Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، «فیلیپو گراندی»، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در هفتادمین سالگرد تصویب کنوانسیون ژنو در مورد پناهندگان، اروپا را متهم به عدم اجرای تعهدات خود در ارتباط با پناهجویان کرد.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان همچنین از جامعه بین‌المللی خواسته است تا به اصول این کنوانسیون پای بند باقی بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان گفت: نگران وضعیت کنونی است زیرا کشورهای اروپایی و دیگر کشورها به‌طور فزاینده‌ای تلاش می‌کنند تا تعهدات مندرج در کنوانسیون ژنو را اجرا نکنند.

گراندی گفت: این کنوانسیون سنگ بنای نظام پناهندگی در جهان و تضمین‌ کننده حمایت از افرادی است که در کشور خود تحت آزار و شکنجه قرار دارند.

پیش از رئیس کمیساریای عالی سازمان ملل، همچنین «پیترا بندل»، رئیس شورای کارشناسان برای ادغام و مهاجرت نیز اتحادیه اروپا را به کوتاهی در برابر پناهجویان متهم کرده و گفته بود که این اتحادیه در بخش‌هایی قوانین بین‌المللی مربوط به پناهجویان را نقض کرده است.

دو ماه پیش نیز روزنامه بریتانیایی گاردین در گزارش تفصیلی از رفتارهای غیرقانونی کشورهای عضو اتحادیه اروپا با پناهجویان خبر داده و نوشته بود: کشورهای اروپایی با پشتیبانی آژانس مرزی اتحادیه اروپا (فرونتکس) و با توسل به روش‌های غیرقانونیِ حمله وحشیانه در حین بازداشت یا انتقال پناهجویان، از جمله کودکانی که از جنگ و درگیری‌های نظامی گریخته بودند، به طور نظام‌مند مانع از ورود پناهجویان به اروپا شده‌اند.

طبق اعلام سازمان بین‌المللی مهاجرت، در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۰۰ هزار پناهجو از طریق دریا و زمین وارد اروپا شده‌اند که این تعداد در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۳۰ هزار و در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۹۰ هزار نفر بوده است.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در گزارشی اعلام کرده است که در حال حاضر بیش از ۸۰ میلیون آواره در جهان وجود دارد. این رقم از سال ۲۰۱۰ تا کنون تقریباً دو برابر شده است.

کد خبر 5268104

منبع: مهر

کلیدواژه: اتحادیه اروپا سازمان ملل متحد پناهجو پناهجویان سوری ایالات متحده امریکا عراق افغانستان روسیه رژیم صهیونیستی تونس فلسطین لبنان طالبان سوریه ترکیه فرانسه جو بایدن جمهوری آذربایجان کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۷۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران

به گزارش تابناک، خبرگزاری رویترز نوشت: اورسولا فون در لاین روز دوشنبه پس از دیدار با شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین، در گفت‌وگو با خبرنگاران ادعا کرد: «بر این باوریم که چین می‌تواند نقش مهمی در محدود کردن گسترش غیرمسئولانه موشک‌های بالستیک و پهپادهای ایرانی ایفا کند.»

بر اساس این گزارش، رئیس کمیسیون اروپا همچنین خوستار برقراری آتش‌بس در درگیری میان رژیم اسرائیل و حماس شد.

امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه امروز در کاخ الیزه با همتای چینی خود جین‌پینگ و فون در لاین در نشستی سه‌جانبه با محوریت روابط اروپا و چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

تارنمای روزنامه گاردین پیشتر با اعلام آغاز این دیدار سه جانبه به نقل از فون درلاین نوشت: اتحادیه اروپا و چین به دنبال روابط حسنه بوده و با توجه به اهمیت جهانی چین، تعامل ما کلید تضمین احترام متقابل، پیشگیری از سوء تفاهم و یافتن راه حل چالش های جهانی است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که رئیس‌جمهوری چین برای نخستین بار در پنج سال اخیر به اروپا سفر کرده و این سفر با افزایش تنش‌های تجاری همزمان شده است.

بروکسل مشغول تحقیق از برخی صنایع چینی از جمله در زمینه صادرات وسائل نقلیه برقی است و پکن نیز اقدام مشابهی را در خصوص واردات مشروبات الکلی از فرانسه در دست دارد.

 منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • راهپیمایی کارکنان نهادهای اروپایی در حمایت از فلسطین
  • اتحادیه اروپا چهاردهمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب می‌کند
  • مجمع‌عمومی اتحادیه دانشگاه‌ها و مؤسسات غیرانتفاعی برگزار می‌شود
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • هشدار مقام اتحادیه اروپا به چین درباره صنعت زدایی
  • اتحادیه اروپا عملیات در رفح را فاجعه بار خواند
  • اتحادیه اروپا عملیات زمینی در رفح را فاجعه بار توصیف کرد
  • واکنش اتحادیه اروپا به حمله اسرائیل علیه رفح
  • برگزاری کنفرانسی برای مهار مهاجران در دانمارک
  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران