Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دیشب در شب عید سعید غدیر بوشهری‌ها با آذین بندی کوچه‌ها، توزیع شیرینی، برپایی کاروان شادی این عید را جشن گرفتند.

با توجه به شرایط کرونایی که امکان برگزاری آیین‌های جشن با حضور تعداد زیاد مردم را از همه سلب کرده است، در برخی مناطق آیین‌هایی با تعداد کم جمعیت و با رعایت اصول بهداشتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توزیع بسته‌های معیشتی و غذای گرم میان نیازمندان هم برنامه‌ای دیگر بود که دیشب در مناطق گوناگون به اجرا درآمد.

امروز نیز برنامه‌های ویژه عید سعید غدیر با رعایت اصول بهداشتی برگزار خواهد شد.

همچنین شبکه استانی صداوسیما برنامه‌های جشن غدیر استان را در شهر‌های مختلف پوشش می‌دهد.

بازاریان استان بوشهر نیز در مناطق مختلف با اعلام تخفیف برای فروش کالاهایشان سعی کردند در عید سعید غدیر باعث شادی مشتریان شوند.

به گفته دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان بوشهر، برنامه‌های ویژه این عید، در ۳۵۷ شهر و روستای استان برگزار می‌شود و ۹۰۰ روحانی در انتقال پیام غدیر فعال هستند.

حسین کارگر بیان کرد: با توجه به شرایط کرونایی جامعه تلاش شده است که جشن خانگی غدیر داشته باشیم.

او با اشاره به اینکه دبیرخانه استانی غدیر در آموزش و پرورش استان بوشهر نیز تشکیل شده است، افزود: به علت کرونا تجمع نداریم، ولی با شبکه شاد پیام غدیر را به فرهنگیان و دانش‌آموزان در استان می‌رسانیم.

در همین حال مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر گفت: درقالب طرح «بوشهر استان دوستدار کودک» و در مسیر فعالیت‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، طرح آموزشی و اجتماعی شادمانه‌های غدیر درمناطق کم برخوردار این استان اجرا شد.

محمد مظفری افزود: در این برنامه که با مشارکت ۱۲سازمان مردم نهاد به اجرا درآمد، بسته‌های فرهنگی و آموزشی به کودکان ۵ تا ۱۲ سال تقدیم شد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عید غدیر ائمه اطهار اعیاد مذهبی دهه امامت و ولایت عید سعید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۹۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر از آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد مالی همزمان با دهه کرامت در استان خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی این زندانیان با مشارکت مردم خیر و آستان قدس رضوی آزاد می‌شوند. - اخبار استانها -

مهران خورده‌بین‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهربا بیان اینکه برنامه‌های دهه کرامت همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز می‌شود و تا میلاد امام رضا(ع) ادامه‌ دارد، اظهار داشت: در این دهه برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، خدمات‌رسانی، محرومیت‌زدایی و اجتماعی در نقاط مختلف از جمله شهرها و روستاهای کم‌برخوردار استان بوشهر اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه برای دهه کرامت 40 برنامه در قالب 40 گام طراحی شده است،گفت: در این دهه در راستای طرح جوانی جمعیت کارگاه آموزشی ویژه خانواده‌ها تشکیل می‌شود.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر برپایی نمایشگاه در مصلا جمعه بوشهر، کرسی تلاوت در مساجد، جشن‌های مشترک روز دختر با مشارکت مساجد، مدارس و اماکن عمومی در محلات را از دیگر برنامه‌ها اعلام و خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی در دهه کرامت 20 زندانی جرایم غیرعمد مالی با مشارکت مردم خیر و آستان قدس رضوی آزاد می‌شوند.

خورده‌بین‌مقدم از ایجاد چایخانه رضوی در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در استان بوشهر ایجاد 8 چایخانه رضوی مصوب شده که عملیات اجرایی آن در برخی از نقاط استان بوشهر آغاز شده است.

وی برپایی سفره‌های رضوی را از دیگر برنامه‌های دهه کرامت دانست و خاطرنشان کرد: در این ایام اعزام 20 هزار نفر از ایتام استان بوشهر به سفر مشهد مقدس در دستور کار قرار گرفته و کاروان دانش‌آموزان استثنایی استان بوشهر نیز به این سفر زیارتی اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • نیاز به سرگرمی سالم برای مخاطب/ سعید ابوطالب «سناتور» را می‌سازد
  • آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ۴۵۰ ویژه برنامه دهه کرامت در سطح استان بوشهر اجرا می‌شود
  • شادی مردم دیار هگمتانه از بارش باران بهاری
  • راهپیمایی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در بوشهر برگزار می‌شود
  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است
  • واکنش عجیب طراح برنامه اقتصادی رییسی به وضعیت هزینه‌کرد دولت/ جبراییلی هم به شادی بی‌دلیل خبرگزاری دولت اعتراض کرد
  • معلم‌های سیروان و سرمشق دستگیری از نیازمندان
  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر