Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر چهارشنبه در سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات معلمین و خانواده بزرگ فرهنگیان کشور با تبریک عید سعید غدیر خم، گفت: امیر المؤمنین علی(ع) بزرگترین و عالی‌ترین شاگردی بود که در مکتب پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) همه درس‌های عالم را آموخت و امروز جشن شاگرد و استادی امام علی(ع) و پیامبر اسلام(ص) می‌تواند الگوی جامعه ما باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمهوری با بیان اینکه شرایط دولت در ۸ سال گذشته یکسان نبوده و از فراز و نشیب برخوردار بوده است، خاطر نشان کرد: بخش بزرگی از این فراز و نشیب خارج از اختیار دولت بود. یعنی به گونه‌ای ما در مقاطع مختلف مورد آزمایش قرار گرفتیم.

دکتر روحانی افزود: اینکه در فروردین ۹۸، ۲۵ استان کشور همزمان با سیلاب مواجه می‌شوند و زلزله ۷.۳ ریشتری بوجود می‌آید به نوعی آزمایش الهی است و در این آزمایش مردم از طبقات مختلف به صحنه آمده و به کمک هموطنان خود شتافتند.

رییس جمهوری یادآورشدکه در چند سال اخیر نیز با جنگ تمام عیار اقتصادی مواجه شدیم به گونه‌ای که مجبور بودیم برای خرید یا فروش یک کالا از مسیرهای مختلفی عبور کنیم و این مشکل در تاریخ کشور بی‌سابقه بوده است.

روحانی تصریح کرد: در سایه این جنگ اقتصادی سیستم بانکی کشور به طور کامل مسدود شد و صادرات، واردات، کشتیرانی و بیمه با تحریم شدید مواجه بود و این مشکلاتی است که خارج از اختیار ما بود و از طرف کسانی که ضد ایران و مردم بودند بر ما تحمیل شد و هدف آنها نیز تضعیف دولت نبود، بلکه می‌خواستند در کل کشور مسلط شوند و این را به صراحت اعلام کردند.

رییس جمهوری با بیان اینکه هنر ملت ایران این بود که در برابر این توطئه‌ها، ایستادگی کرد و دولت نیز در حد توان تلاش کرد تا مشکلات مردم را کاهش دهد، ادامه داد: دولت از اواخر سال ۹۸ یک بسته حمایتی برای ۶۰ میلیون نفر اختصاص داد که هنوز هم ادامه دارد، یارانه را برای حدود ۷۸ میلیون نفر واریز می‌کند و به طور مرتب حقوق و مستمری‌ را در آخر هر ماه پرداخت کرده است. این در حالی است که درآمد کشور یک مرتبه صدها هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است.

روحانی افزود: در طول ۸ سال گذشته حتی یک روز هم اجازه ندادیم حقوق و مستمری‌ها با تأخیر مواجه شود و در بازپرداخت اوراقی که دولت در ۸ سال گذشته منتشر کرده یک لحظه هم تأخیر نیفتاده است.

رییس جمهوری گفت: در طول ۸ سال گذشته به طور متوسط حقوق کارمندان ۵ برابر، حقوق بازنشسته‌ها نسبت به ابتدای دولت یازدهم ۷ برابر و حقوق مستمری‌بگیران ۱۲ برابر شده است و دولت هر چه در توان داشته برای کمک به مردم به صحنه آورده است اما بی‌تردید توان دولت در برابر مشکلات مردم برابری نداشت و مشکلات مردم بیشتر بوده است.

روحانی با یادآوری اینکه حل مشکلات فقط به دست دولت نیست، ادامه داد: باید وحدت جامعه و کشور را حفظ کنیم و وقتی حاکمیت نظری دارد، دولت نیز در برابر حاکمیت تسلیم است و آن را می‌پذیرد. ضمن اینکه برای حل مشکلات لازم است همه نهادها و دستگاه‌ها در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

رییس جمهوری به اقدامات دولت در حوزه آموزش و پرورش اشاره کرد و ادامه داد: امروز همانطور که وزیر آموزش و پرورش گزارش داد هیچ مدرسه خشتی، گلی و کپری در کشور وجود ندارد و در ۸ سال گذشته به طور متوسط هر روز ۲۸ کلاس اضافه شده است. دولت در این مدت تلاش کرده، مدارس را نوسازی کند و لوایح مرتبط با رتبه‌بندی را تهیه و پیگیری کرده است.

دکتر روحانی با بیان اینکه دولت در ۸ سال گذشته کارهای بزرگی را در سخت‌ترین شرایط انجام داده است، به احیاء دریای ارومیه اشاره کرد و گفت: برای این کار بزرگ ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار و پول اختصاص دادیم و حدود ۳۶ کیلومتر تونل و سد بزرگی به این منظور ساخته شده است و برنامه‌ریزی کردیم تا هر سال حدود یک میلیارد متر مکعب آب وارد دریاچه ارومیه شود و این کار بزرگی است که کسی تصور نمی‌کرد دولت در این شرایط سخت بتواند آن را اجرا کند.

رییس جمهوری یادآورشد: دولت همچنین طرح‌های بزرگ راه‌آهن را در راستای تکمیل زیرساخت‌های کشور اجرایی کرده است و فردا بخش بزرگی از پروژه‌های مربوط به راه‌آهن به افتتاح خواهد رسید البته دولت می‌توانست اینگونه طرح‌ها را به اجرا در نیاورد و پول آن را در بین مردم توزیع کند و مقداری از مشکلات کاسته شود، اما در این صورت پس آینده فرزندان و جامعه چه می‌شود؟

روحانی اهمیت هنرستان‌ها در آموزش و پرورش را مورد توجه قرار داد و گفت: از ابتدای دولت یازدهم به وزرای آموزش و پرورش تأکید داشتم که کاری کنند که دانش‌آموزان در سال آخر فارغ‌التحصیلی خود حداقل یک شغل را بلد باشند و باید بتوانیم آموزش و پرورش را به تولید، صنعت، کشاورزی و خدمات متصل کنیم.

رییس جمهوری با اشاره به فرصت‌ها و خطرات موجود در حوزه فضای مجازی مراقبت در مقابل خطرات آن را مورد تأکید قرار داد و گفت: در حوزه استفاده از فضای مجازی باید فرزندان خود را در مقابل خطرات آن حفاظت و صیانت کنیم و در این خصوص یکی از مسئولیت‌های معلمین و مسئولین آموزش و پرورش این است که به دانش‌آموزان، آموزش دهند که چگونه از این فضای جدید استفاده کرده و ایمن بمانند چرا که نمی‌توان جلوی فضای مجازی را به طور کامل بست.

روحانی به اقدامات دولت در حوزه مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و ادامه داد: در دولت یازدهم و دوازدهم زیرساخت‌های بهداشتی را تا حد زیادی تقویت کردیم و بیش از ۴۰ هزار تخت بیمارستانی اضافه کرده و تخت‌های آی‌سی‌یو را ۲.۵ برابر افزایش دادیم. با اقدامات دولت در افزایش بیش از ۱۰۰ برابری شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد تحول در حوزه سلامت و افزایش ۳.۵ برابری پهنای باند توانستیم در مواجهه با این مشکل موفق عمل کنیم.

رییس جمهوری افزود: در بخش واکسن هم توانستیم هم از خارج خریداری کرده و هم تولید آن را در کشور راه‌اندازی کنیم و امروز روزانه حدود ۵۰۰ هزار نفر واکسن دریافت می‌کنند و یکی اولویت‌های دولت در این زمینه معلمان هستند که از فردای عید غدیر خم این کار آغاز خواهد شد.

روحانی به استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای آموزش دانش‌آموزان در دوران کرونا اشاره کرد و افزود: بدون تردید اگر از اوایل سال ۹۹ تا امروز کلاس درس و مدرسه به طور کامل کنار گذاشته شده بود، دانش‌آموزان و خانواده آنها با مشکلات زیادی مواجه بودند، اما اقدام دولت در تکمیل زیرساخت‌های فضای مجازی کمک کرد تا با راه‌اندازی سامانه‌هایی مانند شاد ضمن اینکه روند آموزش تعطیل نشود، بلکه عدالت آموزشی نیز انجام شود.

در ابتدای این مراسم وزیر آموزش و پرورش گزارشی از اقدام هاو تصمیم های راهبردی وزارت آموزش و پرورش در طول دوره دولت تدبیر و امید در مسیر تعالی نظام تعلیم و تربیت و رسیدگی به امور معلمین و فرهنگیان ارایه کرد.

در این دیدار همچنین نمایندگان خیرین مدرسه‌ساز و اولیاء دانش‌آموزان در سخنانی با اهدا لوح سپاس به رئیس جمهور  از حمایت‌های دولت تدبیر و امید قدردانی کردند.

برچسب‌ها حسن روحانی دکتر روحانی وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حسن روحانی دکتر روحانی وزارت آموزش و پرورش حسن روحانی دکتر روحانی وزارت آموزش و پرورش ۸ سال گذشته آموزش و پرورش دانش آموزان رییس جمهوری فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۷۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مولد سازی در گناوه باید با در نظر گرفتن مصلحت شهر باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: باید تلاش کنیم سیره و روش زندگی حضرت امام صادق (ع) را در زندگی فردی و اجتماعی خود الگو قرار دهیم و به کار ببریم.

امام جمعه گناوه با اشاره به دیدار جمعی از فرهنگیان و معلمان به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم با رهبر معظم انقلاب افزود: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در این دیدار ۲۰ جمله کلیدی و راهبردی را که می‌تواند برای آینده آموزش و پرورش و نسل جوان و نوجوان مؤثر باشد بیان فرمودند که باید از این جملات مهم، مؤثر، راهبردی بیشتر بهره مند و استفاده کرد.

وی گفت: این نکات نشان دهنده نگاه ژرف و عمیق و دغدغه مند مقام معظم رهبری به حوزه آموزش و پرورش است.

حجت الاسلام رکنی حسینی اهمیت معاونت پرورشی در آموزش و پرورش یادآور شد: یکی از وظایف مهمی که امروز معاونت پرورشی آموزش و پرورش بر عهده دارد، جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است و اگر در این زمینه دقت و نظارت لازم انجام نشود خانه دوم فرزندان ما مورد آسیب جدی قرار خواهد گرفت.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه تبیین صحیح مسائل بنیادی کشور توسط معلمان برای جوانان و نوجوانان از دیگر نکات فرمایشات رهبری در این دیدار بود، اضافه کرد: در برهه کنونی تبلیغات و هجوم گسترده دشمن در فضایی مجازی، شاید فرصت تشخیص دوست از دشمن را برای دانش آموز، جوان و نوجوان کشور بگیرد لذا معلمان در این زمینه وظیفه مهمی بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه ثبات مدیریتی در آموزش و پرورش از دیگر نکات مهم فرمایشات رهبری بود، ادامه داد: در دوره‌ای هیچ گونه ثبات مدیریتی در آموزش و پرورش وجود نداشت و این حوزه سیاسی شده بود که رهبری فرمودند سیاسی کردن آموزش و پرورش سم برای آن است.

وی گفت: تغییرات کوتاه مدت در آموزش و پرورش باعث می‌شود تا کار اساسی به نتیجه مطلوب نرسد و لذا ثبات مدیریتی از مطالبات جدی رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی است.

خیزش دانشجویی منافع استعمار را به خطر انداخته است

امام جمعه گناوه با اشاره به خیزش دانشجویی و اعلام حمایت دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا و سایر نقاط جهان در روزهای اخیر و در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین و انزجار از خباثت صهیونیست‌ها بیان کرد: این جنش ها و خیزش رویدادهای بی سابقه را رقم زده است و اتفاقاتی که در این دانشگاه‌ها می‌افتد یادآور تدبیر حکیم و دوراندیش رهبر فرزانه انقلاب است که در ده سال پیش ۲ نامه را برای جوانان آمریکا و اروپا نگارش فرمودند و امروز نتیجه آن دوراندیشی ایشان را می‌بینیم.

وی ادامه داد: در حالی که مدعیان حقوق بشر شعار دفاع از حقوق بشر و حق آزادی سر می‌دهند در برابر حوادث این دانشگاه‌ها سکوت کرده‌اند و در برابر برخوردهای وحشیانه و خشن نسبت به این دانشجویان در اروپا و آمریکا سکوت رسانه‌ای حاکم شده است.

امام جمعه گناوه بیان کرد: امروز استکبار جهانی و دشمنان بشریت در برابر بیداری ملت‌ها احساس خطر می‌کنند و این بیداری و خیزش می‌تواند منافع استکبار و استعمار را به خطر بیاندازد و آمریکا و اروپایی‌ها این خطر را احساس می‌کنند.

وی گفت: امروز همه ملت‌های جهان در برابر جنایت‌های استعمارگران و مستکبران بیدار شده‌اند و این بیداری منافع و اهداف دشمنان را به خطر انداخته است و جایی برای مستکبران عالم در دنیا وجود ندارد.

مولد سازی باید همراه با بهره وری

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به موضوع مطرح شده در بحث مزایده زمین در شهر گناوه که در معرض فروش و مزایده توسط دستگاه‌های مربوط قرار گرفته است، گفت: قانون مولدسازی دارایی‌های دولت با امضای قوای سه گانه و تأیید رهبری در کشور وجود دارد، اما این دارایی‌های دولت به معنای فروش اموال دولت نیست که یک مدیر بخواهد اموال دولت را بدون در نظر گرفتن مصلحت و منفعت یک شهر، استان یا کشور بفروشد چرا که دارایی‌ها و ثروت‌های دولت متعلق همه نسل‌ها است و برای نسل‌های آینده نیز محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه دارایی‌های دولت، مربوط به یک دولت و یک نسل نیست، گفت: اگر چه از لحاظ قانونی دست دولت باز است و آن بخش دارایی‌هایی که بهره وری نمی‌شود و ارزش افزوده و تولید برای دولت نداشته باشد اختیار دارند اینها را در معرض فروش بگذارند اما باید مصلحت شهر را هم در نظر گرفت.

وی گفت: مولد سازی باید همراه با بهره وری و ارزش افزوده باشد و اینکه ما زمین را بفروشیم و در آمد ناشی از آن خرج شود مناسب نیست.

ادامه داد: از این زمین مطرح شده، می‌توان استفاده‌های زیادی به نفع شهر با تهاتر و یا ایجاد فضای سبز، پارکینگ یا کارهای دیگر انجام داد.

امام جمعه گناوه بیان کرد: اگر چه دولت به دنبال مولد سازی است اما این اقدام و فروش زمین برای ساخت مثلاً پاساژ مولد سازی نیست که زمین را بفروشند و آسیب‌ها در شهر وجود داشته باشد و یا جایی برای دست فروشان وجود نداشته باشم.

وی بیان کرد: بسیاری از زمین‌ها را می‌توان با تهاتر به نفع شهر و همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مربوط و رفع مشکلات استفاده کرد.

وی گفت: امروز یک آسیب جدی در گناوه موضوع دست فروشان است که بارها مطرح و پیشنهادهای مختلفی نیز داده‌ایم اما تاکنون انجام نشده است و این میسر نمی‌شود مگر همه از جمله اصناف، بازاریان و مسئولان کمک کنند.

امام جمعه گناوه گفت: ما مخالف درآمدزایی برای دست فروشان نیستیم اما باید این موضوع ساماندهی شود.

وی گفت: می‌توان همین زمین کنار تالار هنر را به صورت غرفه غرفه تقسیم و جانمایی و برای ساماندهی استفاده کرد.

کد خبر 6095760

دیگر خبرها

  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • مولد سازی در گناوه باید با در نظر گرفتن مصلحت شهر باشد
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل
  • پویش این خنده را فراموش نخواهیم کرد برگزار می‌شود
  • اولویت اصلی دولت آموزش و پرورش است
  • استخدام ۱۹ هزار نیروی پرورشی در سال جاری
  • ۱۹ هزار نیروی پرورشی امسال به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند
  • جذب بیش از صد و پنج هزار معلم جدید