Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@14:54:27 GMT

اطفا حریق گسترده کارخانه تولیدی رنگ و تینر در ملارد

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۷۹۶۳

اطفا حریق گسترده کارخانه تولیدی رنگ و تینر در ملارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ملارد، داوود میرزایی سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ملارد امروز با اشاره به این حادثه اظهار کرد: در ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه عصر روز سه‌شنبه حریق گسترده‌ای به آتش نشانی ملارد اعلام شد که پرسنل عملیاتی سازمان ساعت ۵ دقیقه بعد در محل حاضر و مشغول عملیات اطفا حریق شدند. 

وی افزود: حریق در کارخانه تولیدی رنگ و تینر در منطقه لم‌آباد بود که با سرعت و دقت اطفا شد و همچنین در این عملیات با سرعت عمل از سرایت حریق به ۳۰۰ بشکه ۲۲۰ لیتری تینر جلوگیری شد که می‌توانست منجر به بروز فاجعه‌ و حادثه‌ای مهیب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست سازمان آتش‌نشانی شهرداری ملارد بیان‌کرد: با توجه به حجم بسیار بالای مواد سریع‌الاشتعال در محل  و وسعت فضای کارخانه تولیدی، این عملیات به مدت ۷ ساعت تا ساعت یک بامداد به طول انجامید.

میرزایی گفت: بر اثر این حریق ۲ نفر از کارگران کارخانه تولید تینر دچار جراحات سوختگی شدند که توسط عوامل اورژانس یک نفر بصورت سرپایی درمان و نفر دوم بدلیل جراحات بیشتر به بیمارستان منتقل شد.

وی ادامه داد: به دلیل گستردگی حریق، وجود گازهای سمی ناشی از سوختن مواد اولیه تولید تینر، حرارت بسیار بالا و گرمای هوای محیط، در طی مراحل این عملیات ۳ نفر از پرسنل آتش نشانی ملارد دچار مصدومیت‌های تنفسی و افت فشار شدند که توسط اورژانس بصورت سرپایی مداوا و به ادامه عملیات بازگشتند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ملارد با اشاره به طاقت فرسا و نفس‌گیر بودن این عملیات تصریح کرد: پرسنل خدوم آتش نشانی موفق شدند از سرایت شعله های آتش به ۳۰۰ بشکه ۲۲۰ لیتری تینر، ۳۰ هزار لیتر الکل و ۴۵ هزار لیتر تینر جلوگیری بعمل آورده و با استعانت از خداوند متعال، حریق فوق را کاملاً مهار کنند.

انتهای پیام/ش

منبع: فارس

کلیدواژه: حریق آتش نشانی شهرداری تولید آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۷۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریق گسترده انبار کالا در جنوب تهران

سخنگوی سازمان آتش نشانی از وقوع حریق گسترده انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، جلال ملکی در این باره اعلام کرد: انبار کالای ۵۰۰ متری به همراه یک هزار متر فضای باز در مجاورت انبار لوازم یدکی دوچرخه مورد آتش سوزی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در یک محوطه نیز چندین انبار و کانتینر کالا وجود داشت که آتش نشانان مانع رسیدن آتش به این نقاط شدند اما صدای چندین انفجار در محل آتش سوزی شنیده می شود و سقف انبار نیز تخریب شده که تاکنون مورد مصدومی نداشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران
  • تصاویر آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه بزرگ در تهران |‌ ویدئو
  • ۳۴۴ عملیات موفق برای نجات شهروندان زاهدانی از سیلاب انجام شد
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • حریق گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • دود گسترده در شهرری مربوط به حریق بیمارستان نیست
  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین
  • آتش‌نشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند/۱۱۴۰ تماس با مرکز ۱۲۵ در یک روز بارانی