Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس،‌ کمیته هماهنگ‌کننده گروه‌های مقاومت عراق، شامگاه امروز (چهارشنبه)، در بیانیه‌ای نکاتی را درباره بیانیه پایانی دور چهارم گفت‌و‌گوهای راهبردی بغداد واشنگتن عنوان کرد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «شبکه الاعلام المقاوم»، در بیانیه مذکور آمده است، به رغم آنکه بیانیه پایانی دور چهارم گفت‌و‌گوهای راهبردی میان بغداد-واشنگتن چندپهلو و غیرصریح است و در آن ابهام و کاستی وجود دارد و از سوی دیگر، هیچ لفظ خروجی در آن ذکر نشده، مقاومت عراق از نزدیک تمام مقدمات و نتایج این گفت‌و‌گو را پیگیری کرده است و بسیار یقین دارد که در اصطلاحات و عناوین این بیانیه دستکاری صورت گرفته تا زمان هیمنه و حضور آمریکا به درازا کشیده شود؛ آمریکایی‌ که حضورش پس از مصوبه تاریخی پارلمان عراق در سال ۲۰۲۰ غیرقانونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این بیانیه خاطر نشان شده است که اجرای مصوبه مذکور از تعهدات اولیه دولت عراق بوده از‌این‌رو چنانچه مقصود خروج حقیقی باشد، بایست این خروج شامل تمام نیروهای بیگانه شود و همه پایگاه‌های تحت اختیار اشغالگران به طور کامل به همراه تجهیزات نظامی موجود در آن به عراق تحویل و همچنین به پرواز هرگونه پرنده نظامی بیگانه در حریم عراق پایان داده شود.

کمیته هماهنگ‌کننده مقاومت عراق تأکید کرد که در راستای تحقق مفهوم حاکمیت عراق و آزادسازی کامل این کشور از اشغالگران و رد هرگونه بهانه برای سرپوش نهادن بر شکست اشغالگران و ابقای آن‌ها در قالبی دیگر در خاک عراق، خواسته مقاومت ثابت و روشن است و همچنین مقاومت تأکید می‌کند که عراق به هیچ گونه نیروی بیگانه در هر قالبی نیاز ندارد.

منبع: الف

کلیدواژه: مقاومت عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۸۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه؛ شمار شهدای جنگ غزه به 34هزار و 305 شهید رسید

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: «محمد بسام الجمل» خبرنگار خبرگزاری فلسطینی «الآن» در حمله هوایی ارتش رژیم اسرائیل به خانه وی در شهر «رفح» در جنوب نوار غزه جان‌باخت.

براساس آمار دفتر اطلاع دولت فلسطین، تعداد خبرنگارانی که در نوار غزه از 7 اکتبر 2023 تا کنون به شهادت رسیدند به 141 نفر افزایش یافته است.

در همین راستا، جنبش مقاومت اسلامی «حماس» نیز تاکید کرد که «ادامه ممانعت اشغالگران از دسترسی رسانه‌های بین‌المللی به نوار غزه، تلاشی برای جلوگیری از پوشش رسانه‌ای جنایات و قتل‌عام‌هایی است که مردم فلسطین در ماه‌های گذشته در معرض آن قرار گرفته‌اند».

حماس خواستار «شکستن سکوت بین‌المللی و تحت فشار قرار دادن اشغالگران برای ورود به رسانه ها شد تا اشغالگران از ارتکاب جنایات بیشتر دور از چشم رسانه‌ها و شاهدان جنگ نسل‌کشی جلوگیری کنند».

اسرائیل 202 روز است که به حملات خود علیه غزه ادامه می‌دهد و در طی این مدت 34 هزار و 305 فلسطینی به شهادت رسیدند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در حملات رژیم اشغالگر طی 24 ساعت گذشته 43 فلسطینی دیگر در غزه شهید و 64 تن دیگر نیز زخمی شدند.

براساس این بیانیه، شمار قربانیان حملات 202 روزه ارتش رژیم اشغالگر به نوار غزه به 34 هزار و 305 نفر و شمار مجروحان نیز به 77 هزار و 293 نفر افزایش یافته است.

در این بیانیه با اشاره به وجود اجساد زیر آوارها و کنار جاده‌ها تصریح شد که تیم‌های پزشکی و مسئولان دفاع شهری به‌دلیل ممانعت نیروهای رژیم اشغالگر نمی‌توانند به اجساد برسند.

 

دیگر خبرها

  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا
  • بیانیه مقامت عراق درباره حمله به هدفی «حیاتی» در حیفا
  • بیانیه مقاومت عراق درباره حمله به هدف حیاتی در حیفا
  • بیانیه مقاومت اسلامی عراق درباره حمله به هدف حیاتی درحیفای اشغالی
  • آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه؛ شمار شهدای جنگ غزه به 34هزار و 305 شهید رسید