Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، هیأت‌های دیپلماتیک روسیه و آمریکا روز چهارشنبه مذاکرات بر سر کنترل تسلیحاتی را در شهر ژنو سوئیس آغاز کردند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «دویچه وله»، «سرگئی ریابکوف» معاون رییس جمهور روسیه و «وِندی شرمن» همتای آمریکایی او رهبری این دو هیأت را بر عهده دارند.

این مذاکرات با محور «ثبات راهبردی» و با تمرکز بر کاهش خطرات تسلیحاتی و پس از توافق «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا و «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه در همین شهر انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شروع مذاکرات کنترل تسلیحاتی فراتر از مفاد معاهده «استارت نو»، یکی از محورهای مهم دیدار چند ساعته بایدن و پوتین در ماه گذشته بود.

«اندری باکلیتسکی» محقق ارشد مرکز مطالعات پیشرفته آمریکایی در مسکو امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران در ژنو گفت: «روسیه همچنان نسبت به اصلاحاتی که آمریکایی‌ها بر روی بمب‌افکن‌ها و سکوهای پرتاب موشک با قابلیت پرتاب موشک بالستیک انجام می‌دهند نگرانی‌هایی دارد».

ریابکوف روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت، این مذاکرات این شانس را به مسکو می‌دهد که «بفهمد طرز فکر همتایان آمریکایی در زمینه پایه ریزی مذاکرات متمرکز و فعال بر سر ثبات راهبردی تا چه اندازه جدی است».

وزارت امور خارجه آمریکا پیش‌تر در این باره گفت: «در خلال این گفت‌وگوها به دنبال فراهم کردن بستر کاری برای کنترل تسحلیاتی در آینده و اقداماتی در راستای کاهش خطرات هستیم».

دولت بایدن از همان ابتدای حضور خود در کاخ سفید بر این نکته تاکید کرد که به دنبال تمدید پیمان استارت ۳ برای حفظ توازن فعلی در نیروهای هسته‌ای دو کشور است. بر اساس این پیمان نباید تعداد موشک‌های بالستیک و زیردریایی‌هایی که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارند، برای طرفین بیش از ۷۰۰ فروند و موشک بالستیک و زیردریایی غیر مستقر از ۸۰۰ فروند بیشتر باشد. همچنین، نباید موشک‌های بالستیک و زیردریایی‌هایی که دارای کلاهک هسته‌ای هستند، برای هر یک از طرفین از ۱۵۵۰ فروند تجاوز کند.

هم دولت روسیه و هم دولت آمریکا خواستار حفظ این پیمان به عنوان شاکله اصلی حفظ امنیت هسته‌ای هستند. البته این مساله دلیل بر این نمی‌شود که دو طرف به دنبال نوسازی تجهیزات پرتاب هسته‌ای نباشند؛ همان‌گونه که آمریکایی‌ها به دنبال توسعه سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی و روس‌ها به دنبال ساخت موشک‌ها و سلاح‌های هایپرسونیک همچون سامانه «ونگارد» برای عبور از سپر دفاع موشکی آمریکایی‌ها هستند.

بایدن و پوتین در تاریخ ۲۶ خرداد طی بیانیه‌ای بعد از دیدار در ژنو، ضمن تاکید بر اینکه جنگ اتمی فاتح ندارد و نباید وارد آن شد، خواستار آغاز گفت‌وگوی دیگر دوجانبه راهبردی درآینده نزدیک و کنترل تسلیحاتی شده بودند.

پربیننده ترین ماجرای دست‌ نوشته بایدن درباره ایران در دیدار با الکاظمی احتمالا کار آمریکا با روسیه به جنگ ختم شود برترین تصاویر خبری ۲۴ ساعت گذشته برترین تصاویر خبری ۲۴ ساعت گذشته کامالا هریس؛ نخستین رییس‌ جمهوری زن آمریکا؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: روسیه و آمریکا کنترل تسلیحاتی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۷۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه آمریکایی‌: بایدن به دنبال اعطای پناهندگی به برخی از آوارگان فلسطینی است

به گزارش قدس آنلاین، شبکه آمریکایی «سی.بی.اس نیوز» به نقل از چند سند داخلی دولت فدرال این کشور نوشت، مقام‌های ارشد چند سازمان فدرال آمریکا اقدام به بررسی عملی بودن چند گزینه مربوط به اسکان گروهی از فلسطینی‌های ساکن غزه کرده‌اند که اعضای درجه یک خانواده آنها شهروندی یا اقامت دائمی  آمریکا را داشته باشند.

در این گزارش تصریح شد، یکی از گزینه‌های واشنگتن استفاده از برنامه موسوم به «برنامه پذیرش پناهجوی آمریکا» و اعطای وضعیت پناهندگی به کسانی است که توانسته‌اند از نوار غزه خود را به مصر برسانند.

این رسانه آمریکایی اعلام کرد هماهنگی با مصر به منظور خارج ساختن فلسطینی‌های بیشتر از غزه و اعطای پناهندگی به آنها در صورت داشتن خویشاوند آمریکایی، ضروری است.

رژیم صهیونیستی از زمانی که جنبش فلسطینی حماس در هفتم اکتبر گذشته عملیات «طوفان الاقصی» را در سرزمین‌های اشغالی به اجرا گذاشت، نوار غزه را آماج حملات بی‌رحمانه و بی‌وقفه خود قرار داده است.

آمارهای منتشر شده از سوی وزارت بهداشت فلسطین حاکی از آن است که از آن زمان تا کنون بیش از ۳۴۵۰۰ فلسطینی در حملات صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند که عمدتا شامل زنان و کودکان می‌شوند. این حملات همچنین هزاران مجروح نیز در کنار تخریب‌های گسترده در این باریکه بر جای گذاشته  و اعمال محاصره از سوی صهیونیست‌ها نیز به ایجاد کمبودهای شدید مواد غذایی، آب و دارو منجر شده است.

سازمان ملل اعلام کرده با گذشت بیش از ۶ ماه از عملیات طوفان الاقصی و جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه ۸۵ درصد جمعیت این باریکه آواره شده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • شبکه آمریکایی‌: بایدن به دنبال اعطای پناهندگی به برخی از آوارگان فلسطینی است
  • بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • سومین دور مذاکرات مربوط به توافقنامه امنیتی آمریکا و اوکراین
  • روسیه ۶ موشک «اتکمز» ساخت آمریکا را سرنگون کرد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد