Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@05:39:58 GMT

۳۲۰۰ دانش آموز مهابادی نیازمند گوشی هوشمند هستند

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۵۹۲۷۹

۳۲۰۰ دانش آموز مهابادی نیازمند گوشی هوشمند هستند

کریم سلیمانی چهارشنبه شب در حاشیه سی و پنجمین اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش در ارومیه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۴۳هزار و ۷۹۹ نفر دانش آموز در این منطقه در حال تحصیل هستند و تاکنون با تلاش خیران، کادر مدارس و انجمن اولیا و مربیان ۱۲۸ دستگاه گوشی تامین شده است.

مدیر آموزش و پرورش مهاباد گفت: ۸۸ درصد دانش آموزان این شهرستان در سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ به شبکه شاد دسترسی داشتند که بالاترین میزان بین شهرهای آذربایجان‌غربی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه کیفیت بخشی به آموزش مجازی ضروریست، ادامه داد: پر رنگ کردن نقش مشاوران جهت آموزش مهارت های یادگیری در فضای مجازی مانند مدیریت زمان، خلاصه نویسی و بازخورد های پی‌درپی در گروه به فعالیت های دانش آموزان با رعایت اصول صحیح بازخورد دهی، برگزاری دوره های ضمن خدمت نیز در این زمینه نقش مهمی دارد.

وی ادامه داد: باید برگزاری کارگاههای آموزشی، بازدید مستمر کارشناسان از کلاسها به صورت مجازی، ارتقا امکانات نرم افزاری، دسترسی مدیران مناطق در شبکه شاد برقرار شود و گزارش گیری و کنترل غیبت دانش آموزان فعال شود و سامانه شاد حتی المقدور دوطرفه باشد.
وی درباره تداوم شرایط کرونایی و چگونگی فعالیت مدارس و نوع آموزش گفت: در صورت تداوم شرایط کرونایی پیشنهاد می‌شود باتوجه به تجارب سال تحصیلی گذشته تمهیداتی اندیشیده شود تا حتی الامکان کلاسهای درسی به صورت حضوری برگزار شده تا بحث آموزش بیشتر از این دچار آسیب و نقصان نشود.
سلیمانی بیان کرد: آموزش در فضای مجازی مستلزم ایجاد امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مضاعف است و امکانات سال گذشته جوابگوی این امر نبود.
وی بیان کرد: علاوه بر آن خود همکاران معلم نیز مهارت و تسلط کافی برای امر آموزش در فضای مجازی را مخصوصا در بحث تولید محتواهای آموزشی و سایر موارد مشابه را نداشتند که این مساله نیز موجب ناامیدی، دلسردی و بی انگیزگی بسیاری از همکاران شد.

سی و پنجمین اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور به صورت همزمان و ویدئو کنفرانس در سراسر کشور پنجم و ششم مرداد ماه برگزار و با سخنرانی رییس جمهوری در شامگاه چهارشنبه به پایان رسید.
شهرستان مهاباد دارای ۴۳ هزار دانش آموز است که ۳۳۰ مدرسه تحصیل می کنند.

برچسب‌ها مهاباد مدارس ویروس کرونا آذربایجان غربی دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد مدارس ویروس کرونا مهاباد مدارس ویروس کرونا آذربایجان غربی دانش آموزان دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۵۹۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۰۰ دانش آموز بوشهری قوانین عبور و مرور را فرا گرفتند

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، مجید محمودی در نشست با مسئولان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر، بیان کرد: ایمنی عبور و مرور به‌ویژه برای دانش‌آموزان و دانشحویان امری مهم است و در همین راستا ارائه دوره‌های آموزشی ویژه دانش‌آموزان و نوجوانان در دستور کار قرار دارد و در یکسال اخیر این امر مهم در نقاط مختلف استان محقق شد.

وی از آموزش هزار و ۶۰۰ دانش آموز استان بوشهر با قوانین تخصصی ایمنی عبور و مرور خبر داد و افزود: پارسال با اولویت مدارس حاشیه راه‌ها با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر آموزش‌های ایمنی تردد به دانش‌آموزان داده شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک راهداری استان بوشهر نیز با اشاره به تاثیر این طرح در پیشگیری از حوادث ناگوار برای دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌ها، گفت: دانش‌آموزان به‌دلیل تشخیص و درک کمتر از محیط پیرامونی و خطرات ترافیکی باید آموزش‌های ایمنی عبور و مرور را فرا گیرند.

عباس فرامرزی یادآور شد: در سال گذشته برای ارتقای ایمنی تردد کاربران آسیب‌پذیر راه‌ها، آموزش و توزیع اقلام ایمنی شامل هزار عدد کلاه ایمنی، نصب شب رنگ بر روی دوهزار و ۴۰۰ وسیله نقلیه موتوری و آموزش ۸ هزار نفر موتورسوار انجام شد.

وی اظهار کرد: در سال جاری نیز طرح‌های ارتقای ایمنی تردد به کاربران آسیب‌پذیر راه‌ها در حداقل ۶۰ منطقه دیگر در دستور کار است.

معاون حمل و نقل و ترافیک راهداری استان بوشهر اضافه کرد: همچنین طرح آشکارسازی هزار دستگاه ناوگان باری نیمه سنگین و سنگین استان برای ارتقای ایمنی تردد اجرایی شده و این روند ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • ۱۶۰۰ دانش آموز بوشهری قوانین عبور و مرور را فرا گرفتند
  • ۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند