Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرج شهین باهر، شامگاه چهارشنبه در آیین بهره‌برداری از «پیاده‌راه امین» با بیان اینکه در دوره پنجم مدیریت شهری، اجرای پروژه‌های انسان‌محور از موضوعات مهم و مورد توجه شورا و شهرداری بوده است، افزود: پیاده‌راه امین با ۱.۵ هکتار مساحت اجرا شد و با بهره‌برداری از آن برنامه‌های فرهنگی، تعاملات اجتماعی و حضور گردشگران در این مکان رونق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: این محل بیش از ۱۰ سال بود که به علت عملیات قطارشهری به کارگاه عمرانی تبدیل و از تردد در این مسیر جلوگیری شده و مشکلاتی نیز برای اصناف و شهروندان ایجاد کرده بود که با اجرای این پیاده‌راه این مسایل برطرف شد.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه با تبدیل این مکان به پیاده‌راه، خسارت‌های وارده جبران می‌شود، بیان کرد: مطالعات اجرای «پیاده‌راه جمهوری» نیز انجام و در این راستا جلساتی با هیات امنای بازار برگزار شده و در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

شهین باهر در مورد میدان شهید بهشتی نیز که پروژه‌ای دولتی است، اظهار داشت: شهرداری پس از حدود ۲۰ سال رکورد و وقفه به صورت نیابتی به این پروژه ورود کرده و تلاش می‌شود حداکثر تا ۲ ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

۲۵۰ میلیارد تومان پروژه در منطقه ۸ تبریز اجرا می‌شود

شهردار منطقه هشت تبریز با بیان اینکه این منطقه از ظرفیت، موقعیت و بستر مناسبی برای تحقق شعار سال مدیریت شهری تبریز مبنی بر احیای بافت تاریخی دارد، بیان کرد: در زمان کنونی پروژه‌های «آیسان»، «بلوک گلستان» و «بلوک‌های میارمیار» و «میدان ساعت» و «چهارراه شهید بهشتی، از جمله پروژه های در حال اجرا در این منطقه بوده که برای اجرای آنها ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

علی مدبر با اشاره به اینکه تلاش می‌شود این پروژه‌ها تا پایان سال به بهره‌برداری برسد، افزود: در بازار تاریخی تبریز نیز اقدامات زیادی از جمله کف‌سازی و جداره‌سازی انجام شده و به اتمام رسیده است و از سال آینده نیز مرمت بازار در دستور کار قرار می‌گیرد.

شهردار منطقه ۸ تبریز گفت: تلاش می‌شود عملیات عمرانی جداره‌سازی میدان ساعت و محل سابق پمپ بنزین که پروانه آن به نام قطارشهری صادر شده است، به زودی آغاز شود.

«مدبر» با بیان اینکه تلاش می‌شود پیاده‌راه‌سازی در این منطقه افزایش یابد تا اوقات فراغت، جشن‌ها و مناسبت‌های ملی و مذهبی در این محل‌ها برگزار شود، ادامه داد: امسال با نظر شورای اسلامی شهر، سال احیای بافت تاریخی نامگذاری شده است

وی با اشاره به طرح پیاده‌راه امین، یادآوری کرد: با دستور شهردار تبریز یک میدان و پلازای شهری آبرومندانه در این پیاده راه احداث شده است.

مدبر افزود: بزرگترین پروژه‌های شهری از جمله ایستگاه‌های قطارشهری و تلاقی خطوط قطارشهری در این منطقه انجام می‌شود و چندین پروژه شهری این منطقه نیز مقرر شده تا سریعا تعیین تکلیف شود.

اجرای ۱۰ هزار مترمربع کفپوش بتنی در محوطه ایستگاه میدان‌کهن

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه نیز در این مراسم با اشاره به ساماندهی و محوطه‌سازی ایستگاه میدان کهن واقع در سه راهی محققی، گفت: به منظور ساماندهی و محوطه‌سازی این مجموعه بیش از ۱۰ هزار مترمربع کفپوش بتنی پیش‌ساخته اجرا شده است.

مصطفی مولوی فرد افزود: این پروژه بنا به طرح مصوب شهرداری در زمینی به مساحت بیش از ۱۰ هزار و ۴۷۰ مترمربع و با هزینه کرد ۱۵ میلیارد تومان عملیاتی شده است.

وی با اشاره به اتمام عملیات عمرانی ساخت و ساز در ایستگاه ۱۲ خط یک قطارشهری تبریز در هفتم شهریور سال ۱۳۹۸ اظهار داشت: در سال ۹۹ بنا به دستور شهردار تبریز مسئولیت ساماندهی و محوطه‌سازی این ایستگاه نیز بر عهده سازمان قطارشهری تبریز قرار گرفت و ما تلاش کردیم در کمترین زمان ممکن نسبت به ساماندهی و محوطه سازی اقدام کنیم.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه با قدردانی از بازاریان و کسبه این منطقه بیان کرد: کسبه این منطقه سال‌ها با صبر و حوصله این سازمان را برای تحقق پروژه بزرگ‌ قطارشهری تبریز همراهی کرده‌اند.

مولوی‌فرد ادامه داد: به منظور اجرای این پروژه بیش از یکهزار و ۸۰۰ متر کانال‌کشی و جدول‌کشی، ۲۵۴ متر کانال بتنی و ۸۹۰ مترمربع سنگ در ضخامت‌های ۴.۵ سانتی متری اجرا شده است.

وی با اشاره به جایگاه ویژه ایستگاه ۱۲ خط یک قطارشهری تبریز یادآوری کرد: با توجه به اینکه این ایستگاه در آینده به محل اتصال خطوط یک، ۲ و سه قطارشهری تبریز تبدیل می‌شود، نقش ویژه‌ای در بحث‌های ترافیکی این منطقه خواهد داشت و این پیاده‌راه می‌تواند نقش بسزایی در تسهیل استفاده شهروندان از خدمات قطارشهری داشته باشد.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی افتتاح طرح طرح های عمرانی شهرداری تبریز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی افتتاح طرح طرح های عمرانی آذربایجان شرقی افتتاح طرح طرح های عمرانی شهرداری تبریز ساماندهی و محوطه سازی قطارشهری تبریز بهره برداری تلاش می شود شهری تبریز پیاده راه پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۶۰۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، در محور چالوس مسیر(جنوب به شمال)، محور هراز مسیر(جنوب به شمال) و آزادراه تهران - شمال مسیر(جنوب به شمال) ترافیک سنگین برقرار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور، آخرین وضعیت راه‌ها به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

- ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران - شمال مسیر (جنوب به شمال) محدوده انتهای آزادراه

- ترافیک نیمه سنگین در محور هراز مسیر (جنوب به شمال) محدوده‌های آب اسک و شاهاندشت

- ترافیک نیمه سنگین در محور فیروزکوه مسیر (رفت و برگشت) محدوده شهر دماوند

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران – پردیس محدوده ابتدای آزادراه

- تردد روان در آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت)

در ضمن محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای دیگر

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج – قزوین حدفاصل گرمدره تا ساسانی و محدوده مهرویلا

- ترافیک سنگین در آزادراه قزوین - کرج محدوده‌های مهرشهر و پل فردیس

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران – ساوه محدوده فیروز بهرام

- ترافیک سنگین در محور تهران – شهریار در برخی از مقاطع

آخرین وضعیت جوی

- بارش باران در برخی از محورهای استان‌های گلستان، سمنان، اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، سیستان و بلوچستان و یزد

محورهای مسدود شریانی

رودبار جنوب – ایرانشهر

طبس – اصفهان

محورهای مسدود غیرشریانی

هشتگرد – طالقان

کمربندی جدید خرانق – یزد

اسپکه – بمپور

یزد – دربید

اردکان – هامانه

گنبد – سه راهی کلاله

یزد – خضرآباد

مروست – هرات

محورهای دارای انسداد فصلی

سروآباد - پاوه

گنجنامه – تویسرکان

وازک – بلده

پونل – خلخال

کد خبر 746330

دیگر خبرها

  • تخصیص بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های راه آذربایجان شرقی
  • رفع ۱۰ نقطه حادثه‌خیز آذربایجان شرقی تا پایان سال‌جاری
  • وضعیت جاده‌ها/ تردد روان در محورهای هراز و فیروزکوه
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی
  • اجرای عملیات ساماندهی ضلع شمالی اتوبان پاسداران تبریز
  • آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار
  • اجرای طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال
  • ۲ پروژه روشنایی معابر در منطقه شهرک جهاد زاهدان در حال اجرا است
  • احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک