقتی پیشنهاد می‌شود که کمک مالی قطر به غزه تنها از طریق بن کالا یا مواد غذایی وارد شود، هدف از آن، ‌ جلوگیری از سرازیر شدن منابع مالی به نوار غزه است و یکی از خطرناک‌ترین و بدترین طرح‌ها و نقشه‌هاست که تاکنون هیچ یک از کابینه‌های گذشته چنین رویکردی را اتخاذ نکرده بودند.

در سایه این متغیرها و وعده‌ها، مقاومت دست خود را روی ماشه می‌گذارد. وعده‌های نهادهای بین‌المللی مبنی بر اینکه شرایط اقتصادی به مرحله قبل از نبرد «شمشیر قدس» بازمی‌گردد. مردم نوار غزه با نگرانی و انتظار فراوان در شرایط محاصره زندگی می‌کنند.

محاصره‌ای که به اعتقاد ناظران، تلاشی از سوی رژیم اسرائیل برای بی محتوا و بی اثر کردن پیروزی است. در حالی که مقاومت می‌گوید هرگز اجازه تحقق چنین امری را نخواهد داد. حتی اگر به دور جدیدی از رویارویی و جنگ منجر شود

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو رژیم اسرائیل رژیم اشغالگر اسرائیل اسرائیل رژیم صهیونیستی غزه فلسطین رژیم اشغالگر نوار غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۷۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد

یلماز تونج گفت: «مقامات اسرائیلی که مرتکب جنایات جنگی، تجاوز، کشتار کودکان و نسل کشی شده اند، از جمله [بنیامین]نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، باید به دادگاه معرفی شوند.

به گزارش شبکه تی آر تی ترکیه، تونج گفت: نمی‌توان کشوری را که تصمیمات و قوانین سازمان‌های بین المللی را نادیده می‌گیرد، حقوق بشر را نقض می‌کند و به طور سیستماتیک این نقض‌ها را انجام می‌دهد، دولت نامید. اسرائیل تقریباً یک قرن است که مانند یک سازمان تروریستی عمل می‌کند. 

وی افزود که ترکیه به دفاع از ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی "در هر پلت فرم" ادامه خواهد داد.

پیشتر، متین کولونک، وکیل دادگستری و از وکلای حزب عدالت و توسعه ترکیه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ما به عنوان نمایندگان شهروندان باوجدان جمهوری ترکیه در دادگاه کیفری بین المللی لاهه علیه هیتلر قرن بیست و یکم شکایت کردیم. نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، باید به خاطر نسل کشی که در نوار غزه و تمام جنایاتی که علیه بشریت مرتکب شده محاکمه شود.» 

نوار غزه پس از ۷ اکتبر شاهد حملات خشونت آمیز رژیم صهیونیستی بوده است. این حملات شهادت بیش از ۳۴ هزار فلسطینی را به دنبال داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • عقب‌نشینی تیپ «ناحال» و دور تازه شکست‌های اسرائیل در غزه
  • تنها ۴۹ کامیون در این هفته وارد شمال نوار غزه شدند
  • جزئیات طرح آمریکایی - اسرائیلی برای مدیریت محاصره نوار غزه
  • شمار شهدای غزه به 34هزار و 388 و شهدای کرانه باختری به 491 شهید رسید
  • عقب‌نشینی تیپ «ناحال» و دور تازه شکست‌های اسرائیل در غزه
  • ۴۵ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند
  • ۲۰۲ روز جنگ غزه به روایت آمار و ارقام
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح/ شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۰۵ تن رسید
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح/ شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید