Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه و مذاکره کننده ارشد هسته ای و موشکی روسیه اعلام کرد که در گفت و گو با آمریکا در باره تسلیحات دفاعی و تهاجمی به توافق نرسیدند.

قدس آنلاین: ریابکوف شب گذشته در پایان مذاکرات روسیه و آمریکا در مورد مسائل ثبات راهبردی در ژنو در جمع رسانه ها افزود: یکی از موضوعات کلیدی این دیدار، چگونگی تلاش طرف های روسی و آمریکایی برای خروج روابط دوجانبه در عرصه کنترل تسلیحات از وضعیت بحرانی کنونی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: ما نتوانستیم برای این سوال پاسخی بیابیم زیرا مساله پیچیده ای است.  

وی ادامه داد: این سوال، مدت بسیار طولانی نادیده گرفته شده بود و در زمان حاضر ما در آغاز این روند هستیم که برای خروج از بحران در کنترل تسلیحاتی چکار باید بکنیم و چه اقداماتی باید صورت بگیرد.  

 سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه و وندی شرمن دستیار وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه درژنو سوئیس درباره کنترل تسلیحاتی رایزنی کردند.

ریابکوف گفت: آمریکا در رایزنی های درباره ثبات راهبری در ژنو آمادگی خود برای گفت و گوهای سازنده با روسیه را نشان داد. این یک نکته مثبت است.  

وی یادآورشد که هیات بزرگی از طرف آمریکا در مذاکرات شرکت کرده بود و اعضای این هیات بخش های مختلف وزارت خارجه آمریکا را در برمی گرفت.  

در همین حال معاون وزیر خارجه روسیه گفت که هیات های روسی و آمریکایی در رایزنی های ژنو نتوانستند در مورد گفت و گو درباره تسلیحات تهاجمی و دفاعی با مهمات هسته ای و غیرهسته ای به توافق برسند.

وی افزود: ما برای این هدف تلاش می کنیم و این مساله پوشیده ای نیست و می خواهم در چارچوبی که اعلام کرده ایم درباره ان گفت و گو کنیم اما با طرف آمریکایی درباره این موضوع به توافق نرسیدیم.

ریابکوف توضیح داد که طرف آمریکایی می خواهد درباره موضوعات دیگر گفت و گو کند.  

معاون وزیر خارجه روسیه امکان ورود چین به مذاکرات روسیه و آمریکا درباره ثبات راهبردی را بسیار پایین خواند.  

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه  و مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه و مسئول امور مربوط به روابط با آمریکا در دولت روسیه به تازگی به خبرگزاری تاس گفته بود که مسائل مربوط به ثبات راهبردی (مسائل مورد اختلاف در عرصه های موشکی و هسته ای) در مذاکرات ژنو مطرح و بررسی خواهد شد.  
ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه یادآورشد که گفت و گوهای روسیه و آمریکا درباره ثبات راهبردی باید موضوع فضا را به صورت گسترده در بر بگیرد.
وی به رسانه های روسی گفت: آمریکا روی حوزه بسیار محدودی تمرکز می کند، برای مثال، روی موضوع زباله های فضایی، اما مسکو خواستار «بررسی گسترده تر» موضوع فضا در مذاکرات آتی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه وندی شرمن مذاکرات روسیه و آمریکا ریابکوف معاون وزیر خارجه معاون وزیر خارجه روسیه روسیه و آمریکا ثبات راهبردی گفت و گو هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۹۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در ایالات متحده گفت اتهام‌زنی‌های ایالات متحده مبنی بر استفاده روسیه از سلاح‌های شیمیایی در اوکراین «نفرت‌انگیز و غیر قابل اثبات» است.

به گزارش ایسنا، روز چهارشنبه ایالات متحده تحریم‌های جدیدی را علیه نیروهای دفاع رادیولوژیکی، شیمیایی و بیولوژیکی روسیه و همچنین چندین مؤسسه، شرکت و مدیران روسی آنها اعمال کرد.

در این اطلاعیه، وزارت خارجه آمریکا مدعی شد روسیه از سلاح شیمیایی «کلروپیکرین» علیه نیروهای اوکراینی استفاده کرده است، گرچه این وزارتخانه هیچ مدرکی دال بر استفاده ادعایی روسیه از سلاح‌های شیمیایی در اوکراین ارائه نکرده است.

در رابطه با این اتهامات، آنتونوف روز چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت: «در دسته گام‌های "غیر جایگزین" برای مقابله با روسیه، محافل رسمی محلی متنوع‌ترین اقدامات را مطرح می‌کنند. از جمله آنها، اتهامات کاملا نفرت‌انگیز و غیرمستند علیه فدراسیون روسیه مبنی بر استفاده از سلاح‌های شیمیایی است.»

به گزارش راشا تودی و براساس گزارش منابع باز، کلروپیکرین یک ترکیب شیمیایی است که در جنگ جهانی اول به عنوان گاز سمی مورد استفاده قرار گرفت و اکنون به طور گسترده برای کنترل آفات در کشاورزی، آزمایش ماسک گاز و اهداف آموزشی استفاده می‌شود.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب اعتراف کرد
  • چراغ سبز غرب به اوکراین برای حمله به روسیه
  • آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • «شویگو» دستور افزایش تولید تسلیحات در روسیه را صادر کرد
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • شویگو: روسیه به تسلیحات بیشتر و بهتری برای حفظ سرعت پیشروی‌ها در جنگ نیاز دارد
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف